Auto - Moto

Νικητής ο Νόρις στο Γκραν Πρι της F1 στην Αυστραλία

Πρεμιέρα για το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 από τη Μελβούρνη, στην Αυστραλία, και με νικητή τον Λάντο Νόρις.
Ο οδηγός της F1 Λάντο Νόρις
AP | Scott Barbour

Ο Λάντο Νόρις ήταν ο νικητής στο γκραν πρι Αυστραλίας με το οποίο, την Κυριακή (16/3), «άνοιξε η αυλαία» του πρωταθλήματος της F1 για το 2025.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Βρετανός οδηγός της McLaren είδε πρώτος την καρό σημαία στον αγώνα που διεξήχθη υπό βρεγμένες συνθήκες στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης και άφησε πίσω του τον Ολλανδό κάτοχο του τίτλου και τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή της Red Bull, Μαξ Φερστάπεν.

Πάντως, την τριάδα του βάθρου συμπλήρωσε ο Βρετανός, Τζορτζ Ράσελ, με Mercedes.

Πώς ήταν το γκραν πρι της F1 στην Αυστραλία

Ο Λάντο Νόρις εκκίνησε από την pole position και κατάφερε να πάρει τη νίκη σε έναν… επεισοδιακό αγώνα, που περιλάμβανε μεικτές συνθήκες, πολλά ατυχήματα, αυτοκίνητα ασφαλείας και μια βροχή προς το τέλος του, η οποία προκάλεσε μεγάλο δράμα. Ο Βρετανός διατήρησε τον έλεγχο της κατάστασης στο πρώτο μέρος του αγώνα που άρχισε σε βρεγμένη πίστα, έχοντας πίσω του τον Αυστραλό «ομόσταυλό» του, Όσκαρ Πιάστρι, και τον Μαξ Φερστάπεν.

Στη συνέχεια, όμως, οι συνθήκες βελτιώθηκαν, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να μπουν στα πιτ για να βάλουν «στεγνά» λάστιχα. Λίγο αφότου οι οδηγοί έβγαλαν τα ενδιαμεσα ελαστικά, όμως, η βροχή επέστρεψε πιο δυνατή και έστειλε τις δύο McLaren στο… γρασίδι και τους περισσότερους «πιλότους» ξανά στα πιτ για να βάλουν τα κατάλληλα ελαστικά.

Ο Λάντο Νόρις κατάφερε να διατηρήσει τον έλεγχο του μονοθεσίου του και να το φέρει στα πιτ, ωστόσο ο Όσκαρ Πιάστρι είχε ένα τετ-α-κε στην προτελευταία στροφή, με αποτέλεσμα να μείνει για περισσότερο από ένα λεπτό στο γρασίδι και ο Μαξ Φερστάπεν να πάρει την πρωτοπορία στον αγώνα. Καθώς, όμως, ο Ολλανδός είχε ακόμη «στεγνά» ελαστικά και οι συνθήκες συνέχιζαν να επιδεινώνονται, ήταν αναγκασμένος να μπει στα πιτ για να αλλάξει λάστιχα και όταν συνέβη αυτό, ο Λάντο Νόρις ανέκτησε την πρώτη θέση στον αγώνα.

Ύστερα από ένα τελευταίο αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο βγήκε για τα ατυχήματα που είχαν ο «ρούκι» της Sauber, Γκάμπριελ Μπορτολέτο, και ο Λίαμ Λόσον της Red Bull, ο Μαξ Φερστάπεν άρχισε να… επιτίθεται στον Λάντο Νόρις, καθώς είχε μπει στη ζώνη DRS του Βρετανού. Ωστόσο, ο οδηγός της McLaren διατήρησε την πρωτοπορία και είδε πρώτος την καρό σημαία, ενώ ο Τζορτζ Ράσελ ανέβηκε στο βάθρο, αφήνοντας πίσω του τον Άλεξ Άλμπον της Williams, ενώ πέμπτος τερμάτισε ο «ομόσταυλος» του Βρετανού, Αντρέα Κίμι Αντονέλι, ο οποίος είχε προσπεράσει τον Άλεξ Άλμπον, ωστόσο του επιβλήθηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων για μη ασφαλή αποδέσμευση του μονοθεσίου του στο τελευταίο πιτ στοπ του, με αποτέλεσμα να «πέσει» στην πέμπτη θέση.

Επισημαίνεται ότι στον γύρο σχηματισμού ο Ιζάκ Ατζάρ έχασε τον έλεγχο της Racing Bulls του στην έξοδο της στροφής 1, με αποτέλεσμα να καταλήξει στις μπαριέρες. Ακολούθως, το μονοθέσιο απομακρύνθηκε από την πίστα και οι υπόλοιποι 19 οδηγοί πήραν τις θέσεις τους για έναν δεύτερο γύρο σχηματισμού, στον οποίο η Alpine του Τζακ Ντούχαν χτύπησε τις μπαριέρες στη στροφή 5, με αποτέλεσμα να βγει αυτοκίνητο ασφαλείας, υπό το οποίο ο Κάρλος Σάινθ είχε ατύχημα στην τελευταία στροφή, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει και αυτός.

Πάντως, επόμενος αγώνας στη F1 είναι το γκραν πρι Κίνας, το οποίο είναι προγραμματισμένο να διεξαχθεί στις 23 Μαρτίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
«Κλειδώνει» το ποσοστό αύξησης του κατώτατου μισθού – Σε ισχύ από 1η Απριλίου
Αλλαγή ώρας 2025: Πότε εφαρμόζεται η θερινή – Γυρίζουν 60 λεπτά μπροστά τα ρολόγια
Ρολόι Αλλαγή Ώρας Chevron Right