Auto - Moto

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Cupra Formentor με ήπια υβριδική τεχνολογία και 150 ίππους

Εντυπωσιάζει αισθητικά και ποιοτικά το πρώτο μοντέλο που σχεδιάστηκε εξαρχής για την Cupra.

Το πρώτο μοντέλο που σχεδιάστηκε εξαρχής για την Cupra, εντυπωσιάζει αισθητικά και ποιοτικά, ενώ πείθει με τη σπιρτάδα του και τον πλούσιο εξοπλισμό του.

Η Cupra ψηφίστηκε πιο trendy μάρκα της χρονιάς και το Formentor έχει έναν λόγο παραπάνω για να νιώθει υπερήφανο, καθώς πρόκειται για το πρώτο μοντέλο που σχεδιάστηκε εξαρχής για τη νέα ισπανική μάρκα και δεν προέκυψε ως μετάλλαξη κάποιου SEAT.

Το ισπανικό crossover λανσαρίστηκε το 2020 και ανανεώθηκε πρόσφατα, οπότε υπήρχε λόγος να το (ξανα)πάρουμε στα χέρια μας για να το δοκιμάσουμε. Το Formentor εντυπωσίασε από την πρώτη στιγμή με τον νεανικό και δυναμικό σχεδιασμό του, κάτι που ισχύει ακόμη περισσότερο μετά το λίφτινγκ του αμαξώματος, χάρη στο οποίο ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.

Cupra Formentor

Οι οπτικές διαφοροποιήσεις εντοπίζονται στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου με μήκος 4,45 μέτρων, όπου δίνουν τον τόνο το επιθετικό «ρύγχος καρχαρία», οι νέοι προβολείς Μatrix LED με τριγωνικά φωτιζόμενα μοτίβα και το καλαίσθητο λογότυπο της Cupra στο χρώμα του χαλκού.

Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου κάνει σίγουρα τη διαφορά η φωτιζόμενη λωρίδα LED σε όλο το πλάτος με το -επίσης φωτιζόμενο- λογότυπο, ενώ περιμετρικά του αμαξώματος με τις coupe γραμμές προβλέπονται πλαστικά προστατευτικά, όπως αρμόζει σε ένα Crossover.

Οι διαστάσεις του ανανεωμένου μοντέλου της Cupra δεν διαφοροποιήθηκαν σημαντικά σε σχέση με το προ lifting Formentor, με το πλάτος του να ανέρχεται σε 1,84 μ., το ύψος σε 1,53 μέτρα και το μεταξόνιο να διατηρείται στα 2,68 μέτρα. Οι σωστές αναλογίες αναδεικνύουν αισθητικά το Formentor και του προσδίδουν δυναμισμό και στιβαρότητα σε συνδυασμό με μια σπορ αύρα.

Cupra Formentor, εσωτερικό

Στοχευμένες παρεμβάσεις έχουν γίνει και στο εσωτερικό, όπου είναι πλέον στάνταρ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών και περιλαμβάνεται επίσης μια κεντρική οθόνη αφής 12,9 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων με το αρκετά περίπλοκο μενού. Οι Ισπανοί έχουν χρησιμοποιήσει πολύ ποιοτικά υλικά, δυστυχώς όμως σχεδόν όλες οι λειτουργίες ρυθμίζονται με μπάρες αφής, αν και η τάση για φυσικούς διακόπτες επιστρέφει πλέον στο προσκήνιο.

Οι χώροι κρίνονται απολύτως επαρκείς για τέσσερις επιβάτες, με τον πέμπτο να νιώθει λίγο πιο άβολα, λόγω του κεντρικού τούνελ και τα καθίσματα να αποδεικνύονται λίρα εκατό με τον ορθοπεδικό σχεδιασμό τους και την αποτελεσματική συγκράτηση του σώματος στις στροφές. Eπαρκέστατος και λειτουργικός ο χώρος αποσκευών με 450 λίτρα όγκο και δυνατότητα ρύθμισης του πατώματος σε δύο διαφορετικά ύψη για καλύτερη αξιοποίηση του μεγέθους του.

cupra

Η βενζινοκίνητη έκδοση eTSI με τον κινητήρα των 1,5 λίτρων, τους 150 ίππους ισχύ και το -στάνταρ- αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων τύπου διπλού συμπλέκτη συνδυάζει τις σβέλτες επιδόσεις με τη λογική κατανάλωση. Το τετρακύλινδρο μοτέρ ανεβάζει στροφές ομαλά και γραμμικά, ξεχωρίζει με την ελαστικότητά του από τις χαμηλές στροφές και μας εξέπληξε θετικά με τη στρωτή λειτουργία του.

Η επιτάχυνση από στάση έως 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,0 δευτερόλεπτα, η βελόνα του κοντέρ σταματάει στα 205 χλμ./ώρα και η μέση κατανάλωση αμόλυβδης κυμάνθηκε στα 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα χάρη στην πολύτιμη συμβολή του ήπια υβριδικού συστήματος 48V.

Γενικότερα, το ανανεωμένο Cupra Formentor προσφέρεται τόσο για χαλαρές βόλτες, όσο και για πιο σπορ και οδηγοκεντρικές καταστάσεις, αφού οι Ισπανοί έχουν επιλέξει σφιχτές ρυθμίσεις για τις αναρτήσεις του, οπότε περνά ένα μέρος των κραδασμών στο εσωτερικό του. Το άκαμπτο πλαίσιο εξασφαλίζει υψηλή ευστάθεια, τα δυνατά φρένα εγγυούνται ασφαλείς επιβραδύνσεις και το άμεσο τιμόνι -ειδικότερα στο πρόγραμμα Performance- σημαδεύει με ακρίβεια τις στροφές και μεταδίδει σωστά την αίσθηση του δρόμου στον οδηγό.

Cupra Formentor

Η τιμή του Cupra Formentor 1.5 eTSI DSG με τους 150 ίππους ξεκινάει από 34.990 ευρώ και δεν μπορείς να τη χαρακτηρίσεις «ευκαιρία». Ωστόσο, το ισπανικό Crossover αποζημιώνει με το στάνταρ αυτόματο σασμάν, τη σβελτάδα και την οικονομία του στο δρόμο, αλλά και τον πλούσιο εξοπλισμό του. Bonus η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και ο ξεχωριστός σχεδιασμός του αμαξώματος!

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Πλατεία Κολιάτσου: Πώς γλίτωσε από την μπουλντόζα το ιστορικό κτίριο της Αθήνας
The 2Night Show 11/3: Ο Ηλίας Ζάρμπαλης και η Ειρήνη Μερκούρη καλεσμένοι στον ΑΝΤ1
The 2Night Show Chevron Right