Τα ελαστικά αποτελούν τον μοναδικό συνδετικό κρίκο ανάμεσα στο αυτοκίνητο και στο οδόστρωμα, οπότε η ασφάλεια μας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ικανότητα τους στο φρενάρισμα και τα επίπεδα πρόσφυσης που προσφέρουν στις στροφές και σε απότομους ελιγμούς. Ένα καλό ελαστικό οφείλει να πληροί αυτές τις προϋποθέσεις σε στεγνή, αλλά και σε βρεγμένη και ολισθηρή άσφαλτο, ενώ μεγάλο ρόλο για την τελική επιλογή του καταναλωτή παίζουν η τιμή αγοράς, αλλά και η αντοχή στον χρόνο, αφού η γρήγορη φθορά σημαίνει νωρίτερα αντικατάσταση με καινούργια.
Όλες αυτές οι παράμετροι λαμβάνονται υπόψη στο καθιερωμένο ετήσιο τεστ ελαστικών, που πραγματοποιεί η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC μαζί με αντίστοιχα ινστιτούτα της Αυστρίας και της Ελβετίας. Αυτή τη φορά πραγματοποιήθηκε η συγκριτική δοκιμή 18 ελαστικών διαστάσεων 225/40 R18 με σπορ προδιαγραφές, τα οποία φοριούνται από δημοφιλή μοντέλα, όπως τα VW Golf, Hyundai i30, Skoda Octavia, Toyota Corolla, Opel Astra, BMW σειρά 1, Alfa Romeo Giulietta, κλπ. Να σημειώσουμε, ότι τα 18 ελαστικά απευθύνονται σε ένα πλατύ αγοραστικό κοινό, αφού ορισμένα είναι ακριβά και προέρχονται από premium κατασκευαστές, ενώ κάποια άλλα είναι φτηνά και οι μάρκες τους δεν είναι τόσο γνωστές. Ανάλογα είναι φυσικά και τα αποτελέσματα, όπου οι διαφορές απόδοσης είναι σε ορισμένες περιπτώσεις πολύ μεγάλες.
Ποια ελαστικά πέρασαν το τεστ
Να ξεκινήσουμε με την καλή είδηση, ότι δηλαδή τα 11 από τα 18 ελαστικά αξιολογήθηκαν ως πολύ καλά έως καλά, οπότε συνιστά η ADAC την αγορά τους. Κορυφαίο ελαστικό και νικητής του τεστ ανακηρύχθηκε το Coninental SportContact 7 και το ακολούθησε σε απόσταση αναπνοής το Bridgestone Potenza Sport. Εξαιρετικές εντυπώσεις άφησαν επίσης τα ελαστικά Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 και το Michelin Pilot Sport 5, το οποίο έχει και τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής μεταξύ των premium προϊόντων με 56.400 χιλιόμετρα.
Με επιτυχία πέρασαν τα σκληρά τεστ και εξής ελαστικά, που αξιολογήθηκαν ως «καλά»: Vredestein Ultrac Pro, Yokohama Advan Sport V107, Firestone Firehawk Sport, Falken Azenis FK520, Dunlop Sport Maxx RT2, Nexen N Fera Sport και Toyo Proxes Sport 2.
Ως «ικανοποιητικά» αξιολογήθηκαν τα ελαστικά Ceat SportDrive, Kumho East PS71, Nokian Tyres Powerproof 1, Giti GitiSport S2, για τα οποία δίνει επίσης έγκριση αγοράς η ADAC.
Οι κόκκινες κάρτες
Αντιθέτως, η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου λέει «μακριά» από τα εξής 3 ελαστικά, επειδή πήραν κόκκινη κάρτα στις δοκιμές: Νorauto Prevensys 4, Syron Tires Premium Performance και Doublecoin DC100.
Όπως προαναφέραμε, μια σημαντική παράμετρος είναι και η διάρκεια καλής απόδοσης ενός ελαστικού μέχρι το σημείο φθοράς του σε βαθμό, που χρειάζεται να αντικατασταθεί. Εδώ πρώτευσε το Doublecoin DC100 με κύκλο ζωής 74.400 χιλιομέτρων, ωστόσο πρόκειται ταυτόχρονα και για το χειρότερο της δοκιμής μας, οπότε απορρίπτεται από την ADAC. Από τα ελαστικά που πέρασαν το τεστ, εμφανίζουν τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής τα Michelin Pilot Sport 5 με 56.400 χιλιόμετρα, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 με 50.800 χιλιόμετρα, Bridgestone Potenza Sport με 50.500 χιλιόμετρα και Falken Azeris FK520 με 46.700 χιλιόμετρα. Ο συνολικός νικητής της δοκιμής, Continental SportContact 7 χρειάζεται μετά από περίπου 43.400 χιλιόμετρα αντικατάσταση λόγω φθοράς, μια επίδοση που αντιστοιχεί περίπου στον μέσο όρο.
Τα 5 ελαστικά που φθείρονται γρηγορότερα
Τα εξής 5 ελαστικά φθείρονται γρηγορότερα από τα υπόλοιπα:
- Κumho Ecsta PS71 (37.300 χιλιόμετρα),
- Toyo Proxes Sport 2 (36.600 χιλιόμετρα),
- Firestone Firehawk Sport (34.500 χιλιόμετρα),
- Yokohama Advan Sport V107 (34.300 χιλιόμετρα) και
- Giti Gitisport S2 με 33.600 χιλιόμετρα.