Η ομίχλη μοιάζει με νέφος που κάθεται στο έδαφος και εμφανίζεται κατά κανόνα πρωινές και βραδινές ώρες σε παραλίμνιες και παραθαλάσσιες περιοχές, αν και δεν ισχύει αυτό πάντα. Εδώ θα πρέπει να πούμε, ότι το συγκεκριμένο φαινόμενο παρατηρείται συχνότερα το φθινόπωρο, λόγω της μετάβασης από τη ζέστη του καλοκαιριού στο κρύο του χειμώνα. Πρόκειται για μία επικίνδυνη συνθήκη οδήγησης, οπότε καλό είναι να αποφεύγουμε -αν γίνεται- ταξίδια και διαδρομές σε περιοχές, στις οποίες υπάρχει μετεωρολογική πρόγνωση για την εμφάνιση ομίχλης. Αν πάλι δεν είναι κάτι τέτοιο δυνατό, τότε προσαρμόζουμε την οδήγηση μας στις ιδιαιτερότητες αυτού του καιρικού φαινομένου, προγραμματίζουμε περισσότερο χρόνο για τη διαδρομή μας και εφαρμόζουμε 10 χρήσιμες συμβουλές, που θα μας βοηθήσουν να αποφύγουμε επικίνδυνες καταστάσεις.
1. Η ομίχλη περιορίζει δραστικά την ορατότητα, άρα διακρίνουμε με χρονική καθυστέρηση τι συμβαίνει μπροστά μας. Γι αυτό κόβουμε ταχύτητα και αυξάνουμε τις αποστάσεις ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα, ώστε να έχουμε τον απαιτούμενο χρόνο αντίδρασης. Δεν πλησιάζουμε κοντά στα μπροστινά οχήματα, για να τα χρησιμοποιήσουμε ως πλοηγούς, θεωρώντας ότι έτσι μπορούμε να βλέπουμε καλύτερα.
2. Είμαστε ανά πάσα στιγμή έτοιμοι να φρενάρουμε και ελέγχουμε συνεχώς την ταχύτητα του οχήματος μέσω του κοντέρ, επειδή όταν οδηγούμε με ομίχλη έχουμε την αίσθηση ότι κινούμαστε πιο αργά από το κανονικό και δεν μειώνουμε όσο πρέπει την ταχύτητα.
3. Η ομίχλη απαιτεί υπομονή και απαλά φρεναρίσματα, για να δώσουμε τον χρόνο στους άλλους οδηγούς που ακολουθούν, να αντιδράσουν έγκαιρα. Αυτό σημαίνει, ότι χρησιμοποιούμε έγκαιρα τα φλας και ότι αποφεύγουμε ελιγμούς και προσπεράσεις.
4. Η εμφάνιση της ομίχλης γίνεται απροειδοποίητα. Αν είναι τόσο πυκνή, ώστε να μην μπορούμε να βλέπουμε σχεδόν τίποτα, προσπαθούμε να βρούμε ένα σημείο για να σταματήσουμε με ασφάλεια εκτός δρόμου και με ικανή απόσταση από τις λωρίδες κυκλοφορίας.
Το πίσω φως ομίχλης μας κάνει ορατούς από μακριά
5. Σε τέτοιες περιπτώσεις ακινητοποίησης του οχήματος ανάβουμε τα φώτα αλάρμ και σβήνουμε τα υπόλοιπα, ώστε να αντιλαμβάνονται οι άλλοι οδηγοί, ότι έχουμε σταθμεύσει και δεν κινούμαστε. Αν χρειάζεται να παραμείνουμε εντός του σταθμευμένου οχήματος, φοράμε οπωσδήποτε τις ζώνες ασφαλείας, ενώ περιμένουμε υπομονετικά να διαλυθεί η ομίχλη, για να ξεκινήσουμε πάλι.
6. Ανάβουμε τους προβολείς και το πίσω φως ομίχλης, που δεν τυφλώνουν τους άλλους οδηγούς σε τέτοιες συνθήκες, ενώ ενεργοποιούμε επικουρικά και τα φώτα αλάρμ. Χρησιμοποιούμε τη μεσαία σκάλα προβολέων και όχι τη μακρινή.
7. Επικεντρωνόμαστε απόλυτα στην οδήγηση και δεν αποσπάται η προσοχή μας από οτιδήποτε άλλο. Αφουγκραζόμαστε τους ήχους του περιβάλλοντος, γι αυτό δεν βάζουμε μουσική, ζητούμε από τους συνεπιβάτες μας να κάνουν ησυχία και ανοίγουμε λίγο το παράθυρο, για να ακούμε τους εξωτερικούς θορύβους.
8. Η περιορισμένη ορατότητα μας δυσκολεύει να μείνουμε εντός των ορίων της λωρίδας κυκλοφορίας, οπότε επιλέγουμε να οδηγούμε δεξιά και χρησιμοποιούμε ως μπούσουλα τα κολωνάκια στις άκρες του δρόμου και άλλες σημάνσεις του οδοστρώματος.
9. Πρέπει να είμαστε ανά πάσα στιγμή έτοιμοι, να φρενάρουμε απότομα, λόγω εμφάνισης οχημάτων και πεζών στην κυριολεξία από το πουθενά, ενώ κάτι ανάλογο μπορεί να συμβεί και με άγρια ζώα, επειδή νιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια, όταν μετακινούνται με ομίχλη.
10. Με την ομίχλη μαζεύεται υγρασία πάνω στις γυάλινες επιφάνειες του οχήματος, οπότε πρέπει να έχουμε σε λειτουργία τους υαλοκαθαριστήρες του αυτοκινήτου μας (εμπρός και πίσω), για να έχουμε καλύτερη ορατότητα.