Το εργοστάσιο του BMW Group στο Μόναχο προετοιμάζεται εν όψει του λανσαρίσματος της NEUE KLASSE το καλοκαίρι του 2026. Και ενώ η παραγωγή βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, αυτή τη στιγμή δημιουργούνται τρεις νέοι χώροι που προορίζονται για την κατασκευή αμαξωμάτων, τη συναρμολόγηση και τις σχετικές με την παραγωγή υπηρεσίες logistics. «Με την έναρξη παραγωγής της NEUE KLASSE, θα διαθέτουμε ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο στο Μόναχο, που θα χαρακτηρίζεται από ευελιξία, καινοτομία και, πάνω απ’ όλα, αποδοτικότητα», δηλώνει ο Διευθυντής του Εργοστασίου, Peter Weber. Από το 2027, το εργοστάσιο του Μονάχου θα κατασκευάζει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, ενισχύοντας περαιτέρω την αποδοτικότητα.
Ο προγραμματισμός με ορίζοντα το μέλλον, η στενή συνεργασία με τις ομάδες εξέλιξης και τους προμηθευτές, καθώς και η ενσωμάτωση σύγχρονων τεχνολογιών παραγωγής στις νέες υποδομές, θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο. «Με την NEUE KLASSE, θα μειώσουμε σημαντικά τα κόστη παραγωγής στο εργοστάσιο του Μονάχου», δηλώνει ο Weber. Εκτός από τις βελτιστοποιημένες διαδικασίες παραγωγής και τη στοχευμένη αυτοματοποίηση, η νέα αρχιτεκτονική οχήματος της NEUE KLASSE θα συμβάλει επίσης στην αύξηση της αποδοτικότητας. Η εστίαση σε μία μόνο παραλλαγή συστήματος κίνησης περιορίζει όχι μόνο τα στάδια παραγωγής αλλά και τον αριθμό των εξαρτημάτων – με χαρακτηριστικό παράδειγμα τις καλωδιώσεις, οι οποίες διέφεραν έως τώρα ανάλογα με τον τύπο του κινητήρα, καθιστώντας πολύπλοκη την εγκατάστασή τους.
Κατασκευή οχημάτων προπαραγωγής στο πιλοτικό εργοστάσιο
Το χρονοδιάγραμμα βάσει του οποίου θα αυξηθεί η παραγωγή στο εργοστάσιο του Μονάχου είναι προσεκτικά μελετημένο – εν μέρει λόγω των διαδικασιών αναμόρφωσης της μονάδας. Τα πρώτα οχήματα προπαραγωγής θα κατασκευαστούν πριν από το τέλος του έτους στο πιλοτικό εργοστάσιο του Κέντρου Έρευνας και Καινοτομίας (FIZ) του BMW Group, με την υποστήριξη της ομάδας παραγωγής του εργοστασίου του Μονάχου. «Παράλληλα με το πιλοτικό εργοστάσιο στο FIZ, χρησιμοποιούμε επίσης εικονικές προσομοιώσεις για να διασφαλίσουμε την ομαλή αύξηση της παραγωγής», δηλώνει ο Weber, περιγράφοντας μια διαφορετική κατάσταση στα πλαίσια μιας κρίσιμης χρονιάς πριν από το επερχόμενο λανσάρισμα του μοντέλου. Προσθέτει χαρακτηριστικά ότι η έμπειρη ομάδα στο εργοστάσιο του Μονάχου, που είναι υπεύθυνη για το λανσάρισμά του, συνεργάζεται στενά με τους συναδέλφους της στο νέο εργοστάσιο στο Ντέμπρετσεν της Ουγγαρίας, όπου το πρώτο μοντέλο της οικογένειας NEUE KLASSE θα μπει στην παραγωγή αργότερα φέτος.
Διεθνές δίκτυο παραγωγής
Τα εργοστάσια του BMW Group μπορούν να κατασκευάζουν διαφορετικές παραλλαγές μοντέλων και τύπους συστημάτων μετάδοσης κίνησης σε μία γραμμή παραγωγής. Επειδή η υιοθέτηση της ηλεκτρικής κινητικότητας δεν ακολουθεί γραμμική πορεία και προχωρά με διαφορετικούς ρυθμούς, η εταιρεία έχει επενδύσει στην αρχή των «ευέλικτων εργοστασίων», τα οποία είναι ικανά να κατασκευάζουν οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης καθώς και με ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. «Με αυτόν τον τρόπο είμαστε σε θέση να εξασφαλίσουμε τις δυνατότητες παράδοσης σε ποικίλες συνθήκες της αγοράς και να διασφαλίσουμε την αποτελεσματική αξιοποίηση της παραγωγικής ικανότητας στις εγκαταστάσεις μας», εξηγεί ο Milan Nedeljković, μέλος του Δ.Σ., αρμόδιος για την παραγωγή.
Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, το BMW Group αναμένει σημαντική αύξηση των μεριδίων αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Για το λόγο αυτό, τα εργοστάσια στο Ντέμπρετσεν και αργότερα, στο Μόναχο θα αποτελέσουν τις πρώτες εγκαταστάσεις που θα εστιάσουν αποκλειστικά στην παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, ενισχύοντας έτσι τις δυνατότητες παραγωγής στο συγκεκριμένο τομέα σε ολόκληρο το δίκτυο. Παράλληλα με τις παραδοσιακές τεχνολογίες κίνησης, κάθε ένα από αυτά κατασκευάζει τουλάχιστον ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο για την παγκόσμια αγορά. Ακόμη και σε ένα ασταθές περιβάλλον, το BMW Group συνεχίζει να εξελίσσει τις εγχώριες εγκαταστάσεις του, κατασκευάζοντας εκεί πέρυσι πάνω από ένα εκατομμύριο οχήματα – που αντιστοιχούν στο ένα τέταρτο της συνολικής παραγωγής αυτοκινήτων της Γερμανίας.
Ταυτόχρονα, η παραγωγή της εταιρείας εξαρτάται επίσης από μια ισορροπημένη παγκόσμια κατανομή της δημιουργίας αξίας. «Η στρατηγική και η ευέλικτη δομή του δικτύου παραγωγής μας ενισχύει την ανθεκτικότητά μας και μας καθιστά πιο ανταγωνιστικούς», προσθέτει ο Nedeljković.
Έμφαση στην κατάρτιση των εργαζομένων
Η στροφή προς τα ηλεκτροκίνητα οχήματα επιφέρει επίσης αλλαγές τόσο στους ρόλους των εργαζομένων όσο και στις απαιτούμενες δεξιότητες. Με την ευέλικτη ανάπτυξη της ηλεκτρικής κινητικότητας στα εργοστάσια του BMW Group, οι εργαζόμενοι μπορούν σταδιακά να προετοιμαστούν για το νέο αντικείμενο των εργασιών τους.
«Παρά τις καινοτομίες σε τεχνικό και δομικό επίπεδο, η εστίασή μας παραμένει στους ανθρώπους. Είμαστε περήφανοι για την εξειδίκευση και την εμπειρία των υπαλλήλων μας, καθώς και για την αφοσίωσή τους στη συνεχή εξέλιξη. Χάρη στη δέσμευσή τους, μπορούμε να προσφέρουμε με συνέπεια οχήματα υψηλής ποιότητας», επισημαίνει ο Weber. Η εταιρεία θα αναπτύξει και θα διατηρήσει επιπλέον τεχνογνωσία μέσω της εκτενούς κατάρτισης και ευελιξίας του προσωπικού της. Μόνο πέρυσι, σχεδόν 25.000 εργαζόμενοι ολοκλήρωσαν την εκπαίδευσή τους στην ηλεκτρική κινητικότητα. Το εργοστάσιο του Μονάχου διεξάγει αυτή τη στιγμή το τρίτο σεμινάριο επιμόρφωσης για βιομηχανικούς ηλεκτρολόγους, σε συνεργασία με το Βιομηχανικό και Εμπορικό Επιμελητήριο (IHK).
Τα τελευταία χρόνια, έχουν δημιουργηθεί περίπου 5.500 θέσεις εργασίας σε ολόκληρο το δίκτυο παραγωγής του BMW Group τόσο για την τρέχουσα όσο και για την επόμενη γενιά e-drives. Πάνω από το 75% αυτών των θέσεων καλύφθηκαν μέσω εσωτερικής αναδιοργάνωσης.