Η Mercedes βρίσκεται στο επίκεντρο μιας διαμάχης σχετικά με τη νομιμότητα του αυτοκινήτου της, αφού παρουσίασε μια νέα σχεδίαση στα πρώτα επίσημα δοκιμαστικά προετοιμασίας πριν την έναρξη της σεζόν στην Formula 1.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Formula 1, Ρος Μπρόν, δήλωσε ότι η αεροδυναμική του μονοθεσίου σ τα πλαϊνά του ήταν μια «πολύ ακραία ερμηνεία των κανονισμών», χωρίς όμως να κρίνει παράνομη την κίνηση της Γερμανικής ομάδας.
Last year's top three teams have such unique designs in 2022! 🔀#F1Testing #F1 pic.twitter.com/ysGBCmprup
— Formula 1 (@F1) March 10, 2022
Τα παράπονα της Red Bull
Ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ, δήλωσε στη γερμανική Auto Motor Und Sport: «Η Mercedes έχει κάνει ένα βήμα πολύ μακριά. Όμως αυτό δεν ανταποκρίνεται στο πνεύμα των κανονισμών. Πιστεύω πως αυτές οι πτέρυγες είναι παράνομες».
Πολλοί είναι αυτοί που κατηγόρησαν τον αρχηγό της Red Bull για «ευθεία επίθεση» προς την Πρωταθλήτρια Κατασκευαστών, όμως ο ίδιος θέλησε να ξεκαθαρίσει την κατάσταση και τόνισε πως εξέφρασε τον προβληματισμό του.
Ο Χόρνερ δήλωσε αργότερα στο Sky Sports: «Έμεινα λίγο έκπληκτος που διάβαζα σχόλια που υποτίθεται ότι έκανα. Δεν έχω δώσει μεγάλη προσοχή στο αυτοκίνητο της Mercedes. Είναι προφανώς μια αρκετά διαφορετική ιδέα, αλλά πρέπει να δούμε κατά πόσο θα μπορέσει να ανταποκριθεί».
Η… αναθεωρημένη Mercedes έχει ονομαστεί «Μονοθέσιο χωρίς sidepod» λόγω του τρόπου με τον οποίο οι παγκόσμιοι πρωταθλητές κατάφεραν να κάνουν το αμάξωμα πιο στενό δίπλα στον οδηγό και γύρω από τις τον χώρο που απαιτείται για την ψύξη του αυτοκινήτου.
Ο όμως ο Χόρνερ φαίνεται επίσης να έχει αμφισβητήσει την ενσωμάτωση μιας διαμορφωμένης δομής πλευρικής πρόσκρουσης στην οποία είναι τοποθετημένοι οι καθρέφτες οπισθοπορείας.
Big changes at @MercedesAMGF1 since the last time we were on track 👀#F1Testing #F1 pic.twitter.com/6oPKiH9vQS
— Formula 1 (@F1) March 10, 2022
Η θέση της Ferrari
Ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari, Ματία Μπινότο, έθεσε επίσης ερωτήματα σχετικά με τη σχεδίαση της Mercedes, λέγοντας:
«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είναι ένα υπέροχο αυτοκίνητο – αυτό δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη για εμάς. Μια ιδέα αρκετά διαφορετική από τη δική μας, αρκετά ενδιαφέρουσα με τη διάταξη ψύξης και τα sidepods.
Πάντα λέγαμε ότι ο πλαϊνός αθρέφτης δεν πρέπει να έχει αεροδυναμικό σκοπό και ο τρόπος με τον οποίο αντιμετώπιζαν τα αυτοκίνητά τους είναι σημαντικός και πιστεύω ότι θα είναι αποδοτικός για αυτούς.
Ο κίνδυνος στο μέλλον είναι ότι όλες οι ομάδες θα αρχίσουν να σχεδιάζουν καθρέφτες που μοιάζουν με… διαστημόπλοια. Στο πνεύμα αυτού που σκοπεύουμε να κάνουμε για το μέλλον, είναι κάτι που πρέπει να συζητήσουμε».