Auto - Moto

Cupra: H φιλόδοξη θυγατέρα θα ξεπεράσει τη μητρική SEAT

Hνέα μάρκα Cupraεξελίχθηκε μέσα σε 5 χρόνια σε ένα πραγματικό successstory.

To 2018 πήρε ο όμιλος Volkswagenτο ρίσκο να δημιουργήσει από τις ειδικές σπορ εκδόσεις Cupraτων μοντέλων της SEATμία αυτόνομη μάρκα. Το εγχείρημα ήταν εξαιρετικά τολμηρό, καθώς το όνομα Cupraδεν εμπεριέχει κάποια ιστορική παράδοση στον χώρο του αυτοκινήτου, δεν διέθετε ειδικό βάρος ούτε και ένα πολυάριθμο, πιστό κοινό. Ωστόσο, η διοίκηση του γερμανικού ομίλου προχώρησε σε αυτό το εγχείρημα, που εξελίχθηκε σε ένα τεράστιο successstory, καθώς η Cupraαποτελεί αυτή τη στιγμή την ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα στην Ευρώπη.

cupra32

ToCupraTavascanπροσφέρει έως 500 χλμ. αυτονομία.

Πέρυσι ξεπέρασαν οι παγκόσμιες πωλήσεις της πρώην θυγατέρας της SEATτις 150.000 μονάδες και διπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2021 παρά το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία και τις δυσκολίες παραγωγής. Το συγκεκριμένο νούμερο ίσως να φαίνεται μικρό, ωστόσο κρίνεται εντυπωσιακό αν σκεφτούμε ότι η έναρξη λειτουργίας της Cupraτην άνοιξη του 2018 έγινε μόνο με ένα μοντέλο, που ήταν η σπορ παραλλαγή του γνωστού μας SUVSEATAteca, ενώ και το επόμενο Cupraήταν μία παραλλαγή του μικρομεσαίου Leon. Χρειάστηκε να περάσουν δύο χρόνια, πριν δούμε με το Formentorτο πρώτο μοντέλο αποκλειστικά εξελιγμένο για την Cupra, το οποίο μάλιστα βρήκε αμέσως ανταπόκριση από το κοινό λόγω –μεταξύ άλλων- της γρήγορης έκδοσης με τον πεντακύλινδρο κινητήρα των 390 ίππων της Audi.

icupra3

Το εντυπωσιακό κόκπιτ του Tavascan.

Εξίσου σημαντικό ήταν όμως σύμφωνα με τον 59χρονο CEOτης Cupra, Γουέιν Γκρίφιθς, ο σχεδιασμός του Formentor. Ο Βρετανός Γκρίφιθς, που έχει αναλάβει και τη διοίκηση της SEAT, δηλώνει βέβαιος ότι το 2023 θα εξελιχθεί σε μία ακόμη καλύτερη χρονιά για την Cupra, αφού η παραγωγή επανέρχεται σε κανονικούς ρυθμούς και θα ανταποκριθεί στις παραγγελίες που λιμνάζουν εδώ και μήνες. Ο Γκρίφιθς αναμένει, ότι φέτος θα πουληθούν διπλάσια CupraBornσε σχέση με πέρυσι, ενώ τονίζει ότι οι 7 στους 10 πελάτες της νέας ισπανικής μάρκας επιλέγουν συνειδητά αυτή και δεν θα έβλεπαν εναλλακτικά κανένα άλλο brandτου ομίλου Volkswagen.

cupra22

Ο Γκρίφιθς μπροστά στο CupraFormentor.

Με το Tavascanαποκάλυψε η Cupraτο δεύτερο εξ ολοκλήρου δικό της μοντέλο, που είναι και αυτό αμιγώς ηλεκτρικό στο πλαίσιο του στόχου της να έχει γίνει έως το 2030 όλη η γκάμα της πλήρως εξηλεκτρισμένη. Το μεσαίο SUVTavascanμε μήκος 4,6 μ. αναμένεται να δώσει επιπλέον ώθηση στις πωλήσεις της εταιρείας και θα διατίθεται σε πισωκίνητη έκδοση 286 ίππων και σε τετρακίνητη 340 αλόγων, ενώ θα προσφέρει έως 550 χιλιόμετρα αυτονομία. Το εντυπωσιακό μοντέλο κατασκευάζεται στην Κίνα, αν και σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στην Ευρώπη, επειδή το ισπανικό εργοστάσιο στο Μαρτορέλ επικεντρώνεται αποκλειστικά στην παραγωγή μοντέλων SEATκαι Cupraμε κινητήρες εσωτερικής καύσης. Στην ίδια μονάδα θα κατασκευάζονται από το 2025 και μετά το μικρό ηλεκτροκίνητο CupraUrbanRebelκαι το αδελφό μοντέλο του, VWID.2.

Aπόβαση στις ΗΠΑ

Oι φιλοδοξίες της Cupraδεν περιορίζονται πάντως εντός των ευρωπαϊκών συνόρων. Οι Ισπανοί ξεκίνησαν ήδη τις πωλήσεις τους στην Αυστραλία, μία ιδιαίτερα δύσκολη αγορά για νέες εταιρείες, ενώ σύντομα θα κάνουν απόβαση και στις ΗΠΑ, όπου πιστεύουν ότι θα γοητεύσουν τους Αμερικανούς με το ντιζάιν και τις επιδόσεις των μοντέλων τους. Η δυναμική της Cupraβάζει σε δεύτερη μοίρα την ανάπτυξη της πρώην μητρικής SEAT, η οποία δεν προβλέπεται να λανσάρει το επόμενο διάστημα νέα μοντέλα. Πάντως και οι δύο μάρκες θα συνεχίσουν να αλληλοσυμπληρώνονται με την Cupraνα κατασκευάζει μελλοντικά μόνο ηλεκτρικά οχήματα και τη SEATνα εξακολουθεί να παράγει μοντέλα συμβατικής τεχνολογίας.

cupra 5

Το Cupra Urban Rebel.

Η διοίκηση της SEAT/Cupraκοιτά ακόμη πιο μακριά, εστιάζοντας σε νέες λύσεις κινητικότητας με πρώτο δείγμα γραφής την υπομάρκα Mo, που κατασκευάζει ηλεκτροκίνητα πατίνια και σκούτερ. Πολλοί νέοι απορρίπτουν την ιδέα της αγοράς ενός αυτοκινήτου και προτιμούν την αγορά κινητικότητας σε μία μεγάλη ποικιλία μορφών. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι υποχρεωμένες να μετεξελιχθούν σε παρόχους υπηρεσιών (μικρο)κινητικότητας και να αναπτύξουν ανάλογες στρατηγικές, γιατί αλλιώς κινδυνεύουν να βρεθούν σε μερικά χρόνια εκτός αγοράς. Οι κινήσεις του ισπανικού διδύμου δείχνουν πάντως, ότι δεν θα διατρέξει τέτοιον κίνδυνο.

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Συντάξεις Μαΐου 2023: Πληρώνονται και αναδρομικά 6 ετών - Οι ημερομηνίες
Η γη της ελιάς – spoiler: Ο Ισίδωρος σε ρόλο ειρηνοποιού ανάμεσε σε Στάθη και Ιουλία
Chevron Right