Σπανίζουν πλέον στην ελληνική, αλλά και διεθνή, αγορά τα τίμια αυτοκίνητα. Πρόκειται για εκείνα τα μοντέλα, που δεν προσπαθούν να κερδίσουν το αγοραστικό κοινό με λούσα και ακριβό εντυπωσιασμό, αλλά προσφέρουν πολύ αυτοκίνητο σε λογικές τιμές. Το Suzuki S – CROSS Hybrid αποτελεί την επιτομή ενός τέτοιου τίμιου οχήματος, ιδιαίτερα μάλιστα στην προσιτότερη εκδοχή του με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, ήπια υβριδική τεχνολογία και 129 ίππους ανώτατη ισχύ.
Ο σχεδιασμός του πεντάθυρου αμαξώματος με μήκος 4,3 μέτρων και απόσταση σχεδόν 18 εκατοστών από το έδαφος κρίνεται μοντέρνος, αλλά και διαχρονικός, χωρίς ιδιαίτερες υπερβολές, ενώ τη διαφορά την κάνουν οι καλαίσθητες μαύρες γρίλιες και τα μακρόστενα LED φωτιστικά σώματα της μάσκας.
Αντίστοιχης λογικής είναι και η διαμόρφωση του εσωτερικού με την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη 9 ιντσών του infotainment system, που απαιτεί λίγο χρόνο εξοικείωσης μέχρι να μπεις στο νόημα των διαφόρων λειτουργιών. Ο οδηγός κάθεται απέναντι από έναν πλήρη πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη 4,2 ιντσών, ενώ μας άρεσε η συνολική εργονομία και η ύπαρξη αρκετών κλασικών διακοπτών για μια σειρά ρυθμίσεων. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί δεν διεκδικούν δάφνες πολυτέλειας, ωστόσο όλα δείχνουν καλοφτιαγμένα και γερά, όπως ακριβώς περιμένεις από ένα μοντέλο της Suzuki, δηλαδή μιας μάρκας που έχει χτίσει το όνομα της πάνω στην αξιοπιστία και τη μακροβιότητα των προϊόντων της.
Οι χώροι κρίνονται απλά επαρκείς, κάτι που ισχύει και για το πορτμπαγκάζ με όγκο 430 λίτρων, αλλά και με πλήρως αξιοποιήσιμο σχήμα. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας ικανοποιεί ακόμη και στη βασική έκδοση GL με στάνταρ ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, τιμόνι με πολυχειριστήρια για ανοιχτή ακρόαση τηλεφώνου και για το cruise control, αιρ-κοντίσιον, ηχοσύστημα με 4 ηχεία, σύστημα πλοήγησης, 7 αερόσακους, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα ελέγχου κόπωσης του οδηγού, συναγερμό, κλπ. Ιδιαίτερης μνείας αξίζει η νέα εφαρμογή Suzuki Connect, που επιτρέπει τη διασύνδεση με το αυτοκίνητο και τον έλεγχο και την παρακολούθησή του από απόσταση.
Ο κινητήρας 1,4 λίτρων και ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V αποδίδει 140 ίππους και αποκρίνεται άμεσα και γραμμικά στα κελεύσματα του δεξιού ποδιού, ενώ συνδυάζεται με ένα σαφές κιβώτιο έξι σχέσεων με αρκετά πυκνή κλιμάκωση για σβέλτες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,5’’, τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα). Το εμπροσθοκίνητο S-CROSS δεν εμφανίζει έντονους μηχανικούς ή αεροδυναμικούς θορύβους και διακρίνεται για την ευελιξία του εντός πόλης χάρη στη μικρή ακτίνα στροφής των 5,4 μέτρων. Ένα από τα μεγαλύτερο ατού στην περίπτωση του ιαπωνικού Crossover είναι η κατανάλωση καυσίμου, που κυμάνθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας σε 6,6 λίτρα αμόλυβδης και είναι από τις χαμηλότερες της κατηγορίας. Αυτό αποτελεί από μόνο του ένα δυνατό επιχείρημα υπέρ του συγκεκριμένου μοντέλου στους σημερινούς καιρούς, όπου οι τιμές της βενζίνης τσουρουφλίζουν.
Θετικές εντυπώσεις αποκομίσαμε από την οδική συμπεριφορά του δικίνητου Suzuki S-Cross. Οι Ιάπωνες έδωσαν έμφαση κυρίως στην άνεση χωρίς κάποια ιδιαίτερα σπορτίφ χαρακτηριστικά, αφού επιδιώκουν να απευθυνθούν με το συγκεκριμένο μοντέλο σε μια όσο το δυνατόν πιο πλατιά μάζα πελατών. Πρόκειται για μια σοφή επιλογή με τις δεδομένες κακοτεχνίες του ελληνικού οδικού δικτύου, οι οποίες ευτυχώς δεν ταλαιπωρούν οδηγό και επιβάτες, αφού οι αναρτήσεις απορροφούν πολύ αποτελεσματικά κάθε έντονο κραδασμό. Η άλλη πλευρά του νομίσματος είναι οι σχετικά μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος στις κλειστές στροφές, όταν θελήσεις να κινηθείς γρήγορα, ενώ και το τιμόνι εμφανίζει μια σχετική ασάφεια.
Η τιμή του Suzuki S – CROSS Hybrid
Οι τιμές του Suzuki S – CROSS Hybrid 48V 2WD με τους 140 ίππους ξεκινούν από 22.680 ευρώ στην έκδοση GL και από 25.080 ευρώ στην πλουσιότερα εξοπλισμένη GL+, ενώ οι τετρακίνητες εκδοχές κοστίζουν από 27.880 ευρώ. Πρόκειται για μια άκρως ανταγωνιστική τιμολόγηση, ιδιαίτερα σε συνδυασμό με τα 5 χρόνια εγγύησης, τον ικανοποιητικό εξοπλισμό και την υψηλή αξία μεταπώλησης που εμφανίζουν παραδοσιακά όλα τα μοντέλα της Suzuki ως μεταχειρισμένα.