Η εγχώρια παραγωγή αυτοκινήτων έχει βαλτώσει στη Ρωσία μετά τις δυτικές κυρώσεις εξαιτίας της εισβολής της στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022. Διάφορες γνωστές εταιρείες αυτοκινήτου της Δύσης, που δραστηριοποιούνταν και συνεργάζονταν με ντόπιους κατασκευαστές, όπως για παράδειγμα η Renault με τη Lada και η Chrysler με τη GAZ, αποχώρησαν από τη μεγαλύτερη σε επιφάνεια χώρα του πλανήτη, ενώ έκλεισαν και τις μονάδες παραγωγής εξαρτημάτων, κινητήρων οχημάτων, κλπ. Ωστόσο οι Ρώσοι βρήκαν λύση μέσω της στροφής τους στην Κίνα και έτσι άρχισε να ξαναζωντανεύουν οι εθνικές μάρκες τους.
*Το GAZ-21 ήταν το πρώτο μοντέλο της Volga
Το πιο πρόσφατο παράδειγμα αφορά τη Volga, η οποία θα βάλει πάλι σε λειτουργία τη μονάδα παραγωγής της μετά τη διακοπή εργασιών το 2010 κατόπιν απόφασης του Πούτιν να χρησιμοποιούν όλοι οι κρατικοί αξιωματούχοι οχήματα εγχώριας προέλευσης. Η ρώσικη μάρκα κατασκεύαζε από την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης πολυτελείς λιμουζίνες, κυρίως για την κρατική και την κομματική νομενκλατούρα, με πρώτο μοντέλο το GAZ-21, που παραγόταν από το 1956 έως το 1968 στην πόλη Νίζνι Νοβγκορόντ, η οποία ονομαζόταν τότε Γκόρκι και βρίσκεται στις όχθες του ποταμού Βόλγα.
*Το κόκπιτ του GAZ-21 Volga
Η νέα ρωσική λιμουζίνα GAZ-Volga θα κυκλοφορήσει το καλοκαίρι του 2024 και θα κοστίζει 2,5 εκατομμύρια ρούβλια, δηλαδή περίπου 26.000 ευρώ με βάση την τρέχουσα ισοτιμία. Είναι προφανές, ότι ένα τέτοιο εγχείρημα δεν είναι εφικτό, χωρίς τη συνδρομή ενός ξένου αυτοκινητοκατασκευαστή, ο οποίος παραμένει προς το παρόν άγνωστος, ωστόσο θεωρείται βέβαιο ότι θα προέρχεται από την Κίνα.
*Το εντυπωσιακό SUV Lada X-Cross 5
Πρόκειται για κάτι που έχει συμβεί ήδη και με άλλες παραδοσιακές μάρκες αυτοκινήτων της Ρωσίας, που τους έδωσαν το φιλί της ζωής -μαζί με τεχνογνωσία και εξαρτήματα- οι Κινέζοι. Για παράδειγμα η γνωστή μας Lada λανσάρισε το νέο SUV X-Cross 5, το οποίο αποτελεί έναν τεχνολογικό κλώνο του κινέζικου μοντέλου FAW Bestune T77. To Lada X-Cross 5 κατασκευάζεται στην Αγία Πετρούπολη, είναι μεσαίας κατηγορίας SUV με μήκος 4.525 χιλιοστά, εφοδιάζεται με βενζινοκινητήρα 1.5 Turbo ισχύος 160 ίππων σε συνδυασμό με αυτόματο σασμάν 7 σχέσεων και εξοπλίζεται με σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, όπως αυτόματο φρενάρισμα και υποβοήθηση διατήρησης εντός της λωρίδας, αλλά και με ένα προηγμένο σύστημα πολυμέσων και με ψηφιακό πίνακα οργάνων.
*Το Μοskvich 3 (αριστερά) κατασκευάζεται στην Αγία Πετρούπολη
Κάτι ανάλογο ισχύει και στην περίπτωση της Moskvich, η οποία κατασκευάζει τεχνικές κόπιες κινέζικων μοντέλων μάρκας JAC. Το πρώτο προϊόν αυτής της συνεργασίας είναι το Moskvich 3, ένα βενζινοκίνητο SUV με σύγχρονο ντιζάιν, το οποίο κυκλοφορεί στην Κίνα ως JAC JS4. Στόχος των Ρώσων είναι να φτάσει η παραγωγή της Moskvich τις 100.000 μονάδες ετησίως και ένα μέρος της να αφορά αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα.