HΜercedesπαρουσίασε το 1996 με την SLKένα ανατρεπτικό Cabrioμε σπαστή μεταλλική οροφή, ουσιαστικά δηλαδή δύο αυτοκίνητα στη συσκευασία ενός. Οι πελάτες λάτρεψαν τη δυνατότητα επιλογής να οδηγούν, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες και τα κέφια τους, είτε ένα κανονικό Coupeμε κλειστό και στιβαρό μεταλλικό αμάξωμα είτε ένα ανοιχτό Cabriolet, οπότε έγινε η SLSαπό την πρώτη στιγμή ανάρπαστη. Η μόδα των Coupe–Cabrioletμε τις ηλεκτροϋδραυλικές οροφές από μέταλλο αντί τις κλασικές κουκούλες καθιερώθηκε λίγα χρόνια αργότερα, όταν λανσάρισε η Peugeotτο μοντέλο 206 CC, το οποίο απευθυνόταν λόγω των προσιτών τιμών του σε ένα ευρύτερο αγοραστικό κοινό και προκάλεσε με την εμφάνισή του ντελίριο ενθουσιασμού.
Η Μercedes SLK πρώτης γενιάς
Το παράδειγμα της Mercedesκαι της Peugeotακολούθησαν σύντομα και άλλες μάρκες, όπως π.χ. η Renault, η Opel, η Volvo, η Ford, η Nissan, κλπ. Λίγα χρόνια αργότερα άρχισε να μειώνεται η ζήτηση για τα Coupe–Cabriolet, επειδή οι μηχανισμοί των οροφών τους αποδείχθηκαν σε ορισμένες περιπτώσεις ευπαθείς. Επίσης τα μεταλλικά τμήματα της οροφής προσέθεταν βάρος στα αυτοκίνητα και τα έκαναν δυσκίνητα, ενώ καταλάμβαναν πολύ χώρο, όταν άνοιγαν. Έτσι, ο σχεδιασμός του πίσω μέρους τέτοιων μοντέλων ήταν –σε κάποιες περιπτώσεις- μάλλον απωθητικός. Σήμερα μπορείς να βρεις μεταχειρισμένα Coupe – Cabriolet σε αρκετά λογικές τιμές, απλά χρειάζεται εξονυχιστικός έλεγχος από τους ενδιαφερόμενους αγοραστές. Ας δούμε λοιπόν έξι τέτοια χαρακτηριστικά μοντέλα.
Peugeot 206 CC
Το Peugeot 206 CCπαρουσιάστηκε στα τέλη του 2000 και κατασκευαζόταν έως το 2007. Το γαλλικό supermini συνέβαλε καθοριστικά στην ανάπτυξη της κατηγορίας των μοντέλων Coupe – Cabriolet, επειδή ήταν ένα οδηγικά ευχάριστο και προσιτό αυτοκίνητο. Επιπρόσθετα μπορούσε να μεταφέρει έως τέσσερις επιβάτες, αν και πίσω βολεύονταν ουσιαστικά μόνο παιδιά και η μεταλλική οροφή του άνοιγε γρήγορα σε περίπου 20 δευτερόλεπτα.
Opel Τigra Twin Top
Η Opelλανσάρισε το TigraΤwinTopτο 2004 και το εφοδίαζε με κινητήρες 69 έως 125 ίππων. Το διθέσιο μοντέλο εξελίχθηκε με βάση το Corsaαπό την γαλλική εταιρεία Heuliez, άρεσε πολύ στη νεολαία και στις γυναίκες, ενώ η παραγωγή του ολοκληρώθηκε το 2009, καθώς η χαμηλή ζήτηση έκανε ασύμφορη τη συνέχισή της.
Νissan Micra C+C
Λανσαρίστηκε το 2005 και ήταν το πιο βραχύβιο Coupe – Cabriolet, καθώς η καριέρα του ολοκληρώθηκε το 2007. Το ιαπωνικό μοντέλο εφοδιαζόταν με κινητήρες 88 έως 110 ίππων, μάλιστα ο τελευταίος προσφερόταν και σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ένας από τους βασικούς λόγους αποτυχίας του NissanMicraC+Cήταν το ογκώδες και αλλόκοτο σχήμα του πίσω μέρους του αμαξώματός του.
VWEos
Άντεξε αρκετά χρόνια, καθώς κατασκευαζόταν από το 2006 έως το 2015 και είχε αρκετή επιτυχία, αφού βασιζόταν στο πάτωμα και τα μηχανικά μέρη του δημοφιλούς Golf. Η γκάμα των κινητήρων του απέδιδε από 122 έως 211 ίππους, ενώ το Eosμπορούσε να παραγγελθεί και με μεταλλική οροφή, στην οποία ήταν ενσωματωμένη και μία γυάλινη ηλιοροφή!
VolvoC70
Η Volvoλανσάρισε το 1996 το C70 πρώτης γενιάς, που βασιζόταν στη σειρά 850, με κλασική κουκούλα. Το μοντέλο δεύτερης γενιάς που παρουσιάστηκε το 2006, ακολούθησε όμως τη μόδα των Coupe – Cabriolet, προσέφερε σχετική άνεση σε τέσσερις επιβάτες και αρκετά ικανοποιητικές επιδόσεις χάρη στους ισχυρούς κινητήρες με απόδοση έως 220 ίππους. Το εσωτερικό είχε φυσικά premiumυλικά, ωστόσο η καριέρα του σουηδικού μοντέλου έληξε –μάλλον άδοξα- το 2011.
Ford Focus Coupe – Cabriolet
Kυκλοφόρησε το 2006 και έμεινε στην αγορά των καινούργιων μοντέλων έως το 2011, ενώ οι κινητήρες του απέδιδαν από 100 έως 145 ίππους. Η Fordείχε αναθέσει τον σχεδιασμό του Coupe– Cabrioletτης στον ιταλικό σχεδιαστικό οίκο Pininfarina, που έκανε όντως καλή δουλειά. Ωστόσο η ηλεκτρική οροφή ήταν μάλλον βραδυκίνητη, καθώς χρειαζόταν σχεδόν μισό λεπτό μέχρι να ανοίξει.