Η σειρά 1 της BMW πρωτοπαρουσιάστηκε το 2004 και από τότε έχουν λανσαριστεί τρεις διαφορετικές γενιές με πάνω από τρία εκατομμύρια συνολικές πωλήσεις. Το γερμανικό μοντέλο αρέσει στους Ευρωπαίους, καθώς οι 8 στις 10 BMW σειρά 1 έχουν ταξινομηθεί στη Γηραιά Ήπειρο, ενώ έχει πολλούς φίλους και στην Ελλάδα.
Το μοντέλο τέταρτης γενιάς φέρει τον εργοστασιακό κωδικό F70 και λανσάρεται μετά από μόλις 5 χρόνια κυκλοφορίας της απερχόμενης σειράς 1, ώστε να έχει η BMW ένα ανταγωνιστικό όπλο στη συγκεκριμένη κατηγορία. Η F70 διαθέτει ένα ριζικά διαφορετικό ντιζάιν με πιο αιχμηρά και σπορ χαρακτηριστικά, ενώ στα τεχνικά μέρη υιοθετείται μια λογική μετεξέλιξης με στοχευμένες αναβαθμίσεις και βελτιώσεις. Η μάρκα με έδρα το Μόναχο ανακοίνωσε, ότι η βασική έκδοση BMW 116 – χωρίς το i πλέον – θα ξεκινά στη Γερμανία από 32.900 ευρώ, μια τιμή που θεωρείται απολύτως ανταγωνιστική για ένα premium compact μοντέλο. Ας ελπίσουμε, ότι κάτι ανάλογο θα ισχύσει και για την Ελλάδα, όπου θα γίνει η παρουσίαση του αυτοκινήτου σε λίγες ημέρες.
Στη μάσκα ξεχωρίζουν το χαμηλότερο καπό και οι γρίλιες σε χαρακτηριστικό σχήμα διπλού νεφρού, που μεγάλωσαν σε πλάτος και χαμήλωσαν σε ύψος. Τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας Matrix – LED και διακρίνονται για τη μίνιμαλ αισθητική τους, αφού απαρτίζονται μόνο από δύο κάθετα στοιχεία LED. Τη σπορ και δυναμική εικόνα του αυτοκινήτου συμπληρώνουν το μαύρο στόμιο της ποδιάς και οι δύο κάθετοι αεραγωγοί στις άκρες της μάσκας.
Οι πλευρικές επιφάνειες είναι απλές με καθαρές γραμμές, που συγκλίνουν προς το πλήρως ανασχεδιασμένο πίσω μέρος, το οποίο δείχνει πιο μυώδες και φαρδύ. Οι ανακλαστήρες φιλοξενούνται σε δύο κάθετα ανοίγματα και ανάμεσά τους βρίσκεται ο διαχύτης με τμήματα διαφορετικού χρώματος. Στη νέα σειρά 1 δεν θα είναι εμφανείς οι απολήξεις της εξάτμισης παρά μόνον στη σπορ έκδοση Μ135, όπου θα προβλέπονται τέσσερις!
Το μήκος του μοντέλου τέταρτης γενιάς αυξήθηκε κατά 42 χιλιοστά και φτάνει πλέον τα 4,36 μέτρα, το ύψος αγγίζει τα 1,45 μέτρα με αντίστοιχη αύξηση 15 χιλιοστών, ενώ δεν έχουμε αλλαγές στο μεταξόνιο ούτε και στο πλάτος, που παρέμεινε στα 1,80 μέτρα.
Η ευρυχωρία διατηρήθηκε στα ίδια ικανοποιητικά επίπεδα του προηγούμενου μοντέλου, ενώ τα υλικά και το φινίρισμα του θαλάμου επιβατών είναι κορυφαίων προδιαγραφών. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκονται οι δύο κυρτές οθόνες 10,7 ιντσών η κάθε μία με το υπερσύγχρονο λογισμικό OS 9, στο οποίο ενσωματώνονται από το εργοστάσιο πολλές εφαρμογές, όπως Spotify και Google Maps. Επίσης, δεν υπάρχει πλέον ο γνωστός περιστροφικός διακόπτης του συστήματος iDrive και το τζόιστικ του αυτόματου κιβωτίου έχει πολύ μικρότερες διαστάσεις από το προηγούμενο.
Το λανσάρισμα της νέας σειράς 1 της BMW θα γίνει τον Οκτώβριο και οι ενδιαφερόμενοι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δύο κινητήρων βενζίνης και ισάριθμων πετρελαίου. Μάλιστα, οι βενζινοκίνητες εκδόσεις δεν θα φέρουν πλέον το χαρακτηριστικό γράμμα ‘’i’’ στην ονομασία τους, ενώ αντιθέτως διατηρείται στις πετρελαιοκίνητες το ‘’d’’. Τη βάση θα αποτελεί αρχικά η BMW 120 με τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 170 ίππων και πάνω από αυτήν θα υπάρχει η M135 με 300 ή 317 ίππους ανάλογα με τη χώρα ταξινόμησης. Για τους φίλους των ντιζελοκίνητων οχημάτων θα προβλέπονται δύο εκδόσεις 150 και 163 ίππων, ενώ στην πορεία θα κυκλοφορήσει η βασική βενζινοκίνητη έκδοση BMW 116 και η τετρακίνητη 123 xDrive.