Auto - Moto

H Ελλάδα 17η στην Ευρώπη σε αναλογία Ι.Χ. ανά 1.000 κατοίκους

Στη χώρα μας αναλογούν 506 Ι.Χ. ανά 1.000 κατοίκους, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 567.

Τα κυκλοφοριακά εμφράγματα αποτελούν πλέον ένα συνηθισμένο φαινόμενο για την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, αλλά και τις υπόλοιπες μεγάλες ελληνικές πόλεις. Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει, ότι ξαφνικά πλουτίσαμε και γεμίσαμε Ι.Χ., καθώς η Ελλάδα καταλαμβάνει μόλις τη 17η θέση μεταξύ 27 ευρωπαϊκών χωρών, όσον αφορά στην αναλογία επιβατικών οχημάτων ανά 1.000 κατοίκους. Οι ελληνικοί δρόμοι δεν χωρούν πλέον τα αυτοκίνητα, επειδή πολύ απλά σε κάθε 100 ταξινομήσεις καινούριων Ι.Χ. αντιστοιχούν γύρω στις 5 με 6 αποσύρσεις παλαιών οχημάτων, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη αγγίζει ακόμη και το 80%. Με άλλα λόγια ο στόλος μας μεγαλώνει, καθώς προστίθενται συνεχώς νέα αυτοκίνητα στα ήδη υπάρχοντα, ενώ δεν μειώνεται ουσιαστικά ο αριθμός των τελευταίων. Απόδειξη, ότι η μέση ηλικία των Ι.Χ. στη χώρα μας ανέρχεται στα 17 έτη και είναι η μεγαλύτερη μεταξύ όλων των χωρών της ΕΕ (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ), όταν ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος αγγίζει τα 12 χρόνια.

Τελευταία η Ρουμανία

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του Συνδέσμου Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών ACEA, αναλογούσαν το 2021 σε 1.000 κατοίκους της Ελλάδας 506 επιβατικά οχήματα, ενώ στο Λουξεμβούργο που κατέχει την πρώτη θέση στη σχετική κατάταξη αναλογούσαν 698. Μάλιστα στο κρατίδιο του Λουξεμβούργου είναι εδώ και τρία χρόνια δωρεάν η χρήση όλων των Μέσων Μαζικών Μεταφορών προκειμένου να τα προτιμούν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες του Μεγάλου Δουκάτου και να μην χρησιμοποιούν τα Ι.Χ. τους. Δεύτερη στον ίδιο πίνακα των 27 κρατών της ΕΕ είναι η Πολωνία με αναλογία 684 Ι.Χ. ανά 1.000 κατοίκους και τρίτη η Ιταλία με 672, ενώ η μέση τιμή για την Ευρώπη ανέρχεται σε 567 επιβατικά οχήματα. Τις τρεις τελευταίες θέσεις καταλαμβάνουν η Ουγγαρία με 413 Ι.Χ. ανά 1.000 κατοίκους, η Λετονία με 400 και η Ρουμανία με 396.

Ι.Χ. στην ΕΕ ανά 1.000 κατοίκους

ieupopulation2

Κάτω από την Ελλάδα συναντούμε χώρες, όπως η Φινλανδία, η Σουηδία και η Δανία, των οποίων οι πολίτες έχουν σαφώς υψηλότερη αγοραστική δύναμη και θα μπορούσαν να κατέχουν περισσότερα αυτοκίνητα από εμάς. Είναι ωστόσο προφανές, ότι στα συγκεκριμένα κράτη λειτουργούν πολύ πιο οργανωμένα και αναβαθμισμένα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ενώ στις πόλεις τους κυκλοφορούν κυρίως ποδήλατα και πεζοί, καθώς υπάρχουν ανάλογες υποδομές (ασφαλείς ποδηλατόδρομοι, πεζόδρομοι, κλπ). Έτσι δεν χρειάζονται οι πολίτες και οι οικογένειες δεύτερα αυτοκίνητα -και σε αρκετές περιπτώσεις ούτε καν πρώτα-, αφού τους συμφέρει να χρησιμοποιούν λεωφορεία και μέσα σταθερής τροχιάς, ποδήλατα και τα πόδια τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Ατλάντα: Συνελήφθη ο άνδρας που σκότωσε μια γυναίκα και τραυμάτισε άλλες τέσσερις
Σαλαμίνα: Νέο επεισόδιο με τον «νταή» γείτονα - Απείλησε γειτόνισσα ότι θα την κρεμάσει
Chevron Right