Auto - Moto

Τρία αμφίβια μοντέλα, που λειτουργούν ως κανονικά αυτοκίνητα αλλά και ως σκάφη

Υπάρχουν ακόμη και αμφίβια τουριστικά λεωφορεία για άλλου τύπου ξεναγήσεις σε διάφορες πόλεις της Ευρώπης και της Ασίας.

Τα αμφίβια οχήματα συνδέονται κυρίως με τον στρατό και τις αποβάσεις, ωστόσο στην ιστορία της αυτοκίνησης έχουν υπάρξει αντίστοιχα μοντέλα ιδιωτικής ή ακόμη και επαγγελματικής χρήσης. Ας δούμε τρεις τέτοιες χαρακτηριστικές περιπτώσεις αυτοκινήτων, που μπορούν να κινηθούν στη στεριά και στο νερό προσφέροντας ανεπανάληπτες εμπειρίες στους οδηγούς και στους επιβάτες τους.

Amphicar 770

Το Αmphicar 770 παρουσιάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 60, ήταν γερμανικής κατασκευής και διέθετε ένα αμάξωμα – μπανιέρα από λαμαρίνα πάχους 1,5 χιλιοστών. Μόλις ολοκληρωνόταν η παραγωγή κάθε μοντέλου, περνούσε από έλεγχο στεγανότητας, ενώ εφοδιαζόταν στάνταρ και με μια αντλία, για να μην πλημμυρίζει ο χώρος του κινητήρα.

Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου υπήρχε ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας της Triumph με 38 ίππους, που μεταδίδονταν μέσω ενός ειδικού σασμάν στους πίσω τροχούς ή στην προπέλα. Το Amphicar έπιανε έως 125 χλμ./ώρα στην ξηρά και έως 8 κόμβους (σχεδόν 13 χλμ./ώρα) στο νερό και τα λίγα μοντέλα, που κυκλοφορούν ακόμη σήμερα, πωλούνται σε τιμές μεταξύ 60.000 και 80.000 ευρώ!

iwatercaramphicar_27422.jpeg

Panther WaterCar

Το Panther WaterCar διαφημίζεται ως το γρηγορότερο αμφίβιο αυτοκίνητο στον κόσμο. Το αμερικανικό όχημα κυκλοφόρησε στην αγορά το 2014 αναπτύσσει ταχύτητα έως 70 χλμ./ώρα στο νερό και έως 130 χλμ./ώρα στην ξηρά και μοιάζει εξωτερικά με Jeep, αν και χρησιμοποιεί κινητήρες Honda.

iwatercarpanther_33561.jpg

Μπαίνοντας στο νερό, μαζεύονται οι τροχοί με το πάτημα ενός διακόπτη και ο οδηγός ενεργοποιεί τις τουρμπίνες Panther Jet, μία διαδικασία που ολοκληρώνεται σε λιγότερα από 15 δευτερόλεπτα. Το Panther WaterCar έχει κατασκευαστεί από υλικά που δεν σκουριάζουν στο νερό και οι τιμές του ξεκινούν για τις βασικές εκδόσεις από περίπου 100.000 ευρώ.

AmphiCoach

To πρώτο αμφίβιο λεωφορείο σχεδιάστηκε από τον Τζορτζ Σμιθ και αποτελεί προϊόν συνεργασίας των εταιρειών Irisbus και Iveco, ενώ κατασκευάζεται στη Μάλτα. Τα συγκεκριμένα οχήματα μπορούν να μεταφέρουν πάνω από 50 επιβάτες, διαθέτουν αμάξωμα από αλουμίνιο για να είναι ελαφρά και να μην σκουριάζουν και περιλαμβάνουν στον εξοπλισμό τους…σωσίβια διάσωσης.

iwatercaramphicoach_bc63b.jpeg

Τα αμφίβια λεωφορεία χρησιμοποιούνται για τουριστικές ξεναγήσεις σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως για παράδειγμα στη Βουδαπέστη για βόλτες στον ποταμό Δούναβη, αλλά εξάγονται και στην Ασία.

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Συναγερμός με τις εκρήξεις στο Κίεβο: Διακοπές ρεύματος και νερού μετά από ρωσική αεροπορική επιδρομή (βίντεο)
Ναταλία Γερμανού: Επική απάντηση στο σχόλιο follower «Εσείς μας μεγαλώσατε»
Chevron Right