Διχασμός επικρατεί στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Πολλές μάρκες βλέπουν το μέλλον της αυτοκίνησης αποκλειστικά και μόνο στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, και έχουν ανακοινώσει ήδη πότε σκοπεύουν να σταματήσουν να κατασκευάζουν μοντέλα με θερμικούς κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και υβριδικής τεχνολογίας, ενώ δεν εξελίσσουν πλέον τέτοια μοτέρ.
Οι συγκεκριμένες εταιρείες αναφέρουν ως επιχείρημα υπέρ της συγκεκριμένης στρατηγικής την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για κατάργηση των πωλήσεων Ι.Χ. και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 και μετά, ενώ επενδύουν τεράστια ποσά ύψους δεκάδων δισεκατομμυρίων ευρώ στην εξέλιξη και κατασκευή μόνο αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Στο στρατόπεδο των φανατικών υποστηρικτών της ηλεκτροκίνησης ανήκει φυσικά η Tesla, αλλά και γνωστές μάρκες όπως οι Audi, Volkswagen, Opel, Volvo, BYD από την Κίνα, Jaguar και Land Rover.
Από την άλλη πλευρά υπάρχει μια μεγάλη ομάδα αυτοκινητοβιομηχανιών, η οποία δεν απορρίπτει ντε φάκτο την ηλεκτροκίνηση, ωστόσο εξακολουθεί να ποντάρει παράλληλα στα υβριδικά και στα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα μοντέλα. Οι συγκεκριμένες εταιρείες αμφιβάλλουν, αν θα ισχύσει όντως η απόφαση της ΕΕ για την απαγόρευση πώλησης καινούργιων Ι.Χ. με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 και μετά, ενώ επιθυμούν να είναι παρούσες με ανταγωνιστικά μοντέλα συμβατικής τεχνολογίας σε σημαντικές αγορές, όπως π.χ. της Ασίας και της Νότιας Αμερικής, όπου δεν προβλέπονται απαγορεύσεις, όπως στην Ευρώπη.
Ο ρόλος του Τραμπ
Επίσης, είναι πολύ πιθανόν να ακυρωθεί το πρόγραμμα ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης «Green Deal», που εφαρμόζει η κυβέρνηση Μπάιντεν στις ΗΠΑ, εφόσον εκλεγεί πρόεδρος της χώρας στις επικείμενες εκλογές ο Ντόναλντ Τραμπ.
Στην παράταξη των εταιρειών αυτοκινήτου με στρατηγική πολλαπλών τεχνολογιών περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι BMW, Ford, Skoda, General Motors, Mazda, Toyota, Subaru και η κινέζικη Chery. Οι προαναφερόμενοι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν έχουν ανακοινώσει καταληκτικές ημερομηνίες για τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και τα υβριδικά, ενώ θα συνεχίσουν να εξελίσσουν τέτοιου τύπου μοτέρ και να τα προσαρμόζουν σε χρήση εναλλακτικών καυσίμων για το μέλλον.
Ποια στρατηγική θα αποδειχθεί τελικά σωστή; Πάντως, η φανατική υποστήριξη της ηλεκτροκίνησης ως μοναδικής τεχνολογίας για την αυτοκίνηση στο μέλλον, φαίνεται ότι υποχωρεί. Είναι ενδεικτικό, ότι το Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα Γερμανίας, CDU, σκοπεύει να ανακινήσει το θέμα της απαγόρευσης πωλήσεων καινούριων Ι.Χ. με θερμικούς κινητήρες από το 2035 και μετά είτε προτείνοντας κάποια μεγάλη παράταση ζωής στα συγκεκριμένα μοντέλα είτε ακυρώνοντας συνολικά την απόφαση.
Αν μάλιστα νικήσει ο Τραμπ στις ΗΠΑ επιβεβαιώνοντας τις δημοσκοπήσεις, τότε είναι πολύ πιθανό να γίνουν μεγάλες ανατροπές και να επιβιώσουν τελικά οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, αλλά με ακόμη πιο προηγμένες αντιρρυπαντικής προδιαγραφές και με εκτεταμένη χρήση συνθετικών καυσίμων.