Auto - Moto

Πέντε κατασκευαστές ελαστικών ύποπτοι για αισχροκέρδεια μέσω δημιουργίας καρτέλ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έλεγξε αιφνιδιαστικά εγκαταστάσεις των εταιρειών κατασκευής ελαστικών Michelin, Continental, Goodyear, Nokian και Bridgestone σε διάφορες χώρες.

Πέντε μεγάλες εταιρείες κατασκευής ελαστικών βρίσκονται στο στόχαστρο των υπηρεσιών ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την υποψία δημιουργίας καρτέλ. Οι Michelin, Continental, Goodyear, Nokian, Bridgestone δέχθηκαν σε αυτό το πλαίσιο αιφνιδιαστικούς ελέγχους από κλιμάκια της ΕΕ σε εγκαταστάσεις τους σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Στόχος των ελεγκτών είναι να διαπιστώσουν, αν οι γνωστές εταιρείες ελαστικών έκαναν συνεννοήσεις κάτω από το τραπέζι για να πωλούν τα προϊόντα τους σε ακριβότερες τιμές και να αισχροκερδούν σε βάρος των πελατών τους.

Οι αρμόδιες Αρχές υποψιάζονται, ότι η καρτελοποίηση της αγοράς αφορά ελαστικά για Ι.Χ. και για επαγγελματικά οχήματα σε όλη την Ευρώπη, τα οποία κυκλοφορούν στο εμπόριο και όχι ελαστικά πρώτης τοποθέτησης με τα οποία εφοδιάζονται τα αυτοκίνητα στα εργοστάσια παραγωγής. Αυτό είναι κατανοητό, αφού για τα ελαστικά των καινούργιων οχημάτων διαπραγματεύονται μεταξύ τους οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι ‘’λαστιχάδες’’ και επικρατούν συνθήκες πραγματικού ανταγωνισμού με σκληρά παζάρια μεταξύ των δύο πλευρών για τον καθορισμό των τελικών τιμών.

Οι πρώτοι έλεγχοι των ευρωπαϊκών κλιμακίων έγιναν στο πλαίσιο ερευνών, για τη συλλογή στοιχείων και ισχυρών ενδείξεων, που θα επιβεβαιώνουν ενδεχομένως τις υποψίες για τη δημιουργία ολιγοπωλιακών καρτέλ και δεν σημαίνουν ότι οι εταιρείες θεωρούνται ήδη ένοχες. Και οι πέντε εταιρείες ελαστικών παραδέχθηκαν τους ελέγχους, ενώ δήλωσαν απολύτως διατεθειμένες να συνεργαστούν με τις Αρχές. Αν δεν δέχονταν ωστόσο να συνεργαστούν με τις ελεγκτικές Αρχές και αποδεικνυόταν στην πορεία η ενοχή τους, τότε θα κινδύνευαν με πρόστιμο ύψους έως 10% του παγκόσμιου τζίρου τους. Αντιθέτως, εφόσον συνεργαστούν μπορεί να πέσουν στα μαλακά, όσον αφορά στις ποινές και στο ύψος του προστίμου.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει επιβάλει τα τελευταία χρόνια υψηλά πρόστιμα σε δώδεκα καρτέλ από τον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας και κυρίως σε προμηθευτές εξαρτημάτων, όπως ρουλεμάν και καθισμάτων αυτοκινήτων, συστημάτων φρένων, κλπ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Βουλή: Συνεχίζεται η συζήτηση για την οπαδική βία – Το απόγευμα η ψηφοφορία και για κατώτατο μισθό, αγροτικό ρεύμα
Σε ΦΕΚ η μείωση για τον ΕΝΦΙΑ 2024 - Έτσι θα γίνει η έκπτωση
Chevron Right