Ολοένα περισσότερες χώρες επιλέγουν να επενδύσουν στη δημιουργία και την ανάπτυξη ντόπιων αυτοκινητοβιομηχανιών, ενώ σχεδόν όλα τα ευρωπαϊκά κράτη διαθέτουν εργοστάσια κατασκευής ολόκληρων οχημάτων, ανταλλακτικών, κινητήρων και διαφόρων άλλων μερών.
Η Ελλάδα εξακολουθεί να παραμένει μία μαύρη τρύπα, πιστή στο δόγμα «εισάγουμε και δεν παράγουμε», αν και στο παρελθόν κατασκευάζονταν στην πατρίδα μας αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, επαγγελματικά οχήματα, λεωφορεία, γίνονταν μετατροπές, κλπ. Ωστόσο, ακόμη και το πιο πρόσφατο εγχείρημα που ανακοινώθηκε με τυμπανοκρουσίες και αφορούσε στη δημιουργία ενός εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών μοντέλων της γερμανικής εταιρείας Next.e.Go, στην Ελλάδα, εξελίχθηκε σε φιάσκο, αφού η συγκεκριμένη μονάδα θα φτιαχτεί τελικά το Τέτοβο της Βόρειας Μακεδονίας!
Οι Μαροκινοί κατάφεραν όχι απλά να φιλοξενήσουν ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης αυτοκινήτων ξένης εταιρείας, αλλά η ντόπια εταιρεία Νeo Motors παρουσίασε ένα δικό της μοντέλο κατηγορίας SUV. Το πρώτο αυτοκίνητο μαροκινής κατασκευής είναι ένα μικρό μοντέλο ελεύθερου χρόνου με μήκος 3,19 μέτρων και αφαιρούμενο πίσω τμήμα οροφής, χάρη στο οποίο μετατρέπεται σε «ημί – καμπριο». Το εργοστάσιο της Neo Motors βρίσκεται στην περιοχή του Ραμπάτ και το νέο SUV θα κυκλοφορήσει στην εγχώρια αγορά το 2024 με δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο κινητήρων του ομίλου Stellantis, ενός τρικύλινδρου 1,2 λίτρων με 82 ίππους απόδοση και ενός ισχυρότερου τετρακύλινδρου χωρητικότητας 1,6 λίτρων με 115 άλογα.
Η τιμή του πρώτου αυτοκινήτου «made in Morocco» θα ξεκινά κάτω από τις 20.000 ευρώ, ενώ αρχικός στόχος της εταιρείας είναι να πουλήσει το 2024 γύρω στις 3.000 τέτοια SUV. Τα σχέδια της Neo Motors προβλέπουν τριπλασιασμό των ετήσιων πωλήσεων σε ορίζοντα τριετίας, οπότε θα λανσάρει και ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο.
Η εταιρεία Neo Motors ιδρύθηκε το 2018 από το Νασίμ Μπελκχαγιάτ και φιλοδοξεί να μιμηθεί τις αρχές της Volkswagen κατασκευάζοντας προσιτά αυτοκίνητα για τον μαροκινό λαό. Επίσης δίνει μεγάλη έμφαση στη στήριξη ντόπιων εταιρειών, οπότε κατασκευάζει μόνη της το αμάξωμα, το σασί και τις πλεξούδες καλωδιώσεων του SUV της, ενώ τα υπόλοιπα μέρη προέρχονται από 43 εγχώριους προμηθευτές. Στο απώτερο μέλλον φιλοδοξεί να επεκταθεί η Neo Motors σε τέτοιο βαθμό, ώστε να αυξηθεί κάθετα η παραγωγή της και να αρχίσει να εξάγει τα προϊόντα της σε διάφορες χώρες.