Auto - Moto

Κάτσε καλά! Τα μυστικά της σωστής θέσης οδήγησης

Πώς ρυθμίζουμε το κάθισμα του οδηγού και το τιμόνι και σε τι ύψος ανεβάζουμε το προσκέφαλο.

Περίπου 8 στους 10 οδηγούς δεν κάθονται σωστά πίσω από το τιμόνι με αποτέλεσμα να αισθάνονται πόνους στη μέση, στην ωμοπλάτη και στον αυχένα. Ωστόσο οι συνέπειες από την κακή ρύθμιση του τιμονιού και του καθίσματος δεν περιορίζονται στο «πιάσιμο» του σώματος, αλλά μπορεί να προκαλέσουν και σοβαρούς τραυματισμούς σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος.

Αν καθόμαστε πολύ κοντά στο τιμόνι ή το κρατάμε μόνο με το ένα χέρι, μπορεί να μας τραυματίσει κατά το άνοιγμά του ο αερόσακος οδηγού. Αν επιλέγουμε μία ξαπλωτή στάση, τότε δεν εφαρμόζει σωστά το σώμα στο κάθισμα και μπορεί να γλιστρήσουμε σε μία σύγκρουση ασυγκράτητοι προς τα εμπρός και να τραυματιστούμε σοβαρά. Επίσης, ένα λάθος ρυθμισμένο προσκέφαλο δεν προστατεύει ιδανικά το κεφάλι σε περίπτωση ατυχήματος και επιτρέπει έντονες παλινδρομικές κινήσεις με επιβάρυνση του αυχένα.

Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό να αφιερώσουμε 5 λεπτά από τον χρόνο μας για να ρυθμίσουμε στα μέτρα μας τη θέση οδήγησης ακολουθώντας τους εξής κανόνες:

Ρυθμίζουμε την πλάτη του καθίσματος όρθια και σχεδόν κάθετα, ώστε να ακουμπά κανονικά σε αυτή η λεκάνη μας.

Τα πόδια μας πρέπει να σχηματίζουν μία ελαφρά γωνία, όταν πατούμε μέχρι τέρμα τα πεντάλ.

Οι καρποί των χεριών μας ακουμπούν στο τιμόνι, ενώ την ίδια στιγμή δεν πρέπει να χάνουν οι ωμοπλάτες μας την επαφή με το κάθισμα.

idriverseat2

Η σωστή στάση του σώματος και τα πιο συνηθισμένα λάθη

Η ιδανική απόσταση του σώματος από τον αερόσακο οδηγού, που βρίσκεται στο τιμόνι, κυμαίνεται μεταξύ 25 και 30 εκατοστών.

Ρυθμίζουμε το ύψος του καθίσματος με τρόπο, που μας εξασφαλίζει καλή ορατότητα. Ιδανικό είναι να βρίσκεται το ύψος των ματιών μας περίπου στο μισό ύψος του μπροστινού παρμπρίζ.

Το προσκέφαλο πρέπει να καλύπτει όλο το κεφάλι. Το άνω τμήμα του οφείλει να βρίσκεται σε νοητή ευθεία με το άνω τμήμα του κεφαλιού μας, για να μην καταπονούνται ο λαιμός και αυχένας σε περιπτώσεις σύγκρουσης.

idriverseat3

Το προσκέφαλο πρέπει να καλύπτει όλο το κεφάλι

Το τιμόνι ρυθμίζεται σε κανονικό ύψος και με τρόπο, ώστε να μην κρύβει κάποιο τμήμα του πίνακα οργάνων, ενώ το πιάνουμε με τα δύο χέρια για να μπορούμε να ελέγχουμε το όχημα σε περιπτώσεις απότομων ελιγμών.

Η ποιότητα, ο σχεδιασμός και οι δυνατότητες ρύθμισης του καθίσματος οδηγού πρέπει να αποτελούν ένα από τα κορυφαία κριτήρια επιλογής του καινούργιου μας αυτοκινήτου. Προτιμούμε μοντέλα με καθίσματα ορθοπεδικών προδιαγραφών, που δεν κουράζουν και δεν καταπονούν κατά την οδήγηση. Κάθε σωματότυπος έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες, οπότε είναι υποχρεωτικό να δοκιμάζουμε στην πράξη τις δυνατότητες των καθισμάτων ενός αυτοκινήτου, πριν προχωρήσουμε στην αγορά του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Εφιάλτης για ανήλικη στη Θεσσαλονίκη: 55χρονος τη βίαζε και τη φωτογράφιζε γυμνή
Έφη Αχτσιόγλου: Μονόδρομος
Chevron Right