Τα λογισμικά των συστημάτων πολυμέσων στα σύγχρονα αυτοκίνητα αποτελούν για πολλούς υποψήφιους αγοραστές ένα σημαντικό κριτήριο επιλογής του νέου τους Ι.Χ. Οι εταιρείες αυτοκινήτων ακολουθούν διαφορετικούς δρόμους, καθώς ορισμένες προτιμούν να εξελίσσουν δικά τους λογισμικά, ενώ άλλες –όπως η Ford– θεωρούν κάτι τέτοιο λάθος και συνεργάζονται με την Appleκαι τη Google, επειδή διαθέτουν υψηλότερη τεχνογνωσία σε αυτόν τον τομέα.
Θησαυρός τα δεδομένα των πελατών
Τα ιδιόκτητα λογισμικά είναι φυσικά η ιδανική λύση για τις εταιρείες αυτοκινήτων, οι οποίες όμως ρισκάρουν με αυτόν τον τρόπο λάθη και δυσλειτουργίες. Πολλοί πελάτες τους προτιμούν γι αυτούς τους λόγους τις εφαρμογές και τις υπηρεσίες της ΑppleCarPlayκαι του AndroidAuto, που τους είναι εξάλλου οικείες μέσω της χρήσης του προσωπικού τους Smartphone. Οι αυτοκινητοκατασκευαστές δεν βλέπουν με καλό μάτι αυτή την προτίμηση του αγοραστικού κοινού, επειδή έτσι γίνονται τα δεδομένα των πελατών τους κτήμα της Appleκαι της Google. Πρόκειται για έναν πραγματικό θησαυρό, που μπορεί να αξιοποιηθεί εμπορικά, οπότε οι εταιρείες αυτοκινήτων δεν θα ήθελαν να τον μοιράζονται με τους γίγαντες των ηλεκτρονικών τεχνολογιών, αλλά να πωλούν οι ίδιες στους πελάτες τους δικές τους εφαρμογές και υπηρεσίες.
Ρεαλίστρια η Ford
Ενδεικτικό είναι το εγχείρημα της GeneralMotors, η οποία ανακοίνωσε πριν λίγες εβδομάδες ότι από τον επόμενο χρόνο θα εφοδιάζονται όλα τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της με δικά της ‘’κλειστά’’ λογισμικά, τα οποία έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Google. Η Fordβλέπει ωστόσο τα πράγματα πιο ρεαλιστικά, αν κρίνουμε από τη συνέντευξη του CEOτης αμερικανικής μάρκας, Τζιμ Φάρλεϊ, στην εφημερίδα WallStreetJournal. Ο Φάρλεϊ δήλωσε σχετικά, ότι ‘’όσον αφορά στα περιεχόμενα, έχουμε χάσει αυτή τη μάχη ήδη εδώ και δέκα χρόνια. Ας δεχθούμε λοιπόν με ειλικρίνεια, ότι δεν μπορείς να κερδίσεις πολλά χρήματα με δεδομένα και περιεχόμενα στο αυτοκίνητο’’. Ο ρεαλιστής Φάρλεϊ υποστήριξε, ότι οι σημερινοί χρήστες θέλουν να αποτελούν τα συστήματα πολυμέσων του αυτοκινήτου τους μία επέκταση του έξυπνου κινητού τους. Ο CEOτης Fordεκτιμά, ότι μακροπρόθεσμα συμφέρει η προσφορά τέτοιων λογισμικών από άλλες εξειδικευμένες εταιρείες, καθώς το κόστος άδειας χρήσης για τα AppleCarPlayκαι AndroidAutoαποσβένεται σε βάθος χρόνου.