Και το όνομα αυτού Terramar. Έτσι βάφτισε η Cupra το νέο της SUV για να τιμήσει την πίστα Terramar στην Καταλονία, αλλά και για να τονίσει ότι πρόκειται για ένα όχημα ιδανικό για την πόλη και για εξορμήσεις στη φύση, καθώς terra σημαίνει στα ισπανικά «γη» και mar «θάλασσα».
Το Cupra Terramar φιλοδοξεί να εξελιχθεί σε κομβικό μοντέλο για την Cupra, επειδή έχει 4,5 μέτρα μήκος, άρα αποτελεί το μεγαλύτερο μοντέλο στη… φρέσκια ιστορία της, ενώ με αυτό ολοκληρώνεται ο κύκλος των θερμικών οχημάτων με το σηματάκι της ισπανικής μάρκας.
Το νέο SUV διακρίνεται για τον σπορ χαρακτήρα του, εξελίχθηκε στη Βαρκελώνη και θα κατασκευάζεται στη μονάδα παραγωγής της Audi, στο Γκιόρ της Ουγγαρίας, με τις πρώτες παραδόσεις αυτοκινήτων να ξεκινούν στις αρχές του 2025. Το Cupra Terramar βασίζεται στη γνωστή πλατφόρμα MQB Evo του ομίλου Volkswagen, ωστόσο το συνολικό του «στήσιμο» έχει γίνει με κύριο γνώμονα την οδηγική ευχαρίστηση, γι’ αυτό έχει μειωθεί η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος κατά 10 χιλιοστά και έχουν γίνει πιο σπορ ρυθμίσεις στη γεωμετρία της μπροστινής ανάρτησης.
Στο πανέμορφο εσωτερικό με τα premium υλικά ξεχωρίζουν ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών και μια κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής 12,9 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Την παράσταση κλέβουν επίσης τα σπορ καθίσματα τύπου μπάκετ, ενώ δεν υπάρχουν προς το παρόν πληροφορίες σχετικά με τους χώρους για τους επιβάτες και τις προδιαγραφές του πορτ-μπαγκάζ.
Η Cupra κάνει δύσκολη τη ζωή των υποψήφιων αγοραστών ενός Terramar, αφού καλούνται να επιλέξουν ανάμεσα από πέντε διαφορετικά κινητήρια σύνολα. Η βασική πρόταση της ισπανικής μάρκας περιλαμβάνει τον ήπια υβριδικό κινητήρα eTSI με 150 ίππους ισχύ, με γεννήτρια και μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο DSG επτά σχέσεων τύπου διπλού συμπλέκτη.
Οι αμέσως επόμενες επιλογές είναι οι δύο δίλιτροι βενζινοκινητήρες TSI με 204 ίππους ή 265 άλογα στην ισχυρότερη έκδοση VZ. Να σημειώσουμε, ότι και τα δύο δίλιτρα Cupra Terramar εφοδιάζονται στάνταρ με σύστημα τετρακίνησης 4Drive και με το ίδιο σασμάν DSG επτά σχέσεων της βασικής έκδοσης των 150 ίππων.
Στο ψηλότερο σκαλί της γκάμας του Terramar συναντάμε δύο επαναφορτιζόμενες Plug-in υβριδικές εκδόσεις με συστημική ισχύ 204 ή 272 ίππους. Εδώ συνυπάρχει ο κινητήρας βενζίνης 1.5 ΤSI με έναν ηλεκτροκινητήρα και με μία μπαταρία χωρητικότητας 19,7 kWh, χάρη στην οποία ξεπερνά η αυτονομία του οικογενειακού SUV τα 100 χιλιόμετρα!
Δείτε το σχετικό εργοστασιακό βίντεο: