Μέχρι πριν λίγα χρόνια θεωρούνταν τα κινέζικα αυτοκίνητα χαμηλής ποιότητας, παρωχημένης τεχνολογίας και επικίνδυνα για την ασφάλεια των επιβατών τους. Σήμερα εισβάλλουν δυναμικά στις απαιτητικές δυτικές αγορές αυτοκινήτου με σύγχρονα μοντέλα σε άκρως ανταγωνιστικές τιμές παρά τους δασμούς εισαγωγής τους στην Ευρώπη και σε άλλες ηπείρους. Την αλματώδη άνοδο των αυτοκινήτων από τη Χώρα του Μεταξιού επιβεβαιώνει και η πρόκριση για πρώτη φορά ενός κινέζικου μοντέλου στην τελική επτάδα, όπου θα διεκδικήσει με αξιώσεις τον επίζηλο τίτλο του «Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 2024».
Πρόκειται για το BYD Seal, μία ηλεκτροκίνητη μπερλίνα που θα δώσει τη μάχη απέναντι σε τέσσερα ηλεκτρικά SUV – δηλαδή τα Peugeot e-3008, Renault Scenic, Volvo EX30 και Kia EV9 -, στη νέα BMW σειρά 5 και στο υβριδικό Toyota CH-R. Οι 59 δημοσιογράφοι αυτοκινήτου από 22 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελληνίδα Ελένη Ξενάκη του περιοδικού 4Τροχοί, επέλεξαν τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα ανάμεσα σε 28 νέα μοντέλα, που λανσαρίστηκαν φέτος σε τουλάχιστον πέντε ευρωπαϊκές χώρες, ενώ τα δύο μέλη από τη Ρωσία εξαιρέθηκαν και εφέτος, όπως και πέρυσι, από την ψηφοφορία. Να σημειώσουμε, ότι στην αρχική λίστα των 28 νέων μοντέλων περιλαμβάνονταν τέσσερα οχήματα της κινέζικης BYD, δηλαδή το Atto 3, το Dolphin και το Han, εκτός από το Seal που πέρασε στον τελικό.
Δείτε περισσότερα στοιχεία για καθένα από τους 7 φιναλίστ με αλφαβητική σειρά.
ΒMW σειρά 5
Η BMW ευελπιστεί να σπάσει φέτος με τη νέα σειρά 5 το ρόδι, καθώς δεν έχει νικήσει ποτέ μέχρι σήμερα στην ιστορία του εξηντάχρονου θεσμού. Η βαυαρική λιμουζίνα κυκλοφορεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητη i5 σε εκδοχές 340 και 601 ίππων, εφοδιάζεται με ήπια υβριδικούς κινητήρες βενζίνης και με πετρελαιοκινητήρες, ενώ στο μέλλον θα υπάρξουν και επαναφορτιζόμενες Plug-in υβριδικές εκδόσεις.
BYD Seal
Η αεροδυναμική μπερλίνα από την Κίνα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητη και πισωκίνητη με 313 ίππους ή τετρακίνητη με 530 ίππους, ενώ εφοδιάζεται με μία μπαταρία μεγάλης χωρητικότητας 82 kWh, χωρίς κοβάλτιο, νικέλιο και κάδμιο για μικρότερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Oι αυτονομίες του BYD Seal κυμαίνονται ανάλογα με την έκδοση από 500 έως 700 χιλιόμετρα, ενώ το επόμενο διάστημα θα ανακοινωθεί ποιος ελληνικός όμιλος θα αναλάβει την αποκλειστική εισαγωγή των αυτοκινήτων της κινέζικης μάρκας στη χώρα μας.
Κia EV9
Το Kia EV9 αποτελεί το πρώτο επταθέσιο οικογενειακό βαν με ηλεκτροκίνηση και με ένα καινοτόμο σύστημα μεταβλητότητας του εσωτερικού, όπου τα πίσω καθίσματα είναι περιστρεφόμενα. Ο χώρος αποσκευών του κορεάτικου μοντέλου φτάνει σε όγκο τα 2.318 λίτρα, ενώ το Kia EV9 διατίθεται ως πισωκίνητο με 204 ίππους και ως τετρακίνητο με 385 άλογα. Σε εξαιρετικά επίπεδα κυμαίνεται και η αυτονομία του, που αγγίζει τα 563 χιλιόμετρα.
Peugeot e-3008
Οι δημοσιογράφοι του θεσμού πρόλαβαν να οδηγήσουν μόνο το ηλεκτρικό Peugeot e-3008, που πέρασε στον τελικό και φιλοδοξεί να επαναλάβει τον θρίαμβο του 3008 δεύτερης γενιάς στον διαγωνισμό για «Το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2017». Το ηλεκτροκίνητο Peugeot e-3008 αποδίδει 213 ίππους και θα λανσαριστεί επίσης ως ήπια υβριδικό με 136 ίππους και ηλεκτρικό κύκλωμα υψηλής τάσης 48 Βολτ. Αργότερα θα κυκλοφορήσουν και Plug-in υβριδικές εκδόσεις και μία ηλεκτροκίνητη εκδοχή με μεγαλύτερη αυτονομία έως 700 χιλιομέτρων.
Renault Scenic
To Scenic πρώτης γενιάς είχε κατακτήσει το 1997 τον τίτλο του «Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς», τότε όμως ήταν ένα οικογενειακό πολυμορφικό με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, ενώ το σημερινό είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV. Το Renault Scenic E-Tech Electric αποδίδει 218 ίππους, προσφέρει μεγάλη ευρυχωρία στους επιβάτες του και εντυπωσιάζει με μία αυτονομία έως 620 χιλιομέτρων χάρη στη μεγάλη χωρητικότητα της μπαταρίας του (87 kWh καθαρά).
Τoyota CH-R
Το μοντέλο πρώτης γενιάς παρουσιάστηκε πριν επτά χρόνια και τάραξε τα νερά της κατηγορίας των compact SUV με τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του, που συνδύαζε γωνίες, ακμές και βαθουλώματα. Το διάδοχο μοντέλο λανσάρεται με δύο υβριδικά σύνολα και σε επαναφορτιζόμενη Plug-in υβριδική εκδοχή με 223 ίππους και έως 66 χιλιόμετρα ηλεκτρική αυτονομία, ενώ μία από τις υβριδικές εκδόσεις είναι τετρακίνητη και αποδίδει 198 ίππους.
Volvo EX30
Το μικρότερο ηλεκτρικό SUV στη γκάμα της Volvo κατασκευάζεται στην Κίνα, αποδίδει 272 ή 428 ίππους και η αυτονομία του φτάνει έως τα 613 χιλιόμετρα. Το εσωτερικό του αποπνέει σκανδιναβικό άρωμα με το μινιμαλιστικό κόκπιτ, όπου κυριαρχεί η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής, ενώ έχει γίνει εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένων υλικών.