Η Ford είχε ανακοινώσει πριν μήνες το επερχόμενο τέλος του Focus, ωστόσο οι πολυπληθείς φίλοι του δημοφιλούς μοντέλου ποντάριζαν έως την ύστατη στιγμή σε μια αναθεώρηση της απόφασης εξαιτίας του σκεπτικισμού, που επικρατεί σχετικά με την κατάργηση των μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 και μετά.
Ωστόσο οι ελπίδες τους διαψεύστηκαν, αφού πριν λίγες ημέρες δήλωσε ο αντιπρόεδρος παραγωγής της Ford, Κίρα Καχίλ, ότι δεν περιλαμβάνεται στα σχέδια της εταιρείας η παράταση της παραγωγής του Focus. Το compact μοντέλο θα σταματήσει να παράγεται τον Νοέμβριο του 2025, άρα οι τελευταίες παραδόσεις αυτοκινήτων στους πελάτες θα ολοκληρωθούν μερικούς μήνες αργότερα, ενώ έπεσε θύμα της ηλεκτροκίνησης.
Κάτι ανάλογο συνέβη και πέρυσι το καλοκαίρι, οπότε έπεσε η αυλαία και για το μικρότερο Ford Fiesta παρά τη διαχρονική επιτυχία του στην αγορά. Το Focus κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Saarlouis της Γερμανίας με περίπου 4.600 άτομα προσωπικό, τα οποία θα συρρικνωθούν σε περίπου 1.000 και θα συνεχίσει να λειτουργεί τουλάχιστον μέχρι το 2032 μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις της Ford με το συνδικάτο Μετάλλου των εργαζομένων.
Η Ford έχει αλλάξει ριζικά τον σχεδιασμό της λόγω της ηλεκτροκίνησης και μέσα σε αυτό το πλαίσιο γίνονται και ανακατατάξεις μεταξύ των μονάδων παραγωγής της. Στη Γερμανία μεταφέρεται πλέον σχεδόν όλο το βάρος στο εργοστάσιο της Κολωνίας, ενώ αποκτά μεγαλύτερη σημασία η μονάδα παραγωγής στη Βαλένθια της Ισπανίας. Εκεί απασχολούνται σήμερα περίπου 6.000 άτομα και παράγεται το Kuga, ενώ μέχρι πρόσφατα κατασκευάζονταν στην ίδια μονάδα το Mondeo, το S-Max, κλπ.
Η μονάδα παραγωγής στην ιβηρική χερσόνησο προορίζεται για βασικός πυλώνας της Ford για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, αφού θα κατασκευάζει τα ηλεκτρικά μοντέλα νέας γενιάς της εταιρείας με σήμα το μπλε οβάλ, αλλά και ένα νέο παγκόσμιο μοντέλο που βρίσκεται στα σκαριά.
Να σημειώσουμε ότι το επιτυχημένο Puma κατασκευάζεται στην Κραϊόβας της Ρουμανίας, ενώ το Focus εξακολουθεί και παραμένει δημοφιλές στο αγοραστικό κοινό, συνδυάζοντας την απολαυστική αίσθηση οδήγησης με αξιοπιστία και άνεση.