Auto - Moto

Παίζει ρόλο το χρώμα των αυτοκινήτων στον καύσωνα;

Γίνονται όντως τα σκούρα μοντέλα γρηγορότερα «φούρνος»από ό,τι τα ανοιχτόχρωμα ή μήπως πρόκειται για -ακόμη έναν- αστικό μύθο;

Το καλοκαίρι μετατρέπεται εύκολα η καμπίνα επιβατών ενός αυτοκινήτου σε «φούρνο» με θερμοκρασίες, που μπορεί να ξεπεράσουν άνετα ακόμη και τους 60 βαθμούς. Πολλοί θεωρούν, ότι τα λευκά και γενικότερα τα ανοιχτόχρωμα οχήματα αναπτύσσουν χαμηλότερες θερμοκρασίες στο εσωτερικό τους και ότι δεν ζεσταίνονται τόσο γρήγορα, όσο τα μοντέλα με μαύρες και σκούρες εξωτερικές βαφές.

Η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC συνέκρινε τις θερμοκρασίες στο εσωτερικό ενός μαύρου και ενός λευκού αυτοκινήτου μετά από έκθεση για ίδιο χρονικό διάστημα στον ήλιο και δεν διαπίστωσε κάποιες αξιοσημείωτες διαφορές στην καμπίνα επιβατών. Άρα δεν παίζει κανένα ρόλο το εξωτερικό χρώμα στην ανάπτυξη υψηλότερων ή χαμηλότερων θερμοκρασιών μέσα σε ένα αυτοκίνητο.

Οι ειδικοί υπογραμμίζουν, ότι η ζέστη περνά στον θάλαμο επιβατών κυρίως μέσα από τα κρύσταλλα των παραθύρων και δευτερευόντως μέσω του μπροστινού και του πίσω παρμπρίζ, τα οποία φιλτράρουν ένα σημαντικό μέρος της ακτινοβολίας. Οι θερμοκρασίες μέσα σε ένα όχημα εξαρτώνται κατά κύριο λόγο από το μέγεθος των επιφανειών των παραθύρων, από τη γωνία της ηλιακής ακτινοβολίας, καθώς επίσης από το χρώμα του σαλονιού και των επενδύσεων ενός αυτοκινήτου! Μπορούμε λοιπόν να μετριάσουμε τις συνέπειες του καύσωνα με ειδικά μέσα ηλιοπροστασίας και φιμέ μεμβράνες στα παράθυρα. Επίσης είναι σημαντικό, να βάζουμε, όταν οδηγούμε, αντηλιακό λάδι ή κρέμα εξαιτίας της ηλιακής ακτινοβολίας κυρίως από τα παράθυρα και κατά δεύτερο λόγο από τα παρμπρίζ.

icolourshot2 1

Φυσικά υπάρχουν και κάποια τρικ, που μπορούμε να εφαρμόσουμε, για να μη ζεματιστούμε όταν καθίσουμε μέσα σε ένα αυτοκίνητο.

Πριν ξεκινήσουμε, ανοίγουμε πόρτες και συρόμενη οροφή (αν υπάρχει), γιατί το σταθμευμένο όχημα θα μοιάζει με φούρνο, οπότε πρέπει να βγει πρώτα ο καυτός αέρας από το εσωτερικό του.

Ξεκινάμε ρυθμίζοντας το αιρ-κοντίσιον στη δυνατότερη σκάλα έντασης, αφήνουμε για λίγη ώρα ανοιχτά τα παράθυρα και τα κλείνουμε αμέσως μόλις διαπιστώσουμε, ότι αρχίζει και δροσίζει ο αέρας μέσα στο αυτοκίνητο.

Χρησιμοποιούμε ειδικά σκίαστρα, ομπρέλες σκιάς και αντηλιακά καλύμματα, όταν παρκάρουμε το αυτοκίνητό μας και επιλέγουμε -όπου είναι δυνατόν- θέσεις στάθμευσης με ίσκιο.

Έχουμε μαζί μας ένα ελαφρά υγρό πανάκι, με το οποίο περνάμε τις μεταλλικές λαβές και τα χειριστήρια, επειδή καίνε στην κυριολεξία.

Τα δερμάτινα καθίσματα ζεματάνε, οπότε συνιστάται να απλώνουμε πάνω τους μία πετσέτα, για να γλιτώσουμε το σοκ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Τι καλείται να λύσει η Κεντρική Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ - Τα ερωτήματα που προκύπτουν
ΣΥΡΙΖΑ: Συνεδριάζει τώρα η Κ.Ε. – Οι υποψηφιότητες και το χρονοδιάγραμμα για εκλογή προέδρου
Chevron Right