Η τρέχουσα γκάμα της Honda αποτελείται από τα πρόσφατα ανανεωμένα Jazz και Civic, το σχετικά φρέσκο ακόμη H-RV και το μικρό –αλλά ακριβό- ηλεκτροκίνητο μίνι Honda e. Εφέτος θα προστεθούν στα υπάρχοντα μοντέλα και τρία SUV, δηλαδή το CR-V έκτης γενιάς, το νέο ZR-V και το ηλεκτροκίνητο e:NY1. Ας δούμε τα κυριότερα χαρακτηριστικά τους.
Honda CR-V
To μοντέλο έκτης γενιάς κυκλοφορεί ήδη στη Βόρεια Αμερική και στην Κίνα και αναμένεται εφέτος και στην Ευρώπη, αν και δεν θα διατίθεται στην…Ιαπωνία! Το μήκος του αυξήθηκε κατά 80 χιλιοστά και φτάνει πλέον τα 4,7 μ., ενώ απέκτησε μακρύτερο μεταξόνιο για υψηλότερη άνεση οδήγησης και μεγαλύτερη ευρυχωρία, στην οποία συμβάλλουν και τα κυλιόμενα πίσω καθίσματα. Το νέο CR-V διαθέτει δυναμικότερες γραμμές και ένα κόκπιτ, που μοιάζει με του Civic ενώ περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων και κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής έως 9 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση.
Στην Ευρώπη θα λανσαριστεί το οικογενειακό SUV σε δύο εξηλεκτρισμένες εκδοχές. Η υβριδική e:HEV περιλαμβάνει δίλιτρο βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα με συνολική ισχύ 184 ίππους και 335 Νm μέγιστη ροπή στρέψης, ενώ συνδυάζεται με μια μικρή μπαταρία χωρητικότητας 1,06 kWh στο πορτ μπαγκάζ των 586 λίτρων. Η επαναφορτιζόμενη Plug-in υβριδική έκδοση e:PHEV έχει ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά με την απλή υβριδική, αλλά εφοδιάζεται με μεγαλύτερη μπαταρία 17,7 kWh, τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα. Χάρη σε αυτή μπορεί να διανύσει το Honda CR-V περίπου 70 χιλιόμετρα ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, ενώ να αναφέρουμε ότι και στις δύο εκδόσεις ανέρχεται η τελική ταχύτητα σε 193 χλμ./ώρα.
Honda ZR-V
Το νέο ZR-V πλασάρεται από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων μεταξύ του μεγαλύτερου CR-V και του μικρότερου HR-V, ενώ διακρίνεται για τον όμορφο και δυναμικό σχεδιασμό του αμαξώματός του με μήκος 4.568 χιλιοστά, 1.840 χιλιοστά πλάτος και 1.620 χιλιοστά ύψος. Ικανοποιητικών προδιαγραφών είναι και ο χώρος αποσκευών με όγκο, που κυμαίνεται από 360 έως 1.291 λίτρα.
Το Honda ZR-V αναμένεται στην Ευρώπη το φθινόπωρο, όπου θα εισάγεται μόνο ως υβριδικό e:HEV με 184 ίππους ισχύ σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο e-CVT. Δεν έχει ξεκαθαρίσει ωστόσο ακόμη, αν θα κυκλοφορήσει στη Γηραιά Ήπειρο αποκλειστικά ως εμπροσθοκίνητο ή αν πρόκειται να εισάγει η Honda και τετρακίνητα μοντέλα.
Ηοnda e:NY1
Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV ανήκει, όπως και το συμβατικής τεχνολογίας HR-V, στην κατηγορία B-segment και ξεχωρίζει με το αεροδυναμικό σχήμα του και την κλειστή μάσκα χωρίς γρίλιες. Το Honda e:NY1 βασίζεται στη νέα πλατφόρμα e:N Architecture F, που εξελίχθηκε για τα ηλεκτρικά μοντέλα της Honda με έναν κινητήρα και στο εσωτερικό του εντυπωσιάζει με μία μεγάλη οθόνη αφής 15,1 ιντσών στην κεντρική κονσόλα.
Το ηλεκτροκίνητο SUV εξοπλίζεται με μπαταρία χωρητικότητας 68,8 kWh, που παρέχει ενέργεια σε έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 150 kW και με 310 Nm μέγιστη ροπή. Η επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 7,6’’ και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα, ενώ η αυτονομία του οχήματος αγγίζει τα 412 χλμ. Η Honda θα ανακοινώσει το επόμενο διάστημα τον ακριβή χρόνο λανσαρίσματος του e:NY1 και ενδεχομένως και τις τιμές του στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές.