Ο Οτ Τάνακ με Hyundai προηγείται στη γενική κατάταξη του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024 μετά τη διεξαγωγή των έξι ειδικών διαδρομών της Παρασκευής (6/9), συνολικού μήκους 135,02 χιλιομέτρων.
Η ολοκλήρωση του πρώτου σκέλους του «Ράλι των Θεών» βρίσκει την ομάδα από τη Νότια Κορέα να καταλαμβάνει τις πρώτες τρεις θέσεις στη γενική κατάταξη. Ο Εσθονός παγκόσμιος πρωταθλητής του 2019 σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην 5η ειδική του αγώνα (Δάφνη 2) και αξιοποίησε προς όφελός του τα προβλήματα των ανταγωνιστών του, για να κλείσει την ημέρα στην κορυφή της γενικής κατάταξης με πάνω από 20 δευτερόλεπτα διαφορά από τον δεύτερο.
Ο οκτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής, Σεμπαστιάν Οζιέ, με Toyota σημείωσε τον καλύτερο χρόνο στην 1η ειδική (Άνω Παύλιανη 1), αλλά ο Τάνακ βρέθηκε επικεφαλής της γενικής μετά την ολοκλήρωση της 2ης ειδικής (Δάφνη 1), ταχύτερος στην οποία ήταν ο Τακαμότο Κατσούτα με Toyota.
Ο Οζιέ ήταν ο κυρίαρχος στην 3η ειδική («Ταρζάν» 1) και την 4η (Άνω Παύλιανη 2), με αποτέλεσμα να επιστρέψει στην κορυφή της γενικής. Όμως, στο δεύτερο πέρασμα της ειδικής Δάφνη, ο Γάλλος φάνηκε να αντιμετωπίζει πρόβλημα, με αποτέλεσμα ο Τάνακ, ο οποίος σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο, να επιστρέψει στο «ρετιρέ» και να αποκτήσει προβάδισμα 5 δευτερολέπτων έναντι του Γάλλου (η μεταξύ τους διαφορά στην ειδική Δάφνη 2 ήταν 16,7 δεύτερα).
Ο τεχνικός διευθυντής της Toyota, Τομ Φάουλερ, δήλωσε αργότερα ότι ο Οζιέ είχε πρόβλημα με το τούρμπο, κάτι που αντιμετώπισε το πρωί και ο Έλφιν Έβανς (έτερος οδηγός της ιαπωνικής ομάδας).
Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, ο Βέλγος Τιερί Νεβίλ με Hyundai, ο οποίος είχε πανηγυρίσει το 2022 τη νίκη στον ελληνικό αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC), ήταν ο ταχύτερος στην 6η και τελευταία ειδική διαδρομή της ημέρας («Ταρζάν» 2), ωστόσο ο Τάνακ ολοκλήρωσε το πρώτο σκέλος στην κορυφή της γενικής, έχοντας προβάδισμα 21,8 δευτερολέπτων από τον Ισπανό ομόσταυλό του, Ντάνι Σόρντο.
Στην τρίτη θέση της γενικής βρίσκεται ο Νεβίλ, ο οποίος είναι ένα λεπτό και 41,2 δευτερόλεπτα μπροστά από τον τέταρτο Οζιέ.
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024: Απέδειξε τον σκληρό του χαρακτήρα
Δεν έλειψαν τα προβλήματα για τους οδηγούς, καθώς στην 1η ειδική ο Έβανς είχε κλατάρισμα ελαστικού, ο Νεβίλ αντιμετώπισε πρόβλημα με την ισχύ του κινητήρα και ο Γκρεγκουάρ Μίνστερ με Ford μηχανικό πρόβλημα.
Στη 2η ειδική ο Έβανς έχασε αρκετό χρόνο λόγω του προβλήματος στο τούρμπο, ενώ ο Μίνστερ ολοκλήρωσε την ειδική χωρίς χειρόφρενο. Ο Κατσούτα έχασε έναν τροχό και εγκατέλειψε στην 3η ειδική με ζημιά στην πίσω ανάρτηση, ενώ στην 4η εγκατέλειψε ο Αντριάν Φουρμό με Ford με σπασμένο μπράτσο τιμονιού έπειτα από σφοδρή «προσγείωση», την ώρα που ο Σόρντο αντιμετώπιζε πρόβλημα με το υβριδικό σύστημα.
Ο Μίνστερ υποχρεώθηκε να σταματήσει για αλλαγή τροχού στην 6η ειδική, με αποτέλεσμα οι Ρόμπερτ Βίρβες και Σάμι Παγιάρι να «σκαρφαλώσουν» στην πέμπτη και την έκτη θέση της γενικής, αντίστοιχα.
Στο μεταξύ, ο Παναγιώτης Ρουστέμης είναι ο ταχύτερος Έλληνας στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024, καθώς με το Skoda Fabia RS βρίσκεται στην 16η θέση της γενικής κατάταξης, 8 λεπτά και 48,5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Τάνακ. Από την πλευρά του, ο Ιορδάνης Σερδερίδης με το εργοστασιακό Ford Puma Rally 1 Hybrid είναι 22ος, 10 λεπτά και 28,5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Εσθονό.
Το Σάββατο (7/9) είναι άλλη μια απαιτητική ημέρα του εφετινού Ράλλυ Ακρόπολις, καθώς είναι προγραμματισμένες έξι ειδικές (Ρεγκίνι, Θήβα, Άγιοι Θεόδωροι 1 & 2, Λουτράκι και υπερειδική), συνολικού μήκους 116,23 χιλιομέτρων, χωρίς ενδιάμεσο σέρβις.
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024: Η πρώτη δεκάδα της κατάταξης (μετά από 6 ειδικές)
- 1. Οτ Τάνακ (Εσθονία/Hyundai) 1 ώρα 40:16.9
- 2. Ντάνι Σόρντο (Ισπανία/Hyundai) 1 ώρα 40:38.7
- 3. Τιερί Νεβίλ (Βέλγιο/Hyundai) 1 ώρα 41:02.1
- 4. Σεμπαστιάν Οζιέ (Γαλλία/Toyota) 1 ώρα 42:43.3
- 5. Ρόμπερτ Βίρβες (Εσθονία/Skoda) 1 ώρα 43:27.8 (Κατηγορία WRC2)
- 6. Σάμι Παγιάρι (Φινλανδία/Toyota) 1 ώρα 43:29.3 (Κατηγορία WRC2)
- 7. Γκρεγκουάρ Μίνστερ (Λουξεμβούργο/Ford) 1 ώρα 44:25.3
- 8. Καγετάν Καγετάνοβιτς (Πολωνία/Skoda) 1 ώρα 44:25.9 (Κατηγορία WRC2)
- 9. Φαμπρίσιο Σαλντιβάρ (Παραγουάη/Skoda) 1 ώρα 44:36.6 (Κατηγορία WRC2)
- 10. Νικολάι Γκριάζιν (Βουλγαρία/Citroen) 1 ώρα 44:39.4 (Κατηγορία WRC2)