Τα μοντέλα μαζικής παραγωγής απευθύνονται σε ένα ευρύ αγοραστικό κοινό, οπότε αποφεύγουν τις σχεδιαστικές ακρότητες, για να αρέσουν σε όλους. Γι αυτό και πολλές φορές έχουν ένα ουδέτερο και μάλλον βαρετό ντιζάιν, ενώ δίνουν έμφαση σε άλλα χαρακτηριστικά, όπως -μεταξύ άλλων- τους χώρους, την αξιοπιστία, την οικονομική κατανάλωση και τη συμφέρουσα τιμή. Ωστόσο, υπάρχουν και mainstream Ι.Χ. που τόλμησαν να ξεχωρίσουν αισθητικά και προκάλεσαν πόλωση με την εμφάνιση τους.
Δείτε έξι τέτοιες χαρακτηριστικές περιπτώσεις, που πυροδότησαν έντονες συζητήσεις μεταξύ των φίλων της αυτοκίνησης εξαιτίας του αμφιλεγόμενου ντιζάιν τους και αναρωτηθείτε, ποια από αυτά σας αρέσουν και ποια τα θεωρείτε άσχημα.
Ford Steetka
To λιλιπούτειο roadster ξεκίνησε ως απλό concept car δια χειρός Πινινφαρίνα και εξελίχθηκε το 2003 σε ένα νεανικό μοντέλο παραγωγής με έντονα σπορτίφ χαρακτηριστικά. Το ντιζάιν του ήταν σε κάθε περίπτωση ιδιαίτερο και δίχασε ειδικούς και κοινό, όμως υστερούσε απελπιστικά σε πρακτικότητα και έτσι δεν μπόρεσε να πείσει το Streetka ποτέ τους αγοραστές
Fiat Multipla
Το Multipla πρώτης γενιάς σοκάρισε με μια μάσκα, που -σύμφωνα με τους επικριτές του- το έκανε να μοιάζει με βάτραχο, μάλιστα δεν λείπει από καμία λίστα με τα πιο άσχημα αυτοκίνητα όλων των εποχών. Ωστόσο, στην πορεία άρχισαν να αλλάζουν τα πράγματα και κέρδισε τις εντυπώσεις με το ιδιαίτερο ντιζάιν του, αλλά και τη δυνατότητα του να μεταφέρει έξι άτομα σε δύο σειρές καθισμάτων. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο, ότι εκτίθεται ένα τέτοιο ιταλικό μοντέλο στο διάσημο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης.
Renault Avantime
To Renault Avantime ήταν ένα μοντέλο με αιρετική αισθητική και χαρακτηριστικά, που πήγαιναν κόντρα στον μέσο πελάτη. Πολλοί υποστήριζαν, ότι μπέρδευαν το μπροστινό μέρος του με το πίσω, ενώ άλλοι έβρισκαν τρελό να εφοδιάζεται μόνο με τρεις πόρτες, αν και ανήκε στην κατηγορία των οικογενειακών πολυμορφικών. Τα λίγα αυτοκίνητα παραγωγής έχουν σήμερα μεγάλη ζήτηση από τους συλλέκτες οχημάτων λόγω σπανιότητας, αλλά και των ξεχωριστών προδιαγραφών του, όπως ήταν το πολυτελές σαλόνι με την τεράστια ηλιοροφή.
Audi A2
Το πεντάθυρο γερμανικό μοντέλο ήταν το πρώτο μικρό αυτοκίνητο με εξ ολοκλήρου αλουμινένιο αμάξωμα και κέρδισε τις εντυπώσεις με την πρακτικότητα, την αξιοπιστία του και την οικονομική κατανάλωση καυσίμου. Ωστόσο κόστιζε πανάκριβα και το ιδιαίτερο σχήμα του με τα μικρά παράθυρα (ιδιαίτερα πίσω) δημιούργησαν πολλές ενστάσεις μεταξύ του αγοραστικού κοινού.
Citroen C4 Cactus
Οι Γάλλοι παρουσίασαν με το Citroen C4 Cactus ένα απλό και προσιτό μοντέλο, που πυροδότησε συζητήσεις με τα Airbumps, όπως ονομάζονταν τα προστατευτικά ‘’μαξιλαράκια’’ στα πλευρά του αμαξώματος. Ένα μεγάλο μέρος των αγοραστών βρήκε μάλλον άσχημα τα πρακτικά Airbumps, γι αυτό και στο ανανεωμένο C4 Cactus ουσιαστικά εξαφανίστηκαν. Ωστόσο το γαλλικό μοντέλο είχε προλάβει να βραβευτεί για το σχεδιασμό του με το βραβείο Red Dot Award του 2014.
ΒΜW X6
To επιβλητικό μοντέλο δημιούργησε ουσιαστικά τη μόδα των SUV – Coupe, ωστόσο πόλωσε ξεκάθαρα τους φίλους του αυτοκινήτου. Το αεροδυναμικό σχήμα του πίσω μέρους του αμαξώματος περιόριζε τους χώρους για τους επιβάτες της δεύτερης σειράς καθισμάτων, αλλά και την ορατότητα, ενώ ήταν δύσκολο να το κατατάξεις σε μια κατηγορία. Η BMW X6 κατάφερε πάντως να καθιερωθεί παρά τις αρχικές αντιδράσεις και σήμερα υιοθετούν το σχήμα της πολλά μοντέλα ανταγωνιστικών εταιρειών, όπως π.χ. η Mercedes GLE Coupe.