Auto - Moto

5 πρωτοπόρες γυναίκες που άλλαξαν τον ρου της αυτοκίνησης

Οι γυναίκες έχουν επηρεάσει καθοριστικά την πορεία της αυτοκίνησης από τα πρώτα της βήματα έως σήμερα με καινοτόμες εφευρέσεις, διακρίσεις στα μηχανοκίνητα σπορ και ως ηγέτιδες μεγάλων πολυεθνικών του κλάδου.

Πολλοί έχουν την εντύπωση, ότι το αυτοκίνητο αποτελεί μία αυστηρά ανδρική υπόθεση και ότι οι γυναίκες δεν έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξή του. Πρόκειται για μία λανθασμένη αντίληψη, αφού το ωραίο φύλο υπήρξε από την πρώτη στιγμή καθοριστικό για τις εξελίξεις στον κλάδο της αυτοκίνησης. Η συμβολή του είναι μάλιστα πολυδιάστατη και αποτυπώνεται σε μία σειρά εφευρέσεων για τα αυτοκίνητα, σε μεγάλες διακρίσεις εκπροσώπων του ωραίου φύλου στα μηχανοκίνητα σπορ, αλλά και στα επιτεύγματα «σιδηρών κυριών» στο τιμόνι μεγάλων αυτοκινητιστικών ομίλων. Οι πέντε περιπτώσεις που παρουσιάζουμε σήμερα είναι μόνον ενδεικτικές και μας δίνουν απλά μία εικόνα της γυναικείας επιδραστικότητας σε έναν από τους σημαντικότερους κλάδους της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Mary Barra: H πρώτη CEO

iwomenbarra

H Μary Barra έγινε το 2014 η πρώτη γυναίκα στο κορυφαίο αξίωμα της General Motors, δηλαδή της μίας από τις τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ. Η 61χρονη ξεκίνησε στα 18 της ως σπουδάστρια της επαγγελματικής ακαδημίας της GM και σήμερα φέρει ως CEO της ίδιας εταιρείας την ευθύνη για περίπου 155.000 εργαζομένους σε όλον τον κόσμο. Μεταξύ των βραβείων που έχει λάβει είναι η ανακήρυξή της το 2015 από το περιοδικό ‘’Fortune’’ ως η πιο επιδραστική businesswoman παγκοσμίως, ενώ το 2020 ήταν στην έκτη θέση της λίστας ‘’Forbes’’ με τις πιο ισχυρές γυναίκες του πλανήτη. Η Barra ανακοίνωσε πριν δύο χρόνια, ότι η General Motors θα κατασκευάζει από το 2035 και μετά μόνον ηλεκτροκίνητα οχήματα και δεν θα προσφέρει πλέον μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Μichele Mouton: H βασίλισσα των ράλι

iwomenmutton

Η Γαλλίδα Michel Mouton έγινε το 1981 η πρώτη γυναίκα, που νίκησε σε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι θριαμβεύοντας στο τιμόνι ενός Audi Quattro στο Ράλι Σαν Ρέμο. Τον επόμενο χρόνο νίκησε η Mouton σε τρεις αγώνες του ίδιου πρωταθλήματος, έχασε ωστόσο τον τίτλο στο νήμα από τον Βάλτερ Ρερλ, αν και είχε πετύχει περισσότερες νίκες από τον Γερμανό. Η 71χρονη Γαλλίδα κατέκτησε πάντως το 1982 το πρωτάθλημα κατασκευαστών για λογαριασμό της Audi μαζί με τους οδηγούς Μπλόμκβιστ και Μίκολα. Η Mouton παραμένει ενεργή στον χώρο των αγώνων ως υπεύθυνη της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου FIA για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι WRC.

Florence Lawrence: H εφευρέτρια των φλας

iwomenlawrence

Η Florence Lawrence γεννήθηκε το 1886 και ήταν ένα πολυσύνθετο ταλέντο, αφού συμμετείχε ως ηθοποιός σε πάνω από 300 ταινίες, ενώ υπήρξε ενθουσιώδης οδηγός και εμπνευσμένη εφευρέτης. Η Lawrence ασχολιόταν πολύ με την αναβάθμιση των αυτοκινήτων της και κάποια στιγμή έφτιαξε μία πινακίδα, την οποία κουνούσε έξω από το αυτοκίνητο πριν στρίψει, για να δείξει στους άλλους οδηγούς την πρόθεσή της. Αυτός ήταν ουσιαστικά ο πρώτος δείκτης πορείας, ενώ η Lawrence εξέλιξε αργότερα μία πινακίδα Stop, που εμφανιζόταν αυτόματα, όταν πατούσε ο οδηγός τα φρένα και αποτελεί τον προπομπό των σημερινών φώτων των φρένων.

Dorothy Levitt: Eπινόησε τον εξωτερικό καθρέφτη

iwomenlevitt

Η Βρετανίδα οδηγός αγώνων, Dorothy Levitt (1882 – 1922), ήταν διάσημη στην εποχή της και λέγεται, ότι είχε μάθει οδήγηση στη Βασίλισσα Αλεξάνδρα της Δανίας (1844 – 1924). Στο βιβλίο της «The Woman and the Car» συνιστούσε η γνωστή δημοσιογράφος, συγγραφέας και ακτιβίστρια του φεμινιστικού κινήματος στις άλλες γυναίκες, να ελέγχουν κατά την οδήγηση την κυκλοφορία προς τα πίσω χρησιμοποιώντας ένα καθρεφτάκι. Η Ford διέγνωσε πόσο χρήσιμο θα ήταν ένα τέτοιο αξεσουάρ για την οδική ασφάλεια και έτσι έγινε ο πρώτος αυτοκινητοκατασκευαστής που εξόπλιζε από το 1927 και μετά όλα τα μοντέλα του με εξωτερικό καθρέφτη.

Bertha Benz: Οδήγησε στο πρώτο ταξίδι

iwomenbenz

Η Bertha Benz (1849 – 1944) ξεκίνησε με τους δύο γιους της τον Αύγουστο του 1888 το πρώτο ταξίδι στο τιμόνι ενός αυτοκινήτου, προκειμένου να διαφημίσει το τρίτροχο Patent – Motorwagen Nummer 3, που είχε κατασκευάσει ο σύζυγός της Carl Benz. Αφετηρία ήταν η πόλη του Μάνχαϊμ με τελικό προορισμό μετά από 100 χιλιόμετρα τη γερμανική πόλη του Πφόρτσχαϊμ. Η δωδεκάωρη διαδρομή πραγματοποιήθηκε κυρίως σε χωματόδρομους και με μία ενδιάμεση στάση σε ένα φαρμακείο για ανεφοδιασμό με βενζίνη τύπου Ligroin , που χρησιμοποιούσαν τότε για χημικούς καθαρισμούς. Η Bertha Benz πέρασε έτσι στην ιστορία ως η πρώτη οδηγός που έκανε ένα υπεραστικό ταξίδι με αυτοκίνητο, ενώ με βάση τις εμπειρίες της από τη διαδρομή βελτίωσε ο σύζυγός της το Patentwagen, πρόσθεσε μία τρίτη σχέση στο σασμάν και ενίσχυσε τα φρένα του. 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Η Γη της Ελιάς: Περίεργες οι εξελίξεις με την απαγωγή του Μάνου να πέφτει σαν κεραυνός στην Αρεόπολη
Μητσοτάκης: Η «μετωπική» με την αλήθεια - Οι πέντε μύθοι που κατέρρευσαν
Chevron Right