Ο πρόεδρος της Fiat, Ολιβιέ Φρανσουά, αρέσκεται σε βαρύγδουπες δηλώσεις. Ωστόσο, έχει ένα δίκιο όταν υποστηρίζει, ότι «ο καλύτερος τρόπος για να γιορτάσεις τα 125 χρόνια ζωής της Fiat, είναι να στρέψεις το βλέμμα προς το μέλλον».
Ο 62χρονος κορυφαίος μάνατζερ της Fiat δεν περιορίστηκε όμως στα λόγια, αλλά προχώρησε και σε πράξεις, παρουσιάζοντας το νέο Grande Panda ως ένα γενέθλιο δώρο, που εκτιμάται ότι θα παίξει σημαντικό ρόλο για το μέλλον της ιταλικής μάρκας. Να διευκρινίσουμε βέβαια, ότι το νέο Grande Panda έχει 3,99 μέτρα μήκος και είναι αισθητά μεγαλύτερο από το προηγούμενο Panda, ενώ διαφοροποιείται και oπτικά χάρη στο τετραγωνισμένο σχήμα του αμαξώματος του.
Το μοντέλο παραγωγής βασίζεται σχεδιαστικά στο πρωτότυπο, που είχε αποκαλύψει η Fiat τον Φεβρουάριο και ξεχωρίζει με τις ακμές και τις γωνίες του, ενώ δείχνει συμπαγές και δυναμικό χάρη στα φουσκωτά φτερά και τις 17άρες ζάντες. Επίσης προβλέπονται ράγες οροφής, πλαϊνά προστατευτικά από συνθετικά υλικά, ποδιά προστασίας του πατώματος και στη μάσκα κυριαρχεί μια μαύρη μετώπη με ψηφίδες pixel και αντίστοιχης λογικής φωτιστικά σώματα.
Τα τεχνικά μέρη προέρχονται από τα ράφια του μητρικού ομίλου Stellantis, οπότε δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι το Fiat Grande Panda βασίζεται στην πλατφόρμα του ηλεκτροκίνητου Citroen e-C33, στην οποίο ενσωματώνεται η μπαταρία στο πάτωμα, ώστε να μην στερεί χώρο από το πορτ-μπαγκάζ.
Η αρχιτεκτονική του ιταλικού crossover επιτρέπει τη χρήση διαφόρων τεχνολογιών, οπότε θα κυκλοφορήσει σταδιακά ως αμιγώς ηλεκτρικό, ήπια υβριδικό, αλλά και σε έκδοση διπλού καυσίμου βενζίνης/φυσικού αερίου, που έχει μεγάλη ζήτηση στις αγορές της Λατινικής Αμερικής. Η εκκίνηση θα δοθεί με μια υβριδική και μία αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση. Η πρώτη διαθέτει ταυτόσημη τεχνολογία με το Jeep Avenger e-Hybrid και αποδίδει, όπως και αυτό, 100 ίππους, ενώ το ηλεκτρικό Fiat Grande Panda θα μοιράζεται τον ίδιο κινητήρα με το Citroen e-C3 και με 113 ίππους ισχύ, ενώ θα προσφέρει έως 320 χιλιόμετρα αυτονομία.
Γύρω από το νέο Grande Panda θα δημιουργηθεί έως το 2027 μια ολόκληρη οικογένεια μοντέλων, που θα έχουν ως στόχο τόσο το αγοραστικό κοινό της Ευρώπης, όσο και της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής. Έτσι, θα λανσαριστούν τα επόμενα χρόνια ένα Pick-up, μια μπερλίνα με αεροδυναμικό αμάξωμα ως διάδοχος του Tipo και μια πεντάθυρη εκδοχή για τη Βραζιλία. Θα υπάρξει επίσης και ένα μεγαλύτερο SUV, αλλά και ειδική έκδοση αυτοκινούμενου Camper, καθώς πρόκειται για μια κατηγορία, που αναπτύσσεται ραγδαία και αποφέρει σημαντικά κέρδη.
Η διάθεση του πεντάθυρου ιταλικού μοντέλου θα ξεκινήσει σε περίπου έξι μήνες, οπότε δεν υπάρχουν πληροφορίες για τις τιμές και τους εξοπλισμούς του. Με μια πρώτη εκτίμηση, θα λέγαμε ότι θα ξεκινάει πιθανότατα μεταξύ 23.000 και 25.000 ευρώ και θα αγγίζει τις 30.000 ευρώ στις εξηλεκτρισμένες εκδόσεις με πλούσια επίπεδα εξοπλισμού.
Δείτε το σχετικό βίντεο: