Auto - Moto

Τα 8 νέα συστήματα ασφαλείας που θα διαθέτουν από το 2024 όλα τα καινούρια Ι.Χ

Τα καινούρια αυτοκίνητα θα προστατεύουν ακόμη καλύτερα οδηγούς, επιβάτες, αλλά και πεζούς και ποδηλάτες, αφού από το 2024 θα εφοδιάζονται υποχρεωτικά με ένα πακέτο προηγμένων συστημάτων ασφαλείας.

Η ασφάλεια των αυτοκινήτων μας έχει κάνει άλματα τα τελευταία χρόνια και αυτό οφείλεται στη θέσπιση ολοένα αυστηρότερων προδιαγραφών από την Ε.Ε. Η 1η Ιανουαρίου του 2024 αποτελεί μία σημαδιακή ημερομηνία, αφού από εκείνη την ημέρα και μετά είναι υποχρεωμένα να εφοδιάζονται όλα τα καινούργια Ι.Χ., που θα ταξινομούνται στην Ευρώπη με 8 συστήματα ασφαλείας, τα οποία θα προστεθούν στα ήδη υπάρχοντα, όπως είναι οι αερόσακοι, το ABS για να μην μπλοκάρουν τα φρένα και το σύστημα ευστάθειας ESP. Ας δούμε λοιπόν, ποια είναι αυτά τα νέα συστήματα, τα οποία θα περιλαμβάνονται σύντομα στον βασικό εξοπλισμό ακόμη και του μικρότερου και φθηνότερου επιβατικού μοντέλου, που θα πωλείται καινούργιο σε οποιαδήποτε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Εmergency Brake Assist

isystememergencybrake_1_2c0a6.jpg

Το έχουν εγκαταστήσει ήδη σχεδόν όλοι οι αυτοκινητοκατασκευαστές στα νεότερα μοντέλα τους και πρόκειται για ένα αυτόματο σύστημα πέδησης, που ενεργοποιείται αν υπολογίσει ότι επίκειται σύγκρουση. Στις χαμηλές ταχύτητες έως περίπου 30 χλμ./ώρα προλαβαίνει συνήθως να ακινητοποιήσει το όχημα ακόμη και χωρίς την παρέμβαση του οδηγού, ενώ στις υψηλότερες λειτουργεί υποστηρικτικά και ουσιαστικά απαλύνει τη σφοδρότητα της σύγκρουσης.

Emergency Lane Departure

isystemlane_1_3019d.jpg

Πρόκειται για ένα σύστημα, που αναγνωρίζει πότε αποκλίνει το όχημα εκτός των ορίων της λωρίδας κυκλοφορίας, αλλά δεν ενεργοποιείται αν έχει βγάλει φλας ο οδηγός, επειδή αλλάζει πορεία συνειδητά. Το σύστημα δεν περιορίζεται μόνο σε φωτεινές προειδοποιήσεις στο ταμπλό, αλλά παρεμβαίνει και διορθώνει μόνο του το τιμόνι, μάλιστα σε αρκετά μοντέλα γίνεται αυτό πολύ εντονότερα, ανάλογα με τις ρυθμίσεις του κατασκευαστή.

Ιntelligent Speed Assist

isystemspeedassistent_1_0c8f8.jpg

Ο έξυπνος βοηθός ελέγχου της ταχύτητας διαβάζει τις σχετικές σημάνσεις με τα όρια ταχύτητας και προειδοποιεί τον οδηγό ηχητικά και οπτικά, αν τα έχει ξεπεράσει. Στην πιο εξελιγμένη μορφή του μπορεί να ρυθμιστεί έτσι, ώστε να λειτουργεί επιπρόσθετα σαν κόφτης ταχύτητας ανάλογα με τα ισχύοντα όρια.

Αdaptive Brake Lights

isystemlight_1_d188d.jpg

Προειδοποιεί τα επερχόμενα οχήματα, που ακολουθούν, ότι το προπορευόμενο Ι.Χ. έχει φρενάρει απότομα, ώστε να αποτραπεί μία ενδεχόμενη οπισθομετωπική σύγκρουση ή καραμπόλα. Σε ένα κανονικό φρενάρισμα ανάβουν τα φώτα των στοπ συνεχόμενα, όση ώρα πατά ο οδηγός το σχετικό φρένο, ωστόσο στην περίπτωση απότομου φρεναρίσματος αναβοσβήνουν για να προειδοποιηθούν όσοι ακολουθούν.

Βlack Box

isystemblackbox_1_a7a91.jpg

To μαύρο κουτί του αυτοκινήτου αποθηκεύει δεδομένα λίγο πριν, κατά τη διάρκεια και λίγο μετά από τη σύγκρουση του οχήματος. Τα δεδομένα αφορούν την ταχύτητα, τη θέση και την κλίση του οχήματος, τη λειτουργία των φρένων, αλλά και στοιχεία του συστήματος έκτακτης ανάγκης eCall. Τα δεδομένα αποθηκεύονται ανώνυμα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τις εθνικές Αρχές με σκοπό την έρευνα και ανάλυση τροχαίων ατυχημάτων.

Driver Drowsiness Detection

isystemtired_c99dd.jpg

Πρόκειται για ένα σύστημα ανίχνευσης της κούρασης και την υπνηλίας του οδηγού, που συμβάλλει στην πρόληψη ατυχημάτων, αφού εκτιμάται ότι περίπου ένα στα πέντε τροχαία συμβάντα σχετίζεται με την κόπωση και την -εξαιρετικά επικίνδυνη- στιγμιαία υπνηλία. Το συγκεκριμένο σύστημα καταγράφει τις κινήσεις των βλεφάρων σε συνάρτηση με τις κινήσεις του τιμονιού και αναλύει ουσιαστικά τα επίπεδα φυσικής κατάστασης του οδηγού. Αν διαπιστώσει, ότι είναι κουρασμένος και δεν μπορεί να συγκεντρωθεί, τον προειδοποιεί ηχητικά, ενώ εμφανίζεται στο κόκπιτ το εικονίδιο ενός φλιτζανιού καφέ, για να κάνει ο οδηγός διάλειμμα και να ξεκουραστεί. 

Rear Cross Traffic Alert

isystemrearview_a3e3e.jpg

Ελέγχει με κάμερες και αισθητήρες τον χώρο πίσω από το όχημα, όταν κινείται με όπισθεν και μπορεί να αναγνωρίσει πεζούς, επερχόμενα αυτοκίνητα, εμπόδια, κλπ. Αν εκτιμά, ότι υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος, προειδοποιεί με ηχητικά σινιάλα και ακινητοποιεί φρενάροντας το όχημα, που κάνει όπισθεν.

Προεγκατάσταση αλκοολόμετρου

isystemalcohol_80a84.jpg

Η ΕΕ δεν έχει ψηφίσει προς το παρόν την υποχρεωτική χρήση συσκευών μέτρησης του αλκοόλ στην αναπνοή του οδηγού, που δεν θα επιτρέπουν στο όχημα να ξεκινήσει, αν βρίσκονται οι τιμές πάνω από τα όρια. Ωστόσο από το 2024 θα φέρουν όλα τα καινούργια Ι.Χ. ανάλογες προεγκαταστάσεις για τη σύνδεση τέτοιων αλκοολόμετρων, ώστε να μπορεί να γίνει άμεσα αυτό στο μέλλον.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Ναταλία Γερμανού: Η «φιλική» συμβουλή στην Κατερίνα Καινούργιου – το «άχαστο» κόλπο
Ένταση στα Εξάρχεια: Προσπαθούν να κόψουν δέντρα για το μετρό - Αντιδράσεις από συγκεντρωμένους
Chevron Right