Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται τα τελευταία χρόνια σε φάση έντονης κινητικότητας, αφού πρόκειται για τον κλάδο με τις μεγαλύτερες αλλαγές, όπως είναι η πλήρης ψηφιοποίηση των οχημάτων, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και οι νέοι τρόποι κτήσης των αυτοκινήτων με ευέλικτες μορφές για τους απαιτητικούς πελάτες.
Οι εταιρείες αυτοκινήτου επενδύουν, εδώ και χρόνια πολλά, δισεκατομμύρια προκειμένου να παραμείνουν μελλοντικά στο παιχνίδι του ανταγωνισμού. Οι επενδύσεις τους δεν αφορούν μόνο σε νέα μοντέλα και καινοτόμες τεχνολογίες, αλλά και στη διαφορετική προσέγγιση κυρίως των ηλικιακά νεότερων πελατών, που κατοικούν σε μεγαλουπόλεις και δεν τους ενδιαφέρει η παραδοσιακή αγορά ενός οχήματος, αλλά προτιμούν συνδρομητικά μοντέλα και ευέλικτα προγράμματα μακροχρόνιας μίσθωσης. Οι αυτοκινητοκατασκευαστές εξελίσσονται πλέον σε ομίλους τεχνολογίας, κατά τα πρότυπα της Google, για να διευρύνουν τα επιχειρηματικά τους πεδία και να απευθυνθούν σε πολύ περισσότερους εν δυνάμει πελάτες.
Αυτό αποτυπώνεται στην παγκόσμια κατάταξη των πιο πολύτιμων επιχειρήσεων του 2023 (Best Global Brands Report 2023) της εταιρείας οικονομικών συμβούλων Interbrand, στην οποία ο κλάδος του αυτοκινήτου κατέγραψε την ισχυρότερη αύξηση με ποσοστό 9% σε σχέση με το 2022. Να σημειώσουμε ότι στην παγκόσμια κατάταξη της Interbrand καταλαμβάνουν τις πέντε πρώτες θέσεις η Apple με αξία 502 δισεκατομμύρια δολάρια, η Microsoft με αξία 316 δισεκατομμύρια δολάρια, η Amazon (277 δισ. δολάρια), η Google (260 δισ. δολάρια) και η Samsung (91 δισ. δολάρια).
Στάσιμη η Tesla
Επίσης, στο τop 10 με τις πολυτιμότερες μάρκες παγκοσμίως συναντούμε, εφέτος, τρεις εταιρείες αυτοκινήτου και πιο συγκεκριμένα την Toyota στην 6η θέση της γενικής κατάταξης με αξία 64,5 δισεκατομμύρια δολάρια, τη Mercedes – Benz στην 7η θέση (61,4 δισεκατομμύρια δολάρια) και τη BMW στη 10η θέση (51,2 δισεκατομμύρια δολάρια).
Στους μεγάλους κερδισμένους του κλάδου περιλαμβάνεται η Hyundai, που ανέβηκε στην 32η θέση με αύξηση της αξίας της (20 δισ. δολάρια) κατά 18% ως αποτέλεσμα της προσήλωσης της στην ηλεκτροκίνηση. Εξαιρετικά ήταν και τα αποτελέσματα της Porsche, η οποία αναρριχήθηκε στην 47η θέση με αύξηση 20% και συνολική αξία 16 δισεκατομμύρια δολάρια. Η γερμανική μάρκα από τη Στουτγκάρδη ήταν, μετά την Airbnb, η δεύτερη καλύτερη εταιρεία μεταξύ όλων όσον αφορά στα ποσοστά αύξησης της αξίας της. Πολύ καλά τα πήγε και η Ferrari (70ή θέση, 11 δισ. δολάρια αξία), η οποία πραγματοποίησε μία υποδειγματική μετάβαση από καθαρόαιμη μάρκα αυτοκινήτου σε ένα lifestyle brand και εμφάνισε 15% υψηλότερη αξία.
Αντιθέτως, η Tesla παρέμεινε στάσιμη στη 12η θέση με 4% αύξηση και 50 δισεκατομμύρια δολάρια αξία, ενώ κάτι ανάλογο ισχύει και για τη Volkswagen, που βρέθηκε στην 50ή θέση με 15 δισεκατομμύρια δολάρια αξία και άνοδο 2%.
Δείτε τις πιο πολύτιμες μάρκες αυτοκινήτου το 2023 και τη θέση, που κατέλαβαν στην παγκόσμια κατάταξη μεταξύ όλων των μεγάλων εταιρειών ανεξαρτήτως κλάδου. Στην πρώτη στήλη του πίνακα που ακολουθεί, αναφέρεται η μάρκα, στη δεύτερη η αξία (σε δισεκατομμύρια δολάρια) και στην τρίτη η παγκόσμια κατάταξη.
Toyota | 64,5 δισ. δολάρια | 6η θέση |
Mercedes-Benz | 61,4 δισ. δολάρια | 7η θέση |
BMW | 51,2 δισ. δολάρια | 10η θέση |
Tesla | 50 δισ. δολάρια | 12η θέση |
Honda | 24,4 δισ. δολάρια | 27η θέση |
Hyundai | 20,4 δισ. δολάρια | 32η θέση |
Audi | 16,4 δισ. δολάρια | 45η θέση |
Porsche | 16,2 δισ. δολάρια | 47η θέση |
Volkswagen | 15,1 δισ. δολάρια | 50ή θέση |
Ford | 14,9 δισ. δολάρια | 51η θέση |
Nissan | 12,7 δισ. δολάρια | 63η θέση |
Ferrari | 10,8 δισ. δολάρια | 70ή θέση |