Auto - Moto

Τα πάντα για το νέο Dacia Duster που αναμένεται το επόμενο καλοκαίρι στην αγορά

Το Dacia Duster τρίτης γενιάς παραμένει πιστό στη λογική του SUV value for money, ταυτόχρονα όμως αποκτά πιο ποιοτικά και δυναμικά χαρακτηριστικά, όπως επίσης υβριδικές εκδόσεις.

Το Dacia Duster συνεχίζει να πατάει γκάζι. Το δημοφιλές SUV παρουσιάστηκε το 2010 και από τότε πωλούνται σε καθημερινή βάση περίπου χίλια αυτοκίνητα, καθιστώντας το Duster σε βασικό πυλώνα ανάπτυξης της Dacia. Οι συνολικές πωλήσεις του Dacia Duster έχουν ξεπεράσει τα 2,2 εκατομμύρια τεμάχια, ωστόσο έφτασε και γι αυτό το πλήρωμα του χρόνου για να αντικατασταθεί από το μοντέλο τρίτης γενιάς, που θα κυκλοφορήσει στην αγορά το καλοκαίρι του 2024.

inewduster2_5e08c.jpg

Το νέο Duster θα παραμείνει πιστό στη φιλοσοφία του value for money και οι τιμές του θα ξεκινούν λίγο κάτω από το μαγικό όριο των 20.000 ευρώ, αν και θα είναι αναβαθμισμένο σε όλα τα επίπεδα. Η κάθετη μάσκα του ξεχειλίζει αυτοπεποίθηση και παραπέμπει αισθητικά σε μοντέλα της Jeep, οι οριζόντιοι προβολείς είναι στενοί, ο μπροστινός προφυλακτήρας ογκώδης και στο σχήμα του αμαξώματος κυριαρχούν οι γωνίες και οι ακμές και όχι οι καμπύλες γραμμές. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (217 χιλιοστά στις τετρακίνητες εκδόσεις και 209 στις εμπροσθοκίνητες) αποκαλύπτει ότι το νέο Duster δεν σκοπεύει να εκφυλιστεί σε ένα SUV lifestyle λογικής, αλλά ότι θα διατηρήσει ακέραιες τις εκτός δρόμου ικανότητές του.

inewduster3_4ec9a.jpg

Αυτό επιβεβαιώνουν τα άβαφα προστατευτικά των φτερών και οι ποδιές του πατώματος, φτιαγμένες από το νέο πλαστικό Starkle, που είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό στις κακουχίες και προέρχεται κατά 20% από ανακυκλώσιμα υλικά, ενώ χρησιμοποιείται επιπρόσθετα ως επένδυση στα κατώφλια και σε τμήματα των προφυλακτήρων. Το πίσω μέρος είναι πιο ουδέτερο σχεδιαστικά συγκριτικά με την τολμηρή μάσκα. Εδώ ξεχωρίζουν κυρίως τα φωτιστικά με χαρακτηριστικό σχεδιαστικό μοτίβο το γράμμα Υ και η διακριτική αεροτομή στην απόληξη της οροφής, ενώ το πίσω παρμπρίζ φαίνεται σχετικά μικρό.

inewduster4_bec59.jpg

Το νέο Dacia Duster δείχνει λόγω του δυναμικού σχεδιασμού του μεγαλύτερο από το μοντέλο δεύτερης γενιάς, ωστόσο στην πραγματικότητα έχουν αλλάξει μόνον ανεπαίσθητα οι εξωτερικές του διαστάσεις. Έτσι διαθέτει 4.343 χιλιοστά μήκος, 1.809 χιλιοστά πλάτος και 1656 χιλιοστά ύψος, όμως οι άνθρωποι της εταιρείας υπόσχονται μεγαλύτερη ευρυχωρία στο εσωτερικό του, ενώ και ο χώρος αποσκευών κρίνεται εξαιρετικά ανταγωνιστικός με όγκο 472 λίτρα και ένα πλήρως αξιοποιήσιμο σχήμα. Η Dacia αναφέρει, ότι η αυξημένη ευρυχωρία οφείλεται στο νέο πάτωμα CMF-B του Duster τρίτης γενιάς, που επιτρέπει ιδανικότερη αξιοποίηση κάθε εκατοστού, μάλιστα το νέο SUV της μπορεί να μετατραπεί εύκολα σε κρεβατοκάμαρα με διπλό κρεβάτι χάρη στο ειδικό σετ προαιρετικού εξοπλισμού.

inewduster5_ea63f.jpg

H αναβάθμιση του εσωτερικού είναι άμεσα ορατή και αισθητή, καθώς έχουν χρησιμοποιηθεί ποιοτικότερα υλικά, ενώ στις πλουσιότερες εκδόσεις Expression, Εxtreme και Journey προβλέπονται ψηφιακός πίνακας οργάνων επτά ιντσών και οθόνη πολυμέσων 10,1 ιντσών στραμμένη προς τον οδηγό και με ασύρματη συνδεσιμότητα με τις πλατφόρμες Apple CarPlay και Android Auto. Στη βασική έκδοση Essential έχουμε αναλογικά όργανα και ραδιόφωνο Bluetooth με οθονούλα 3,5 ιντσών. Το τιμόνι είναι ελαφρά flat στο άνω και στο κάτω τμήμα του, ενώ η Dacia φρόντισε να εξοπλίσει το κόκπιτ με πρακτικούς διακόπτες παλαιάς κοπής αντί λειτουργιών αφής.

Τα νέα καθίσματα υπόσχονται πιο άνετες διαδρομές, η ευρυχωρία κυμαίνεται -εμπρός και πίσω- σε καλά επίπεδα, μάλιστα ο ‘’αέρας’’ για τα γόνατα των επιβατών της δεύτερης σειράς έχει αυξηθεί κατά τρία εκατοστά χάρη στο νέο πάτωμα. Επίσης προβλέπονται πολλές θήκες και αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα, ενώ έχουν περιοριστεί σαφέστατα οι επιφάνειες με σχετικά σκληρές πλαστικές επενδύσεις.

inewduster6_834bf.jpg

Το λανσάρισμα του Dacia Duster τρίτης γενιάς θα γίνει στις αρχές του επόμενου καλοκαιριού με κορυφαία έκδοση την υβριδική 140 Hybrid, όπου συμβιώνουν ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων με έναν ηλεκτροκινητήρα και μία γεννήτρια εκκίνησης αποδίδοντας συνολικά 140 ίππους. Νέα είναι και η ήπια υβριδική έκδοση Duster TCe 130, στην οποία προβλέπεται ένας τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας τούρμπο 1,2 λίτρων σε συνδυασμό με ηλεκτρικό κύκλωμα υψηλής τάσης 48 Βολτ. Οι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν εδώ μεταξύ εμπροσθοκίνητης και τετρακίνησης έκδοσης, ενώ αρχικά θα προβλέπονται μόνο χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων, στα οποία θα προστεθούν σύντομα και -προαιρετικά- αυτόματα σασμάν. Τρίτη επιλογή αποτελεί το Duster Eco-G 100 διπλού καυσίμου, καθώς κινείται με βενζίνη ή με υγραέριο και προσφέρει έως 1.300 χιλιόμετρα αυτονομία χάρη στην ύπαρξη δύο μεγάλων ρεζερβουάρ 50 λίτρων το καθένα. Δεν θα υπάρξουν πετρελαιοκίνητα, αλλά ούτε και αμιγώς ηλεκτροκίνητα Dacia Duster τρίτης γενιάς, όμως το 2025 θα κυκλοφορήσει το Bigster, δηλαδή ένα Duster διαστάσεων XL με μήκος γύρω στα 4,6 μέτρα.

Δείτε και το σχετικό βίντεο της Dacia για το νέο Duster.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Μεταλλάξεις κορονοϊού: Κυρίαρχη με 47% η Eris - Τα νέα στοιχεία του ΕΟΔΥ
Μονακό – Ολυμπιακός: Με στόχο το 4 στα 4 στην Euroleague οι Πειραιώτες
Chevron Right