Auto - Moto

Άιρτον Σέννα: 30 χρόνια χωρίς τον θρύλο της Formula 1

Την 1η Μαΐου του 1994 γράφτηκε μια απο τις μαύρες σελίδες στην ιστορία της F1 – Πέθανε ο Άιρτον Σέννα.

Πέρασαν 30 χρόνια από την Πρωτομαγιά του 1994 και το Γκραν Πρι του Αγίου Μαρίνου στην πίστα της Ίμολα, εκεί όπου άφησε την τελευταία του πνοή ο Βραζιλιάνος θρύλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ειδικότερα της Formula 1, o Άιρτον Σέννα. Τα κατορθώματά του μνημονεύονται ακόμη και σήμερα, ενώ πολλά από τα ρεκόρ του παραμένουν ανέγγιχτα από τους πιλότους της F1, αποδεικνύοντας το μεγαλείο του ταλέντου και τεράστιο μέγεθος των κατορθωμάτων του.

Έκανε το όνομά του συνώνυμο της ταχύτητας, κατέκτησε τρία παγκόσμια πρωταθλήματα και έμεινε στην ιστορία ως ένας από τους πιο ολοκληρωμένους πιλότους καθώς μπορούσε να οδηγήσει υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, ωθώντας τον εαυτό του αλλά και το μονοθέσιο στα όριά του.

Βαθιά θρησκευόμενος και ταπεινός, ο Σέννα δεν προκάλεσε ποτέ με την συμπεριφορά του παρόλο που ήταν άκρως ανταγωνιστικός και αφοσιωμένος στο να κερδίζει κάθε φορά που ξεκινούσε έναν αγώνα. «Επειδή πιστεύω στον Θεό, δεν σημαίνει ότι είμαι αθάνατος», είχε δηλώσει. «Δεν σημαίνει ότι έχω κάποιου είδους ανοσία, όπως έχει υποστηριχθεί. Φοβάμαι μην τραυματιστώ όπως όλοι οι άνθρωποι, ειδικά όταν βρίσκομαι στο μονοθέσιο».

SENNA_1_0257b.jpg

Το τραγικό αγωνιστικό τριήμερο

Μπορεί να ήταν ο πιο ατρόμητος οδηγός, όμως την πρώτη ημέρα του Μαΐου το 1994 οι φόβοι του έγιναν πραγματικότητα. Εκείνο το αγωνιστικό τριήμερο τίποτα δεν πήγαινε καλά, με αποτέλεσμα το κλίμα να βαραίνει ολοένα και περισσότερο. Στα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής, ο συμπατριώτης του Ρούμπενς Μπαρικέλο είχε ένα πολύ σοβαρό ατύχημα με αποτέλεσμα να διακομιστεί στο νοσοκομείο όντας βαριά τραυματισμένος.

Το δράμα συνεχίστηκε το Σάββατο όταν ο 33χρονος Αυστριακός οδηγός της Σίμτεκ, Ρόλαντ Ράτζενμπεργκερ, έχασε τον έλεγχο του οχήματός του και κατέληξε πάνω στις μπαριέρες με αποτέλεσμα να χάσει την ζωή του. Ο κόσμος της Formula 1 συγκλονίστηκε και όλοι άρχισαν να ασχολούνται με τον βαθμό της ασφάλειας που υπήρχε στην πίστα, αλλά και με το εάν θα έπρεπε να διεξαχθεί το Γκραν Πρι της Κυριακής.

Ο αγώνας ξεκίνησε με ατύχημα καθώς στην εκκίνηση οι JJ Lehto και Pedro Lamy τράκαραν με αποτέλεσμα να εισέλθει το αυτοκίνητο ασφαλείας. Στον 7ο γύρο ο αγώνας συνεχίστηκε κανονικά, με τον Σέννα να οδηγεί την κούρσα και τον Μίκαελ Σουμάχερ να βρίσκεται πίσω του στην δεύτερη θέση.

Εισερχόμενος στην στροφή «Tamburello» ο Άιρτον Σέννα δεν κατάφερε να στρίψει, με αποτέλεσμα η Williams που οδηγούσε να «καρφωθεί» στον τοίχο με ταχύτητα μεγαλύτερη των 300 χλμ/ώρα. Ένα κομμάτι από το εμπρόσθιο μέρος του οχήματος είχε σπάσει και είχε διαπεράσει το κράνος του με αποτέλεσμα να του προκαλέσει πολλαπλές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις. Μεταφέρθηκε με ελικόπτερο σε κοντινό νοσοκομείο, όμως οι ιατροί δεν μπόρεσαν να τον κρατήσουν στην ζωή.

Η είδηση του θανάτου του βύθισε σε πένθος ολόκληρη την Βραζιλία και την οικογένεια των μηχανοκίνητων αθλημάτων, υπενθυμίζοντας σε όλους το πόσο επικίνδυνο είναι το σπορ αλλά και το ότι μπορεί να συμβεί στον καθένα.

Η στιγμή της σύγκρουσης:

«Έχω σχεδιαστεί για να κερδίζω»

«Δεν έχω σχεδιαστεί για να είμαι δεύτερος ή τρίτος. Έχω σχεδιαστεί για να κερδίζω», είχε πει σε μια από τις πιο διάσημες συνεντεύξεις του, αποδεικνύοντας πως στο μυαλό του δεν υπήρχε τίποτα περισσότερο εκτός από την νίκη. Εκμεταλλευόταν στο έπακρο τις δυνατότητες του οχήματος που οδηγούσε και μπορούσε να κερδίσει αγώνα ακόμα κι αν δεν είχε το ταχύτερο μονοθέσιο, καθώς βρισκόταν πάντα στο όριο του λάθους ή πιο συγκεκριμένα σε αυτό που υπόλοιποι θεωρούσαν «όριο».

«Δεν ξέρω να οδηγώ με κάποιον τρόπο που δεν είναι ριψοκίνδυνος. Ο καθένας πρέπει να βελτιώσει τον εαυτό του. Κάθε οδηγός έχει τα όριά του, όμως τα δικά μου όρια είναι λίγο πιο μακριά από αυτά των άλλων», όπως είχε σχολιάσει.

 Δείτε μερικές απο τις καλύτερες στιγμές του μέσα στο μονοθέσιο:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Πώς την «γλύτωσε» ο Βαρτζόπουλος
Ψυχοκόρες spoiler: Η Φρόσω παίρνει εκδίκηση από τους Νάτσηδες για τον Μέλιο
Chevron Right