Auto - Moto

Έξι πράγματα που ελάχιστοι γνωρίζουν για το Ράλι Dakar

Δόθηκε η εκκίνηση για το σκληρότερο ράλι στον κόσμο, το οποίο κρύβει πολλά μυστικά και ιδιαιτερότητες.

Το φετινό Ράλι Dakar ξεκίνησε με τον πρόλογο στις 5 Ιανουαρίου και θα ολοκληρωθεί μετά από δύο εβδομάδες στις 19 Ιανουαρίου. Ο συγκεκριμένος αγώνας κατέχει ξεχωριστή θέση στα μηχανοκίνητα σπορ και θεωρείται ο πιο σκληρός στον πλανήτη, ενώ έχει αποδειχθεί και επικίνδυνος. Αν και πασίγνωστο, το Ράλι Dakar παραμένει σε σημαντικό βαθμό άγνωστο στους φίλους του αυτοκινήτου, όπως αποδεικνύουν τα έξι στοιχεία, που παραθέτουμε.

Ίσο μήκος διαδρομών με όλο το WRC

idakar20241_ba443.jpg

Το Dakar αποτελεί ένα μαραθώνιο ράλι και ανήκει από το 2022 στο σχετικό παγκόσμιο πρωτάθλημα μεγάλων αποστάσεων Rallye-Raid. Ωστόσο οι αγωνιζόμενοι λαμβάνουν διπλούς βαθμούς στο Dakar, επειδή διαρκεί μια εβδομάδα περισσότερο από τα άλλα τέσσερα ράλι του πρωταθλήματος Rallye – Raid, Το φετινό Ράλι Dakar πραγματοποιείται στη Σαουδική Αραβία και το συνολικό μήκος των διαδρομών του ανέρχεται σε 7.891 χιλιόμετρα, δηλαδή σχεδόν όσα και τα χιλιόμετρα των ειδικών διαδρομών όλων των αγώνων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, WRC.

Νικητής με σπασμένο χέρι

idakar20242_b9b11.jpg

O Aυστραλός αναβάτης Τόμπι Πράις ξεκίνησε φέτος το δέκατο Dakar του, όπου έχει νικήσει ήδη δύο φορές. Η δεύτερη νίκη του σημειώθηκε το 2019 με έναν περιπετειώδη τρόπο, επειδή ο Πράις ξεκίνησε τον αγώνα με κάταγμα στον καρπό του δεξιού χεριού του, ωστόσο άντεξε για 5.200 χιλιόμετρα στη σέλα της ΚΤΜ του και τερμάτισε πρώτος στην κατηγορία των μοτοσικλετών.

Τα φορτηγά δεν είναι μόνο για σέρβις

idakar20243_38848.jpg

Oι κορυφαίες ομάδες έχουν έναν στόλο φορτηγών για τη μεταφορά εξοπλισμού και ανταλλακτικών, ώστε να προσφέρουν άμεση βοήθεια στους οδηγούς τους. Πρόκειται για μεγαθήρια με απεριόριστες δυνατότητες εκτός δρόμου, που κινούνται φυσικά πιο αργά από τα αυτοκίνητα, τις μοτοσικλέτες και τα Quads. Ωστόσο, τα συγκεκριμένα φορτηγά απαρτίζουν από μόνα τους μία ξεχωριστή κατηγορία και βαθμολογούνται στο Ράλι Dakar ανάλογα με τους χρόνους τους.

Το Ράλι γεννήθηκε κατά τύχη

idakar20244_77e48.jpg

Ο Γάλλος αναβάτης αγώνων Τιερί Σαμπίν συμμετείχε το 1977 στο Ράλι Αμπιτζάν – Νίκαιας και κάποια στιγμή έχασε τον δρόμο, οπότε προσπάθησε να βρει τον προσανατολισμό του μέσα στην έρημο. Όταν αντιλήφθηκε, πόσο δύσκολες είναι οι συνθήκες οδήγησης στους αμμόλοφους και πόσο εύκολο είναι να χαθείς, σκέφτηκε να δημιουργήσει έναν τέτοιο μαραθώνιο αγώνα. Έτσι προέκυψε τον Δεκέμβριο του 1978 το πρώτο Ράλι Παρίσι – Dakar με αφετηρία την Πόλη του Φωτός και τερματισμό στην πρωτεύουσα της Σενεγάλης.

Σε ροζ φόντο

idakar20245_7bb1e.jpg

Η ιστορία του Ράλι Dakar ταυτίζεται με το ροζ χρώμα, καθώς στο παρελθόν γινόταν ο τερματισμός του στη λίμνη Lac Rose, περίπου 30 χιλιόμετρα βόρεια της πρωτεύουσας της Σενεγάλης. Τα νερά της λίμνης είναι ροζ εξαιτίας μιας σπάνιας άλγης και μάλιστα ο χρωματισμός τους είναι τόσο έντονος, ώστε διακρίνονται από το διάστημα. Πολλοί από τους αγωνιζόμενους δάκρυζαν από συγκίνηση, όταν τερμάτιζαν μετά από δύο εβδομάδες μεγάλων δυσκολιών στη ροζ λίμνη.

Για ώριμα παλικάρια

idakar20246_75e83.jpg

H μεγάλη διάρκεια του Ράλι Dakar και οι καθημερινές ειδικές διαδρομές των περίπου 500 χιλιομέτρων σε ένα σκληρό περιβάλλον απαιτούν από τους αγωνιζόμενους καλή φυσική κατάσταση, αλλά κυρίως εμπειρία ώστε να αντέξουν σε τέτοιες συνθήκες. Είναι χαρακτηριστικό, ότι τις τελευταίες τρεις δεκαετίες έχουν νικήσει στην κατηγορία αυτοκινήτων του Ράλι Dakar μόνον τέσσερις φορές οδηγοί κάτω των 40 ετών! Ο θρύλος του Dakar, Στεφάν Πετερχανσέλ, με οκτώ νίκες στα αυτοκίνητα και έξι στις μοτοσικλέτες, συμπληρώνει σύντομα τα 60 χρόνια, ωστόσο παραμένει ακόμη άκρως ανταγωνιστικός και περιλαμβάνεται στα φαβορί και του εφετινού αγώνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Στα Χανιά ο Μητσοτάκης για τα Θεοφάνια – «Αγωνιζόμαστε για την καλύτερη καθημερινότητα των πολιτών»
Ο Μπλίνκεν πήγε με «F-16» στην Πόλη και προσγειώνεται με «F-35» στα Χανιά
Chevron Right