Η Jaguar, που ανήκει μαζί με τη Land Rover, στον ινδικό όμιλο Tata, θα διακόψει την παραγωγή πέντε μοντέλων της. Η ανακοίνωση έγινε από τον CEO της JLR (Jaguar – Land Rover), Άντριαν Μαρντέλ, στη συνέλευση των επενδυτών και έγινε γνωστή από σχετικό δημοσίευμα του έγκριτου αυτοκινητιστικού εντύπου Automotive News Europe.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, τα… προτεινόμενα μοντέλα είναι οι λιμουζίνες Jaguar XE και XF, το σπορ coupe F-Type, το compact SUV E-Pace και το ηλεκτροκίνητο SUV I-Pace, τα οποία εμφανίζουν ζημιές, οπότε θα αποσυρθούν από την αγορά. Εκπρόσωπος της JLR επιβεβαίωσε την είδηση και ανέφερε, ότι η γκάμα της Jaguar θα απαρτίζεται πλέον μόνο από ένα μοντέλο, το οικογενειακό SUV F-Pace.
*H μπερλίνα Jaguar XF
Η ριζοσπαστική αυτή απόφαση συνδέεται άμεσα με την επανατοποθέτηση της Jaguar στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου ως ένας κατασκευάστριας πολυτελών ηλεκτροκίνητων μοντέλων με ανταγωνιστές του επιπέδου μιας Bentley και μιας Porsche. H πάλαι ποτέ βρετανική και νυν ινδική μάρκα θα λανσάρει εντός του τρέχοντος έτους στις ΗΠΑ ένα αμιγώς ηλεκτρικό GT, το οποίο θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Jaguar Electrified Architecture (JEA), οπότε θα διαφοροποιηθεί τεχνολογικά από τη Range Rover. Για τον επόμενο χρόνο έχουν αναγγελθεί άλλα τρία νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της Jaguar, βασισμένα στο προαναφερόμενο πάτωμα και με προδιαγραφές αυτοκινήτων πολυτελείας.
*Το compact SUV E-Pace
O όμιλος JLR ανακοίνωσε πρόσφατα κέρδη περίπου 2,6 δισεκατομμυρίων ευρώ, που είναι και τα υψηλότερα από το 2015 μέχρι σήμερα. Βασικός πυλώνας αυτής της επιτυχίας είναι φυσικά τα μοντέλα Range Rover, Range Rover Sport και Land Rover Defender και όχι οι ζημιογόνες Jaguar. Η συγκεκριμένη τριάδα μοντέλων κατέγραψε το δεύτερο τρίμηνο του 2024 σχεδόν το 60% των συνολικών πωλήσεων της JLR με περίπου 66.000 ταξινομήσεις σε σύνολο 111.000 καινούργιων οχημάτων. Το ίδιο διάστημα πουλήθηκαν μόνο γύρω στις 15.300 Jaguar, με τις 5.300 πωλήσεις να αφορούν το μοντέλο F-Pace, στο οποίο δόθηκε παράταση ζωής έως τον επόμενο χρόνο.
Το οριστικό τέλος των Jaguar I-Pace και E-Pace σηματοδοτεί μια οδυνηρή εξέλιξη για την αυστριακή εταιρεία Magna Steyr, που κατασκεύαζε αυτά τα δύο οχήματα στο Γκρατς. Πρόκειται για το τρίτο χτύπημα που δέχεται η Magna Steyr το τελευταίο διάστημα μετά την ανακοίνωση της χρεοκοπίας της Fisker, που έβαλε τέρμα στην παραγωγή του πολυτελούς Fisker Ocean στις εγκαταστάσεις της.