Auto - Moto

Ferrari: Ο Κάρλος Σάινθ εξηγεί τις λειτουργίες του τιμονιού του μονοθεσίου του (vid)

Χιλιάδες ρυθμίσεις μπορούν να γίνουν μέσω ενός τιμονιού της Formula 1 όμως όσο απλό κι αν το κάνουν να φαίνεται οι οδηγοί, τόσο πιο δύσκολο είναι για τους υπόλοιπους να καταλάβουν την λειτουργία του. Δείτε τον Κάρλος Σάινθ Τζ. να εξηγεί τις λειτουργίες του τιμονιού της Ferrari.

Οι αγώνες στην Formula 1 δεν κερδίζονται μόνο από την καλή στρατηγική που θα ακολουθήσει η ομάδα ή τα εντυπωσιακά προσπεράσματα που πραγματοποιούν οι πιλότοι αλλά όταν τα δύο παραπάνω συνδυαστούν με την σωστή χρήση των λειτουργιών του τιμονιού του μονοθεσίου.

Τα οχήματα της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού έχουν ένα αρκετά… πολύπλοκο τιμόνι το οποίο λειτουργεί ως κεντρική μονάδα ελέγχου για όλο το σύστημα, έχοντας την δυνατότητα να ρυθμίσει από την αεροδυναμική μέχρι και το team-radio.

Οι ομάδες έχουν την δυνατότητα να φτιάξουν το τιμόνι ανάλογα με τις ανάγκες του μονοθεσίου τους, με τον Κάρλος Σάινθ Τζ. να εξηγεί στο παρακάτω βίντεο, τους διακόπτες και ορισμένες ρυθμίσεις της Ferrari, με την οποία αγωνίζεται για πρώτη χρονιά στο πρωτάθλημα.

Ο Ισπανός πιλότος ανέφερε πως χρειάστηκε τρεις μήνες προκειμένου να μάθει τις λειτουργίες των κουμπιών, να εξοικειωθεί με τις ρυθμίσεις του και να απομνημονεύσει τους συνδυασμούς που χρειάζονται τόσο για τον αγώνα όσο και για τις ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές.

Ανάμεσα σε όλα αυτά τα κουμπιά διακρίνονται ορισμένα των οποίων η λειτουργία είναι κατανοητή από όλους τους φιλάθλους της Formula 1, όπως το «Ν» το οποίο βάζει το κιβώτιο στο νεκρό ή αυτό με την ένδειξη «RADIO» το οποίο χρησιμεύει στην συνομιλία του οδηγού με τον μηχανικό της ομάδας.

Υπάρχει ο διακόπτης με την ένδειξη «CHR» που ενεργοποιεί το σύστημα ανάκτησης ενέργειας στην μπαταρία, ο οποίος χρησιμοποιείται μετά από έναν γρήγορο γύρο ή στην είσοδο των κλειστών στροφών, ενώ το κουμπί με την ένδειξη «PC» (pit confirm) ο οδηγός το πιέζει για να στείλει στην ομάδα το μήνυμα πως κατάλαβε την οδηγία για να μπει στα pit.

Το… πολύμηχάνημα που ονομάζεται τιμόνι, μπορεί να ελέγξει τον έλεγχο της πρόσφυσης και κατ επέκταση την φθορά των ελαστικών, τη ρύθμιση των φρένων, μέχρι και ροή λιπαντικού στον κινητήρα.

Κάθε οδηγός θα χρησιμοποιήσει από τρία έως τέσσερα τιμόνια κάθε σεζόν, με τις ομάδες να κάνουν μικρές αλλαγές κάθε χρόνο ανάλογα με τις βελτιώσεις που γίνονται στο όχημα.

Ο Κάρλος Σάινθ Τζ. διανύει την παρθενική του σεζόν με την Ferrari και μέχρι στιγμής έχει συγκεντρώσει 20 βαθμούς και βρίσκεται στην 8η θέση της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος των Κατασκευαστών, με την Ιταλική ομάδα να βρίσκεται σε μία περίοδο ανάκαμψης.

Δείτε το βίντεο:

 

 

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Το έγκλημα στα Γλυκά Νερά και οι ανοιχτές σοβαρές υποθέσεις της ΕΛ.ΑΣ.
Πάνος Σκουρλέτης: Τι κρύβεται πίσω από τον «στρατηγικό μετασχηματισμό» των ΕΛΠΕ;
Chevron Right