Τα κτίρια νέας γενιάς δεν θα έχουν καμία σχέση με τα παλαιότερα. Ήδη οι μεγαλύτερες επενδύσεις στο Real Estate αφορούν την ανάπτυξη κτιρίων που υπηρετούν την «πράσινη» αρχιτεκτονική και τη βιώσιμη κινητικότητα, ώστε να προσφέρουν υψηλή υπεραξία. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στην αρχή μιας εξελικτικής πορείας, όπου σε κάθε νέο κτίσμα θα θεωρείται αυτονόητη η ύπαρξη των απαιτούμενων υποδομών για τη φόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων, είτε πρόκειται για κατοικίες είτε -ακόμη περισσότερο- για επαγγελματικά ακίνητα. Ταυτόχρονα θα δούμε να μειώνεται δραστικά ο αριθμός των ιδιωτικών χώρων στάθμευσης και να προσφέρονται σε κοινόχρηστους χώρους καινοτόμες υπηρεσίες κινητικότητας και μικροκινητικότητας.
Ήδη κατασκευάζονται συγκροτήματα με γκαράζ, όπου σταθμεύουν ηλεκτρικά ποδήλατα, πατίνια και σκούτερ για τους κατοίκους, οι οποίοι μπορούν να νοικιάζουν μέσω εφαρμογής αυτά τα δίκυκλα όποτε τα χρειάζονται. Υπάρχει μάλιστα η δυνατότητα διασύνδεσης της συγκεκριμένης εφαρμογής με προγράμματα κοινοχρησίας (Carsharing) ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες των ενδιαφερομένων. Οι πολύτιμες -καθότι λιγότερες- ιδιωτικές θέσεις στάθμευσης θα ψηφιοποιούνται, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν από άλλους κατόχους οχημάτων ( Τοgether Parking), όταν είναι κενές, ώστε να αξιοποιούνται σε 24ωρη βάση και όλες τις ημέρες του έτους.
Γκαράζ με φορτιστές ενοικιαζόμενων ηλεκτρικών ποδηλάτων σε νέο κτίριο.
Η ανάπτυξη μεγάλων χώρων στάθμευσης για συμβατικά και ηλεκτρικά ποδήλατα είναι επίσης μονόδρομος, ενώ τα ασανσέρ των κτιρίων νέας γενιάς θα σχεδιάζονται και θα κατασκευάζονται με τέτοιον τρόπο, ώστε να διευκολύνουν τη μεταφορά τέτοιων δικύκλων στα διαμερίσματα ή στα γραφεία για αποτελεσματικότερη φύλαξη, αλλά και για φόρτιση, αν είναι ηλεκτρικά. Εννοείται, ότι οι υποδομές φόρτισης δεν αφορούν μόνον τις κατοικίες, αλλά και κάθε χώρο όπου περνάμε αρκετό χρόνο καθημερινά είτε είναι το γραφείο μας, πολυκαταστήματα, εστιατόρια, εκπαιδευτικά ιδρύματα και σχολεία, κλπ.
Όλα αυτά θα προκαλέσουν μεγάλες αλλαγές και σε επίπεδο επιχειρήσεων, καθώς θα αρχίσουμε να ξεφεύγουμε από τη λογική της παραχώρησης εταιρικού αυτοκινήτου στα στελέχη. Αντί για Ι.Χ. θα τους προσφέρουν εναλλακτικά οι εργοδότες τους εναλλακτικές λύσεις κινητικότητας με οικολογικό αποτύπωμα, όπως π.χ. ένα ηλεκτρικό ποδήλατο σε συνδυασμό με κάρτα χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς.