Η Toyota έχει βάλει πολύ ψηλά τον πήχη στην περίπτωση του νέου GR Yaris, που αποτελεί ένα από τα ελάχιστα εναπομείναντα supermini με σπορ γονίδια στα όρια των αγωνιστικών. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο, ότι αν και μόλις ενός…μηνός, απέκτησε το Τοyota GR Yaris ήδη δύο ειδικές εκδόσεις, οι οποίες γράφουν στην ούγια τους τα ονόματα των δύο παγκόσμιων πρωταθλητών του WRC, Κάλε Ροβάνπερα και Σεμπαστιάο Οζιέ.
Το αγωνιστικό τμήμα Gazoo Racing της Toyota ανέλαβε να αποδείξει, ότι οι αγωνιστικές καταβολές του νέου GR Yaris δεν περιορίζονται από τον τύπο και την κατάσταση του οδοστρώματος. Το νέο μοντέλο κλήθηκε λοιπόν να επιβεβαιώσει τις εξαιρετικές του ικανότητες σε κάθε είδους τερέν, από την άσφαλτο, τη λάσπη και το χαλίκι έως τους παγωμένους δρόμους με μηδενικούς συντελεστές τριβής, πάνω στους οποίους γλιστράει και χάνει την πρόσφυση κάθε αυτοκίνητο.
Σε ρόλο παγοθραυστικού
Οι υπεύθυνοι της Gazoo Racing ανταποκρίθηκαν σε αυτή την πρόκληση επιστρέφοντας στην Φινλανδία, όπου εδρεύει το αγωνιστικό τμήμα της Toyota και δοκιμάζοντας τις επιδόσεις του αναβαθμισμένου Toyota GR Yaris σε αρκτικό περιβάλλον. Τα πειστήρια των βασανιστηρίων, στα οποία υποβλήθηκε το εκρηκτικό supermini, αποτυπώθηκαν σε μια σειρά φωτογραφιών και βίντεο με εντυπωσιακές σκηνές, πλαγιολισθήσεις και περάσματα σε χιονισμένο τοπίο και παγωμένο οδόστρωμα.
Το νέο Toyota GR Yaris παρουσιάστηκε πολύ πρόσφατα και πυρήνα του αποτελεί ο γνωστός τρικύλινδρος κινητήρας 1,6 λίτρων της Toyota, στον οποίο έγιναν ωστόσο στοχευμένες παρεμβάσεις για τη βελτίωση των χαρακτηριστικών του. Έτσι αποδίδει πλέον 280 ίππους ανώτατη ισχύ και 390 Nm μέγιστη ροπή στρέψης αντί 260 ίππων και 360 Nm του απερχόμενου μοντέλου. Σημαντική αναβάθμιση συνιστά και το νέο αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων Gazoo Racing Direct, το οποίο έλκει την καταγωγή του από τα αγωνιστικά Toyota Yaris WRC και υπόσχεται εξαιρετικά γρήγορες αλλαγές σχέσεων.
Περιορισμένη παραγωγή
Στο εσωτερικό η ομάδα GR άντλησε έμπνευση από τη διάταξη των αγωνιστικών αυτοκινήτων της σειράς Super Taikyu και επανατοποθέτησε τα χειριστήρια για ταχύτερη και απρόσκοπτη πρόσβαση. O πίνακας οργάνων είναι νέος, πλήρως ψηφιακός, με διαγώνιο 12,3 ιντσών και δύο είδη διάταξης – κανονική και σπορ, με την τελευταία να παρέχει μια οθόνη δεδομένων εστιασμένη στις σπορ επιδόσεις. Στη σχεδίαση απουσιάζει κάθε τι περιττό, έτσι ώστε τα γραφικά να είναι ευκρινή και οι πληροφορίες να είναι άμεσα ορατές και ευανάγνωστες.
Οι πωλήσεις του νέου Τοyota GR Yaris θα ξεκινήσουν στην Ευρώπη τον Ιούλιο του 2024, ενώ θα προσφέρεται μόνο στην έκδοση Circuit με ένα πακέτο ψύξης υψηλών προδιαγραφών για ιδανική λειτουργία και ελάχιστη καταπόνηση του κινητήρα. Κάθε χώρα θα λάβει έναν προκαθορισμένο -και αρκετά περιορισμένο- αριθμό αυτοκινήτων, οπότε μπορούμε να χαρακτηρίσουμε ήδη από τώρα το νέο Toyota GR Yaris συλλεκτικό μοντέλο.
Δείτε το εντυπωσιακό βίντεο με το ιαπωνικό μοντέλο να χορεύει στους πάγους: