Auto - Moto

Μύθοι και αλήθειες γύρω από τα ελαστικά των αυτοκινήτων

Πόσο σίγουροι είσαστε ότι αυτά που γνωρίζετε για τα ελαστικά του αυτοκινήτου σας δεν είναι παρά ένας μύθος; 

Μύθος 1ος: Αλλάζουμε τα ελαστικά εμπρός-πίσω όταν φθαρούν τα εμπρός

«Στη θεωρία αυτό θα μπορούσε να λειτουργήσει, όμως στην πράξη δεν ισχύει. Βάζοντας τα περισσότερο φθαρμένα ελαστικά στους πίσω τροχούς, αυτό δημιουργεί αρκετούς κινδύνους», μας εξηγεί ένας μηχανικός της Skoda. Και ο πιο σημαντικός εξ αυτών έχει να κάνει με τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις στροφές. Όταν λοιπόν φρενάρουμε πριν ή και μέσα στη στροφή το βάρος του αυτοκινήτου μετατοπίζεται προς τα εμπρός, με αποτέλεσμα το πίσω τμήμα να ελαφραίνει και οι πίσω τροχοί να τείνουν να χάσουν την πρόσφυση τους. Οπότε, οι ειδικοί της Skoda μας προτείνουν να μην βάζουμε τα φθαρμένα ελαστικά πίσω γιατί εκεί ακριβώς χρειαζόμαστε να έχουμε ελαστικά σε καλή κατάσταση. Εάν πρέπει οπωσδήποτε να χρησιμοποιήσουμε φθαρμένα ελαστικά, τότε είναι καλύτερο αυτά να παραμείνουν εμπρός, αφού μπορούμε μεν να χάσουμε λίγη από την ελκτική πρόσφυση (π.χ. σε βίαιες επιταχύνσεις θα έχουμε σπινάρισμα), όμως από την άλλη το αυτοκίνητό μας θα είναι πιο σταθερό στις στροφές.

Μύθος 2ος: Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα χειμερινά σου ελαστικά και το καλοκαίρι

Τα χαρακτηριστικά των χειμερινών ελαστικών είναι διαφορετικά από αυτά των θερινών. Όταν μπαίνει η άνοιξη, η ανάγκη αλλαγής από τα χειμερινά στα θερινά ελαστικά δεν είναι ένα ζήτημα του marketing των κατασκευαστών ελαστικών, αλλά ένα ζήτημα ασφάλειας. Αυτό συμβαίνει επειδή τα χειμερινά ελαστικά διαθέτουν πιο υψηλά αυλάκια στο πέλμα, τα οποία σε υψηλές θερμοκρασίες τείνουν να μαλακώνουν, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να χάνει σε πρόσφυση ιδίως στο φρενάρισμα.

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Πετρέλαιο: Ξεπέρασε τα 75 δολάρια το βαρέλι
Τα «φιλαράκια»: Πόση περιουσία έχουν αποκτήσει οι πρωταγωνιστές
Chevron Right