Μετά από μία δύσκολη χρονιά η οποία είχε σημαντικές νίκες και απρόσμενες ήττες, θριάμβους αλλά και αποτυχίες, ο αρχηγός της Ferrari Ματία Μπινότο γνωστοποίησε ότι παραιτείται από την θέση του. Το οριστικό «διαζύγιο» των δύο πλευρών θα γίνει μέσα σε λίγες εβδομάδες, όμως η ιταλική ομάδα έχει ήδη ξεκινήσει την αναζήτηση του αντικαταστάτη καθώς πρόκειται για μία καίρια θέση στην ορθή λειτουργία της ομάδας.
Ο Μπινότο αρχικά εντάχθηκε στην «σκουντερία» ως μηχανικός κινητήρων το 1995, ενώ το 2019 ήταν η πρώτη χρονιά που ανέλαβε το πόσο του διευθυντή με αποτέλεσμα να πρέπει να πρωτοστατήσει σε μία ήδη δύσκολη περίοδο για την ομάδα. Μετά την… μεταβατική περίοδο στις σεζόν 2020 και 2021, η Ferrari εκμεταλλεύτηκε τους καινούριους κανονισμούς της F1 για να αναδειχθεί σε πρωτοποριακή δύναμη διεκδικώντας το φετινό πρωτάθλημα.
Τα πράγματα όμως δεν εξελίχθηκαν ομαλά καθώς μία σειρά από ατυχίες σε συνδυασμό με ορισμένες αποφάσεις που (κρίνοντας εκ του αποτελέσματος) ήταν λανθασμένες, τερμάτισε στην δεύτερη θέση του πρωταθλήματος των κατασκευαστών.
«Αποφάσισα να ολοκληρώσω την συνεργασία μου με την Ferrari. Φεύγω από μία εταιρία που αγαπώ, μία εταιρία που υπηρέτησα για 28 χρόνια, με την βεβαιότητα ότι έκανα ό,τι μπορούσα για να πετύχουμε τους στόχους μας. Αφήνω μία ενωμένη ομάδα, που ωριμάζει συνεχώς. Μία δυνατή ομάδα που είναι έτοιμη να πετύχει τα καλύτερα στο μέλλον. Είναι μία δύσκολη απόφαση, αλλά πιστεύω ότι είναι και η σωστή», ανέφερε στη δήλωσή του ο Μπινότο.
Τα «πέτρινα» χρόνια του Ματία Μπινότο στην Ferrari
2019: 2η θέση στο πρωτάθλημα – Τρεις νίκες
Στον απόηχο του 2018 όπου η Ferrari απέτυχε να είναι ανταγωνιστική μέχρι τέλους, ο Μπινότο προσπάθησε να επαναφέρει την ομάδα στην κορυφή όμως η Mercedes ήταν ασυναγώνιστη για μία ακόμα χρονιά. Το αποτέλεσμα ήταν να βοηθήσει τον Σαρλ Λεκλέρ να κατακτήσει τις δύο πρώτες νίκες της καριέρας του, με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να νικά στο Γκραν Πρι της Σιγκαπούρης. Μια νίκη που αποτελεί την τελευταία της λαμπρής καριέρας του στην F1.
2020: 6η θέση στο πρωτάθλημα – Τρία βάθρα, καμία νίκη
Η πανδημία του κορονοϊού άλλαξε τις ισορροπίες σε όλα τα σπορ, όπως και στην f1 με τις ομάδες να πρέπει να σχεδιάσουν μονοθέσια και να καταστρώσουν το πλάνο της χρονιάς μέσω… τηλεδιασκέψεων. Μια χρονιά που οι φίλαθλοι της Ferrari θέλουν να ξεχάσουν γρήγορα, καθώς η ομάδα τερμάτισε 6η στην βαθμολογία των κατασκευαστών χωρίς να καταφέρει να πάρει νίκη.
2021: 3η θέση στο πρωτάθλημα – Πέντε βάθρα, καμία νίκη
«Γνωρίζουμε ότι δεν μπορούμε να επαναλάβουμε ένα τόσο κακό αποτέλεσμα», είχε δηλώσει ο Μπινότο στο ξεκίνημα του 2021 όμως παρά τα σημάδια βελτίωσης που έδειξε σε σχέση με το 2020, η Ιταλική ομάδα δεν κατάφερε να φανεί ανταγωνιστική. Οι Mercedes και Red Bull μονοπωλήσαν το ενδιαφέρον, αφήνοντας την Ferrari στην τρίτη θέση, με αποτέλεσμα να έχει περισσότερο χρόνο για να εξελιχθεί ενόψει του 2022.
2022: 2η θέση στο πρωτάθλημα – Πέντε νίκες
Μετά τις δύο… υποτονικές σεζόν οι «κόκκινοι του Μαρανέλο» επέστρεψαν στην διεκδίκηση τίτλων, όμως τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν καλά στο δεύτερο μισό του 2022 καθώς ο ασταμάτητος ρυθμός της Red Bull σε συνδυασμό με την αναταραχή στο εσωτερικό της Ferrari, είχαν ως αποτέλεσμα να αρκεστεί στην 2η θέση του πρωταθλήματος.
Το θετικό στοιχείο όμως ήταν ότι επέστρεψε στις νίκες, με τους Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ να ανεβαίνουν στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου και να δίνουν ελπίδα στους φιλάθλους, κάνοντας έμμεσα την δήλωση ότι η άνοδος της Ferrari έχει ήδη ξεκινήσει.