Σημαντικό κομμάτι των καθημερινών μετακινήσεων πολλών πολιτών είναι τα ταξί, μεταφέροντας τους επιβάτες στον προορισμό που επιθυμούν χωρίς να ακολουθούν προκαθορισμένα δρομολόγια όπως τα λεωφορεία. Το ταξί της Αθήνας ξεχωρίζουν λόγω του κίτρινου χρώματός τους αλλά και της λεπτής μπλε λωρίδας που υπάρχει περιμετρικά, όμως δεν γνωρίζουν όλοι την σημασία ύπαρξή της.
Ακριβώς κάτω από τα παράθυρα και τα παρμπρίζ, η μπλε λωρίδα που υπάρχει είναι υποχρεωτική και έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που πρέπει να τηρούνται κατά την τοποθέτησή της. Αναλυτικά οι προδιαγραφές της αναφέρονται στο Άρθρο 7, παρ. 2 νόμου του 1984 που υπογράφει ο τότε Υφυπουργός Συγκοινωνιών, Κωνσταντίνος Ασλάνης.
Τα οχήματα ταξί που κινούνται και εξυπηρετούν την περιοχή Αθήνας – Πειραιώς – περιχώρων πρέπει να είναι κίτρινου χρώματος (οποιασδήποτέ απόχρωσης, αλλά κατά προτίμηση RAL 1012 ή RAL 1021. Σημειώνεται ότι το κίτρινο χρώμα επιλέχθηκε προκειμένου τα συγκεκριμένα οχήματα να διακρίνονται εύκολα ανάμεσα στα χιλιάδες αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην πρωτεύουσα, αλλά και τις βραδινές ώρες.
Επίσης πρέπει να διαθέτουν περιμετρικά μια μπλε λωρίδα πάχους περίπου 6 εκατοστών. Η «γραμμή» αυτή βρίσκεται κάτω από τα παράθυρα και τα παρμπρίζ, μεταξύ του κάτω μέρους των παραθύρων και των χειρολαβών των θυρών, ενώ το χρώμα της πρέπει να είναι σκούρο μπλε. Η υποχρεωτικότητα ύπαρξής της είναι για να διαχωρίζονται τα ταξί από τα συμβατικά αυτοκίνητα κίτρινου χρώματος , προς αποφυγή των παράνομων δρομολογίων από επιτήδειους.