Auto - Moto

75 χρόνια Porsche: Μία μάρκα με σπουδαία ιστορία και λαμπρό μέλλον

10 κομβικά μοντέλα της γερμανικής μάρκας από την πρώτη Porsche 356 έως τη δημοφιλή Cayenne.

H Porsche συμπληρώνει φέτος 75 χρόνια πολυκύμαντης ιστορίας, στη διάρκεια της οποίας εξελίχθηκε από μία κατασκευάστρια αμιγώς σπορ μοντέλων σε μία μάρκα με μεγάλη γκάμα οχημάτων και βασικούς στυλοβάτες τα SUV. Είναι αυτονόητο, ότι μία εταιρεία με βαρύ όνομα όπως η Porsche έχει λανσάρει μία πλειάδα εμβληματικών αυτοκινήτων, για διαφορετικούς λόγους το καθένα, ενώ μπορεί να ατενίζει με αισιοδοξία το μέλλον και τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Η λίστα με τα 10 σημαντικότερα μοντέλα της Porsche, που παρουσιάζουμε, έχει λοιπόν καθαρά προσωπικό χαρακτήρα και μπορεί να τη διαμορφώσει κάθε φίλος της μάρκας από το Τσουφενχάουζεν της Γερμανίας κατά το δοκούν. Δείτε τις δικές μας επιλογές:

1.Porsche 356 (1948)

iporsche751.jpg

To πρώτο όχημα με το όνομα Porsche ήταν ένα ρόουντσερ με τη λιτή ονομασία ‘’Nr. 1’’, που έλαβε στις 8 Ιουνίου 1948 έγκριση τύπου, διέθετε σωληνωτό πλαίσιο από ατσάλι και εφοδιαζόταν με τα μηχανικά μέρη του VW Beatle. Λίγο αργότερα ξεκίνησε η παραγωγή του ως Porsche 356 με διαφορετικό πλαίσιο και πίσω τοποθετημένο κινητήρα, ενώ τα πρώτα 50 αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν χειροποίητα στο Κέρντεν της Αυστρίας, όπου είχε μεταφερθεί η εταιρεία περί τα τέλη του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου. Η 356 ήταν ένα επιτυχημένο μοντέλο και κατασκευαζόταν μέχρι το 1965 με πάνω από 65.000 πωλήσεις συνολικά.

2.Porsche 550 Speedster (1953)

iporsche752.jpg

Η 550 ήταν ένα αγωνιστικών προδιαγραφών μοντέλο με βάση την 356, από το οποίο κατασκευάστηκαν μεταξύ 1953 και 1957 μόνο 118 μονάδες. Ζύγιζε μόλις 550 κιλά, απέδιδε έως 135 ίππους και θριάμβευσε το 1956 στο φημισμένο ιταλικό αγώνα μακράς διαρκείας Targa Florio. Η Porsche 550 Speedster πέρασε στη σφαίρα του μύθου μέσω του διάσημου ηθοποιού Τζέιμς Ντέιν που έχασε τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα οδηγώντας ένα τέτοιο μοντέλο.

3.Porsche 901/911 (από το 1963)

iporsche753.jpg

Περιττεύουν τα σχόλια για την 911, για την οποία έχουν γραφεί εκατοντάδες βιβλία. Το θρυλικό μοντέλο της Porsche γίνεται εφέτος 60 ετών και στο τηλεφωνικό κέντρο στην έδρα της εταιρείας στο Τσουφενχάζουεν της Στουτγκάρδης ξεκινούν όλα τα νούμερα με τον τριψήφιο αριθμό 911. Έκανε πρεμιέρα στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 1963 ως Porsche 901 και φημολογείται, ότι ο χαρακτηριστικός αριθμός άλλαξε σε 911 λόγω ενστάσεων της Peugeot. Ποτέ δεν θα μάθουμε πάντως, αν αληθεύει αυτή η ιστορία.

4.Porsche 917 (1969)

iporsche754.jpg

Εξελίχθηκε με κύριο στόχο να νικήσει στις ‘’24 Ωρες του Λε Μαν’’, όπου κυριάρχησε στις αρχές του δεκαετία του 70 χάρη στους πανίσχυρους V12 κινητήρες των 4,5 λίτρων. Έγινε ακόμη διασημότερη, επειδή την οδηγούσε ο σταρ του Χόλιγουντ Στιβ Μακ Κουίν, ενώ στην πορεία παρουσιάστηκε η ανοιχτή 917/30 με εξωπραγματική ισχύ 1.100 ίππων.

5.Porsche 924 (1975)

iporsche755.jpg

Η Porsche 924 έγινε τα πρώτα χρόνια της ζωής της αντικείμενο χλευασμού από τους σκληροπυρηνικούς φίλους της μάρκας, επειδή εφοδιαζόταν αρχικά με κινητήρες VW των 125 ίππων, ενώ χρειάστηκε να περάσει μία δεκαετία για να αποκτήσει μοτέρ Porsche με έως 160 ίππους. Συνολικά εγκατέλειψαν το εργοστάσιο μεταξύ 1975 και 1988 πάνω από 150.000 Porsche 924 και σήμερα είναι περιζήτητες λόγω του διαχρονικού σχεδιασμού τους, αλλά και της σημασίας τους για την κατασκευάστρια εταιρεία.

6.Porsche 928 (1977)

 iporsche756.jpg

Ο Φέρντιναντ Πόρσε ποζάρει το 1979 υπερήφανος μπροστά από μία Porsche 928 με V8 κινητήρα 4,5 λίτρων, 240 ίππους και μοντέρνο ντιζάιν. Το μοντέλο υψηλού τουρισμού προοριζόταν για αντικαταστάτης της 911, δεν έγινε όμως ποτέ αποδεκτό από τους φίλους της μάρκας, αν και πρόκειται για τη μοναδική Porsche που έχει ψηφιστεί ‘’Αυτοκίνητο της Χρονιάς’’. Ως πιθανότερες αιτίες της αποτυχίας της 928 φέρονται ο πολωτικός σχεδιασμός της και οι…υπερβολικές ανέσεις, που προσέφερε στον οδηγό και τους επιβάτες της, οπότε ολοκλήρωσε το 1995 τον κύκλο της, ενώ η 911 συνεχίζει να παράγεται ακόμη και σήμερα.

7.Porsche 956/962 (1982 – 1991)

iporsche757.jpg

Η Porsche 956 και η διάδοχός της 962 είναι τα δύο πιο κυρίαρχα μοντέλα στην ιστορία των μαραθώνιων αγώνων αυτοκινήτων. Η 956 απέδιδε από 620 έως 940 ίππους και σάρωσε μεταξύ 1982 και 1984 όλους τους τίτλους του σχετικού παγκόσμιου πρωταθλήματος της FIA, τόσο σε επίπεδο οδηγών όσο και κατασκευαστών. Η 962 κατέκτησε συνολικά 54 νίκες και σε αυτή τοποθετήθηκε το 1986 για πρώτη φορά το αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη PDK, με το οποίο εφοδιάζονται σήμερα διάφορα μοντέλα παραγωγής της Porsche.

8.Porsche 959 (1987)

iporsche758.jpg

Πριν 30 και κάτι χρόνια αποτελούσε η Porsche 959 –μαζί με τη Ferrari F40- το όνειρο κάθε άνδρα. Σε μία εποχή, όπου τα 220 χλμ./ώρα ως ένδειξη ανώτατης ταχύτητας στα κοντέρ φάνταζαν απίστευτα, η 959 σοκάριζε με μία τελική ταχύτητα της τάξης των 317 χλμ./ώρα και με επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 3,7’’. Το μήκους 4,26 μ. μοντέλο ήταν τετρακίνητο με εξακύλινδρο μπόξερ κινητήρα, δύο τούρμπο και 450 ίππους ισχύ, ενώ το 1987 ξεκίνησαν οι παραδόσεις του σε επιλεγμένους πελάτες στην αστρονομική –για τότε- τιμή των 420.000 γερμανικών μάρκων.

9.Porsche Boxster (από το 1996)

iporsche759.jpg

Πρόκειται κατά πολλούς για το μοντέλο που έσωσε την Porsche. Η Boxster παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο το 1993 στο Ντιτρόιτ και ενώ η Porsche βρισκόταν σε υπαρξιακή κρίση, φάνηκε όμως από την πρώτη στιγμή ότι είχε πιάσει το σφυγμό της εποχής της για σπορ ρόουντστερ. Η πρώτη Boxster παραγωγής με τον εργοστασιακό κωδικό 986 λανσαρίστηκε το 1996 με υδρόψυκτο κινητήρα 2,5 λίτρων και 204 ίππους, ενώ ξεκινούσε από περίπου 76.500 γερμανικά μάρκα (γύρω στα 39.000 ευρώ), οπότε διεύρυνε πολύ το αγοραστικό κοινό της Porsche και εκτόξευσε τις πωλήσεις της.

10.Porsche Cayenne (από το 2002)

iporsche7510.jpg

Ένα πεντάθυρο SUV που μπορούσες να το παραγγείλεις με κοτσαδόρο και είχε τα σηματάκια της Porsche; Οι φίλοι της μάρκας δεν μπορούσαν να ‘’καταπιούν’’ το 2002 αυτή την προσβολή, που συνιστούσε κατά την άποψή τους το λανσάρισμα της Cayenne στην αγορά, όμως στην πορεία αποδείχθηκε ότι επρόκειτο για μία εξαιρετικά σοφή και κερδοφόρα κίνηση. Η Cayenne βασιζόταν στο ίδιο πάτωμα με τα VW Touareg και Audi Q7 για εξοικονόμηση κόστους, απέδιδε όμως έως 550 ίππους, τα πήγαινε περίφημα και στο χώμα, ενώ μπορούσε να μεταφέρει με άνεση ακόμη και οικογένειες. Πώς να αποτύχεις με τέτοια προσόντα;

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Νεκρός 23χρονος από μαχαιριές: Τον εγκατέλειψαν αιμόφυρτο στον Ευαγγελισμό και έφυγαν
Τριήμερη περιοδεία του Αλέξη Τσίπρα στην Κρήτη – Το πρόγραμμα του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ
Chevron Right