Το νέο Mazda 3 είναι κατασκευασμένο επάνω στη νέα αρχιτεκτονική SkyActiv Vehicle Architecture, ενώ τροφοδοτείται από τη νέα γενιά SkyActiv-X θερμικών κινητήρων βενζίνης.
Η συγκεκριμένη γενιά κινητήρων βενζίνης ακολουθεί τις αρχές λειτουργίας ενός πετρελαιοκινητήρα, καταργώντας τη χρήση των μπουζί. Χάρη στην τεχνολογία Homogenous Charge Compression Ignition (HCCI), ο SkyActiv-Χ κινητήρας της Mazda, με χωρητικότητα 2,0 λίτρων και 190 ίππων, θα προσφέρει καλύτερη απόκριση και ομαλότερη κατανομή της ροπής στο εύρος λειτουργίας του, ενώ θα καταναλώνει έως και 30% λιγότερο καύσιμο σε σχέση με έναν αντίστοιχο συμβατικό. Επίσης, θα προσφέρεται και σε πιο μικρές εκδόσεις, SkyActiv-G και SkyActiv-D.
Ο Ομιλος Συγγελίδη ανέλαβε και την εκπροσώπηση της ιαπωνικής μάρκας Mazda για την ελληνική αγορά.
Τα μελλοντικά σχέδια του ελληνικού Ομίλου, περιλαμβάνουν την απόκτηση και άλλων δημοφιλών εταιρειών αυτοκινήτων που επιθυμούν να καταγράψουν ταχεία ανέλιξη στην ελληνική αγορά. Η πρώτη πολυτελής έκθεση της Mazda στην Ελλάδα, η οποία κατασκευάζεται σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές της ιαπωνικής φίρμας, βρίσκεται στη λεωφόρο Βουλιαγμένης 90, στη Γλυφάδα.
Σύντομα θα ανακοινωθούν οι επιχειρηματίες που θα δημιουργήσουν το νέο δίκτυο της μάρκας σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του Ομίλου Συγγελίδη. Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι. Οι τελευταίες σειρές αυτοκινήτων της Mazda, συμπεριλαμβανομένων του ολοκαίνουργιου 3, του MX-5, κορυφαίου σε πωλήσεις διθέσιου roadster στον κόσμο, και του ηγέτη της κατηγορίας των SUV, CX-5 SUV, θα διεκδικήσουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ελληνική αγορά.
Tο ανασχεδιασμένο και τεχνολογικά προηγμένο ιαπωνικό χάτσμπακ θα διατίθεται, στην ευρωπαϊκή αγορά, με τρεις κινητήρες, δύο βενζίνης και έναν πετρελαίου. Σε ότι αφορά τον τελευταίο, ο Skyactiv-D των 1,8 λίτρων αντικαθιστά τα μηχανικά σύνολα των 1,5 και 2,2 λίτρων της απερχόμενης γενιάς, με την απόδοσή του να φτάνει τους 116 ίππους στις 4.000 rpm και τα 27,5 kgm στο φάσμα 1.600-2.600 rpm. Χωρίς καμία έκπληξη το βασικό πλεονέκτημά του είναι η χαμηλή κατανάλωση, η οποία φτάνει τα 4,7 lt/100 km, ενώ οι εκπομπές CO2 αγγίζουν τα 130 g/km. Παράλληλα, είναι εφοδιασμένος με ειδικό καταλύτη που περιορίζει τα οξείδια του αζώτου (ΝΟx), αλλά και με το Rapid Multi-stage Combustion, την ανάφλεξη πολλαπλών σταδίων, η οποία υπόσχεται την μείωση του κύκλου καύσης και τους κραδασμούς.
Σε ότι αφορά τους βενζινοκινητήρες, η γκάμα θα περιλαμβάνει τον δίλιτρο ατμοσφαιρικό Skyactiv-G, ο οποίος αποδίδει 122 ίππους και 21,7 kgm ροπής και συνδυάζεται με ένα υβριδικό σύστημα 24V, που περιλαμβάνει μπαταρίες ιόντων λιθίου 600 kJ και εναλλάκτη DC-DC, αλλά και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων. Με βάση τα παραπάνω, η μέση κατανάλωση περιορίζεται στα 6,0 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 στα 136 g/km.
Όπως είναι φυσικό η τιμή παίζει καθοριστικό ρόλο στην ελληνική αγορά. Ακόμη οι τιμές δεν είναι γνωστές όμως έχει ενδιαφέρον να δούμε τις τιμές που ισχύουν σε άλλες χώρες για το νέο Mazda 3.
Ιταλία: Από 23.200 ευρώ
Γαλλία: Από 24.100 ευρώ
Γερμανία: Από 22.990 ευρώ
Ισπανία: Από 23.415 ευρώ