Πριν μερικά χρόνια ανακάλυψαν οι εταιρείες αυτοκινήτου έναν αποτελεσματικό τρόπο προσέγγισης των αγοραστών λανσάροντας μοντέλα με ρετρό σχεδιαστικά χαρακτηριστικά και σύγχρονη τεχνολογία. Κάπως έτσι βιώσαμε την αναγέννηση του γνωστού Σκαραβαίου της VW ως New Beetle και το λανσάρισμα των μεταμοντέρνων ΜΙΝΙ και Fiat 500. Τώρα όμως περάσαμε σε ένα ανώτερο στάδιο, όπου τα vintage γονίδια “παντρεύονται” με την ηλεκτροκίνηση, όπως συμβαίνει με τα 4 μοντέλα που παραθέτουμε.
Microlino 2.0
To ελβετικό μίνι κατασκευάζεται στην Ιταλία και αποτελεί ένα σύγχρονο αντίγραφο της θρυλικής BMW Isetta του 1955. Η παραγωγή του πέρασε από σαράντα κύματα, ωστόσο η τελευταία έκδοση 2.0 λανσαρίστηκε πρόσφατα ως αμιγώς ηλεκτροκίνητη με αυτονομία έως 200 χιλιομέτρων, που επαρκεί απόλυτα για ένα λιλιπούτειο μοντέλο αποκλειστικά για την πόλη, ενώ αναμένεται το επόμενο διάστημα και στη χώρα μας.
VW ID.Buzz
Το πρώτο ηλεκτρικό πολυμορφικό παραπέμπει σχεδιαστικά στο VW Bus T1, που κατασκευαζόταν από το 1949 έως το 1967 και είχε γίνει σύμβολο των χίπις. Το VW ID.Buzz κυκλοφορεί μάλιστα σε πενταθέσιες και επταθέσιες εκδοχές, όπως επίσης και σε μία επαγγελματική Cargo.
Hummer EV
Tα Hummer ξεκίνησαν την καριέρα τους ως στρατιωτικά τζιπ, μετά απέκτησαν πολιτικές εκδόσεις και τελικά αποσύρθηκαν λόγω των ενεργοβόρων και ρυπογόνων χαρακτηριστικών τους. Ωστόσο ο δεινόσαυρος της General Motors επανέρχεται στη ζωή με ‘’πράσινα γονίδια’’, καθώς θα εφοδιάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος περίπου 1.000 ίππων, ενώ θα εντυπωσιάζει με αυτονομίες άνω των 560 χιλιομέτρων.
Renault 5
Οι Γάλλοι παρουσίασαν το πρωτότυπο Renault 5 Concept του μελλοντικού τους ηλεκτροκίνητου supermini, που προσανατολίζεται σχεδιαστικά προς το εμβληματικό R5 κατασκευής μεταξύ 1972 και 1996. Το διάδοχο μοντέλο θα κυκλοφορήσει το 2024 με ηλεκτροκινητήρες ισχύος έως 135 ίππων, περίπου 400 χιλιόμετρα αυτονομία και δελεαστική τιμή εκκίνησης λίγο κάτω από τις 25.000 ευρώ.