Μετά το Γκραν Πρι του Αζερμπαϊτζάν, η FIA ανακοίνωσε σχέδια για τον έλεγχο του φαινομένου «porpoising» που έχει γίνει μεγάλο θέμα την φετινή σεζόν στην F1, εκδίδοντας μια τεχνική οδηγία στις ομάδες για να δώσει οδηγίες σχετικά με τα μέτρα που σκοπεύουν να λάβουν προς αντιμετώπιση του προβλήματος.
Τί είναι το Porpoising
Δεν υπάρχει ακριβής μετάφραση στα ελληνικά, όμως το Porpoising μπορεί να χαρακτηριστεί ως «αναπήδηση» των μονοθεσίων, καθώς το πάτωμά τους δεν είναι επίπεδο κι έτσι υπάρχουν αεροδυναμικά προβλήματα.
Όταν ένα όχημα κινείται σε μία ευθεία με υψηλή ταχύτητα, η αεροδυναμική πίεση που ασκείται στην εμπρόσθια αεροτομή είναι τέτοια που κάνει τον οδηγό να νιώθει ότι περνάει πάνω από… λακκούβες στην άσφαλτο.
https://twitter.com/ScenarioSeven/status/1535273948161744896
«Όταν οδηγείς με 300 χλμ./ώρα πρέπει να είσαι συγκεντρωμένος»
Μετά από διαβούλευση με τους γιατρούς της, η FIA είπε ότι ένιωθαν… υποχρεωμένοι να αντιδράσουν επειδή, σύμφωνα με το ίδιο το διοικητικό όργανο, «σε ένα άθλημα όπου οι αγωνιζόμενοι οδηγούν συνήθως με ταχύτητες άνω των 300 χλμ./ώρα, η συγκέντρωση του οδηγού πρέπει να είναι στην πίστα και όχι στους σωματικούς πόνους λόγω του Porpoising».
Η FIA πρόσθεσε ότι είχε επίσης «ανησυχίες σε σχέση με τις άμεσες σωματικές επιπτώσεις στην υγεία των οδηγών, αρκετοί από τους οποίους ανέφεραν πόνο στην πλάτη στους πρόσφατους αγώνες».
Σύμφωνα με τη Ομοσπονδία, τα βραχυπρόθεσμα μέτρα θα περιλαμβάνουν πιο προσεκτικό έλεγχο του πατώματος των αυτοκινήτων, το οποίο ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για το πρόβλημα. Θα καθορίσουν επίσης μια μέτρηση για τον καθορισμό ενός ορίου για το “αποδεκτό επίπεδο κάθετων ταλαντώσεων” του μονοθεσίου».
Αρκετές ομάδες υπέφεραν από προβλήματα αναπηδήσεων κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του Μπακού, με τον Τζέιμς Φόουλς της Mercedes να παραδέχεται μετά τον αγώνα ότι η ομάδα είχε «πιέσει τους οδηγούς για να φέρουν ένα καλό αποτέλεσμα. Είχαμε ένα καλό αποτέλεσμα μετά από πολύ δουλειά και απλά δεν μπορούμε να το κάνουμε ξανά».