Auto - Moto

Οι χώρες της Ε.Ε. με τους λιγότερους θανάτους από τροχαία

Η χώρα με τους λιγότερους νεκρούς από τροχαία και ποιες είναι οι πιο επικίνδυνες για οδήγηση.

Ως η ασφαλέστερη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους χρήστες του δρόμου αναδεικνύεται η Νορβηγία, στην οποία το 2022 καταγράφηκαν 21 θάνατοι από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκους, με τη Σουηδία να ακολουθεί έχοντας μόλις έναν νεκρό παραπάνω.

Αναλυτικότερα, στην Ε.Ε των «27», το συνολικό επίπεδο θνησιμότητας από τροχαία ατυχήματα ήταν 46 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους το 2022, όταν το 2012 υπήρχαν 54 θάνατοι ανά εκατομμύριο.

Οι δύο πιο επικίνδυνες χώρες για οδήγηση

Υψηλά ποσοστά θνησιμότητας εντοπίζονται στη Ρουμανία και τη Σερβία με 86 και 83 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους αντίστοιχα. Σε δύο χώρες, τη Μάλτα και την Ολλανδία, η θνησιμότητα από τροχαία ατυχήματα ήταν υψηλότερη το 2022 από ότι το 2012.

Από τις 32 χώρες που διατηρούν στοιχεία τροχαίων ατυχημάτων στην Ευρώπη, μόνο οι 13 χώρες κατέγραψαν μείωση στους θανάτους από τροχαία ατυχήματα το 2022, σε σύγκριση με το 2021.

Η Σλοβενία κατέλαβε την πρώτη θέση με μείωση 25%, ακολουθούμενη από τη Λετονία με 23%, τη Λιθουανία και την Κύπρο με 18%. Ωστόσο, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα αυξήθηκαν σε 19 χώρες το 2022 σε σύγκριση με το 2021.

Ο στόχος της ΕΕ για τους θανάτους από τροχαία

Γενικά το 2022 σημειώθηκαν 20.678 θάνατοι στους δρόμους της ΕΕ, γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχει αύξηση 4% σε σύγκριση με το 2021. Η ΕΕ έχει θέσει στόχο να μειώσει στο μισό τον αριθμό των θανάτων από τροχαία ατυχήματα έως το 2030, με σύγκριση τα στοιχεία του 2019. Οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στην ΕΕ των 27 το 2022 μειώθηκαν συλλογικά κατά 9% σε σύγκριση με το 2019.

Το 2020 σημειώθηκε μεγάλη μείωση των θανάτων κοντά στο 17% σε σύγκριση με το 2019. Αυτό το αποτέλεσμα όμως σχετίζεται με τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς σε όλη την Ευρώπη λόγω της πανδημίας Covid-19. Το 2021 σημείωσε επίσης μια σταθερή πτώση 13% σε σχέση με το 2019, αλλά ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα αυξήθηκε κατά 5% το 2020, επηρεασμένος από τη σταδιακή χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών και των lockdown σε όλη την Ευρώπη.

Συνολικά 40.987 περισσότερες ζωές θα μπορούσαν να είχαν σωθεί εάν η ετήσια μείωση των ατυχημάτων ήταν 6,7%. Αυτό είναι, άλλωστε, το ποσοστό που απαιτείται για την επίτευξη του στόχου μείωσης των θανάτων κατά 50% στην ΕΕ σε 10 χρόνια από σήμερα, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Η Ε.Ε. θέλει να βάλει «στοπ» στην παραγωγή υψηλής τεχνολογίας στην Κίνα
Συνελήφθη ξανά ο παιδεραστής Νίκος Σειραγάκης
Chevron Right