Auto - Moto

Τα μερίδια των SUV στην ελληνική και την παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου

Η εμπορική πορεία των μοντέλων ελεύθερου χρόνου στην πατρίδα μας, αλλά και σε όλον τον πλανήτη.

Η αποδοχή των SUV από το καταναλωτικό κοινό μεγαλώνει χρόνο με χρόνο, όπως φαίνεται και από τις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στη χώρα μας και σε όλον τον κόσμο. Το 2022 ολοκληρώθηκε με 105.618 ταξινομήσεις καινούργιων Ι.Χ. στην Ελλάδα, που είναι λιγότερες από τις πωλήσεις που είχαν γίνει στη χώρα μας το 1990! Περισσότερες από τις μισές περυσινές πωλήσεις ήταν μάλιστα εταιρικές, ενώ το κομμάτι της λιανικής περιορίστηκε στις 47.630 μονάδες.

Τα SUV ήταν σε κάθε περίπτωση οι απόλυτοι κυρίαρχοι της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, αφού κατέκτησαν ένα μερίδιο σχεδόν 55% με 57.939 ταξινομήσεις. Με άλλα λόγια, πάνω από τα μισά καινούργια Ι.Χ. που πωλούνται στην Ελλάδα είναι SUV, με την τάση να διατηρείται και εφέτος. Είναι ενδεικτικό, ότι το πρώτο τρίμηνο του 2023 αναλογούσε στα SUV ένα ποσοστό 54,33% επί του συνόλου των πωλήσεων καινούργιων Ι.Χ. με 18.349 ταξινομήσεις.

Aν χωρίσουμε τα SUV σε επιμέρους κατηγορίες θα δούμε ότι πέρυσι αναδείχθηκαν σε πρώτη επιλογή των Ελλήνων αγοραστών τα SUV B-segment με 26.277 πωλήσεις και μερίδιο 24,9% στο σύνολο της αγοράς. Τέτοια μοντέλα είναι για παράδειγμα το Peugeot 2008, το VW T-Roc ή το Toyota Yaris Cross. Δεύτερα στις προτιμήσεις των συμπολιτών μας για το 2022 ήταν τα compact C-SUV με 24.175 πωλήσεις, με 22,9% μερίδιο αγοράς και με αντιπροσωπευτικά μοντέλα όπως το Ford Kuga, το Nissan Qashqai και το Skoda Karoq.

Τα SUV αύξησαν το μερίδιό τους παγκοσμίως

Το 2022 ταξινομήθηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο 79,4 εκατ. νέα οχήματα, δηλαδή 2% λιγότερα σε σχέση με πρόπερσι οπότε είχαν καταγραφεί 80,7 εκατ. πωλήσεις. Μείωση πωλήσεων παρατηρήθηκε στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Κίνα, ενώ μόνο στη Ρωσία συρρικνώθηκαν οι ταξινομήσεις καινούργιων Ι.Χ. λόγω του πολέμου στην Ουκρανία κατά 54%, δηλαδή κατά σχεδόν ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα. Η ζημιά για τους αυτοκινητοκατασκευαστές περιορίστηκε κυρίως χάρη στην αύξηση ρεκόρ στην Ινδία, που ήταν της τάξης του 24% και την ανέδειξαν σε τρίτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, αφού προσπέρασε την Ιαπωνία. Θετικά αποτελέσματα σημειώθηκαν και σε άλλες σημαντικές αγορές, όπως της Νοτιοανατολικής Ασίας και της Αφρικής.

Τα SUV έδειξαν πέρυσι σε παγκόσμιο επίπεδο χαρακτήρα και πήγαν κόντρα στη μείωση των συνολικών πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων, καθώς οι ταξινομήσεις τους αυξήθηκαν κατά 2,3% και άγγιξαν τα 32,8 εκατ. οχήματα. Έτσι εκτινάχθηκε το ποσοστό τους το 2022 στο 41,3% του συνόλου της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου από 39,7% που ήταν το 2021! Στη Βόρεια Αμερική αντιπροσώπευαν οι περσινές πωλήσεις καινούργιων SUV το 54% των συνολικών, αν και θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι οι Αμερικάνοι περιλαμβάνουν στην κατηγορία των μοντέλων ελεύθερου χρόνου και τα Pick-up, που είναι πολύ δημοφιλή στην αγορά τους. Στην Ευρώπη κατέγραψαν πέρυσι τα SUV την ταχύτερη ανάπτυξη παγκοσμίως αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς τους κατά 4,3% και αποσπώντας το 43% επί του συνόλου των ταξινομήσεων καινούργιων Ι.Χ.

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Νέο Skoda Kodiaq: Ένα SUV που θα λατρέψει κάθε οικογένεια
To νέο Toyota C-HR έχει ευρωπαϊκό DNA
Chevron Right