Εδώ και 11 χρόνια αποτελεί το Captur ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Renault. Το μοντέλο δεύτερης γενιάς παρουσιάστηκε το 2020, ενώ εντός του Ιουνίου αναμένεται στη χώρα μας η ανανεωμένη εκδοχή του με ελαφρά υψηλότερες τιμές σε σύγκριση με τις σημερινές, την οποία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην περιοχή πέριξ της Μαδρίτης.
Οι Γάλλοι δεν μιλούν πάντως για ανανέωση, αλλά υποστηρίζουν ότι το λίφτινγκ του Capture είναι τόσο εκτεταμένο, ώστε πρόκειται στην ουσία για ένα νέο μοντέλο. Αν το δούμε με βάση τον εξωτερικό σχεδιασμό του αυτοκινήτου, έχουν ένα δίκιο, καθώς οι αλλαγές είναι ριζικές, ιδιαίτερα μάλιστα στο μπροστινό τμήμα του επιτυχημένου SUV.
Εδώ προβλέπονται στενόμακρα LED φωτιστικά σώματα, που ενώνονται με μια στενή ταινία με γρίλιες και κλειστή επιφάνεια, όπως συμβαίνει συνήθως σε ηλεκτροκίνητα και όχι θερμικά μοντέλα. Υπάρχουν επίσης διαφοροποιημένες εισαγωγές αέρα και κάθετα φώτα ημέρας σε σχήμα βέλους, τα οποία δένουν με τη νέα ποδιά και δημιουργούν μια ελκυστικότερη εικόνα.
Ελάχιστες διαφοροποιήσεις παρατηρούνται στις εξωτερικές διαστάσεις του πεντάθυρου αμαξώματος με μήκος 4,24 μέτρα, 1,80 μέτρα πλάτος και 1,58 μέτρα ύψος.
Πλευρικά έχουν γίνει πολύ διακριτικές σχεδιαστικές παρεμβάσεις με στόχο την ανάδειξη ενός πιο δυναμικού και νεανικού χαρακτήρα, στον οποίο συμβάλλουν και οι στυλάτες ζάντες νέου σχεδιασμού των 19 ιντσών.
Οι αλλαγές στο πίσω μέρος είναι σαφώς πιο περιορισμένες, καθώς το γραφιστικό περίγραμμα των φώτων εξακολουθεί να υιοθετεί σχεδιαστικά το λατινικό γράμμα C, όμως έχει προστεθεί ένα πλαϊνό τμήμα με οριζόντιες φωτεινές γραμμές, που αγκαλιάζει τη γωνία του αμαξώματος. Ο πίσω προφυλακτήρας έχει φρεσκαριστεί επίσης αισθητικά και κάτω από το μεγάλο λογότυπο υπάρχει το όνομα της Renault, αλλά με μαύρη γραμματοσειρά και όχι από χρώμιο.
Οι βασικές αλλαγές στο εσωτερικό περιστρέφονται γύρω από την εντελώς νέα κεντρική κονσόλα με την κάθετη οθόνη των 10,4 ιντσών να ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό του Captur. Χαμηλότερα υπάρχει ένα μπράτσο και κάτω από αυτό βρίσκεται η θέση ασύρματης φόρτισης του κινητού, όπως επίσης θήκες για μικροαντικείμενα και θυρίδες USB.
Ειδική μνεία αξίζει στο προηγμένο σύστημα πολυμέσων OpenR Link με λογισμικό Αndroid Automotive 12, που αποδεικνύεται εξαιρετικά άμεσο και λειτουργικό και αποτελεί -σύμφωνα με τη Renault- το κορυφαίο Infotainment System της κατηγορίας. Για τον πίνακα οργάνων υπάρχουν δύο επιλογές, μια βασική με ψηφιακό display 7 ιντσών και μια αναβαθμισμένη με οθόνη 10 ιντσών.
Το φινίρισμα είναι προσεγμένο και τα αφρώδη υλικά προέρχονται από το πάνω ράφι, αν και εξαιρούνται οι επενδύσεις των θυρών από σκληρό πλαστικό, προφανώς για εξοικονόμηση κόστους. Οι χώροι κρίνονται ικανοποιητικοί και τα κυλιόμενα πίσω καθίσματα προσφέρουν πολλές δυνατότητες μεταβλητότητας του θαλάμου επιβατών, αλλά και του μεγάλου πορτ - μπαγκάζ με ελάχιστο όγκο 348 λίτρων στις Full Hybrid εκδόσεις έως 616 λίτρων στις εκδόσεις διπλού καυσίμου, βενζίνης/υγραερίου LPG.
Στα υπέρ του νεανικού Crossover καταγράφονται η ύπαρξη έως και 28 συστημάτων ασφαλείας και υποστήριξης του οδηγού, που επιτρέπουν μεταξύ άλλων την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 και η νέα έκδοση Εsprit Alpine με σπορ χαρακτηριστικά και καλαίσθητες επενδύσεις των καθισμάτων από οικολογική δερματίνη.
Η γκάμα των κινητήρων δεν έχει αλλάξει, απλά έχουν γίνει βελτιωτικές κινήσεις για οικονομικότερη κατανάλωση και υψηλότερη αποδοτικότητα. Βασική πρόταση αποτελεί ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας ενός λίτρου με 90 ίππους ισχύ, ακολουθούν δύο κινητήριες μονάδες ήπιας υβριδικής τεχνολογίας με 140 και 160 ίππους και η υβριδική E-Tech full hybrid με 145 άλογα.
Ευτυχώς, Renault παραμένει πιστή και στην περίπτωση του ανανεωμένου Captur στους κινητήρες διπλού καυσίμου βενζίνης/LPG με ένα μοτέρ ενός λίτρου, χειροκίνητο σασμάν 6 σχέσεων και 100 ίππους απόδοση. Άρα, έχουμε πέντε διαφορετικές προτάσεις για όσους ενδιαφέρονται να αγοράσουν ένα πρακτικό Crossover της κατηγορίας B-Segment, που είναι και η δημοφιλέστερη της ελληνικής αγοράς.
Μεγάλο ενδιαφέρον εμφανίζει η νέα λειτουργία E-SAVE της έκδοσης E-Tech full hybrid, που ενεργοποιείται με το πάτημα ενός μπουτόν στο κόκπιτ και διατηρεί στη μπαταρία ένα απόθεμα ενέργειας τουλάχιστον 40%, ώστε να είναι διαθέσιμο στον οδηγό όποτε το χρειαστεί, για παράδειγμα όταν κινείται σε ορεινές διαδρομές με ανηφορική κλίση. Η συγκεκριμένη έκδοση επιτρέπει στο γαλλικό μοντέλο να καλύπτει έως και το 80% των καθημερινών του μετακινήσεων εντός πόλης ως ηλεκτροκίνητο, χωρίς να χρειάζεται επαναφόρτιση η μπαταρία του.
Οι στοχευμένες παρεμβάσεις και αλλαγές που έγιναν στη γεωμετρία των αναρτήσεων και στη ρύθμιση των αμορτισέρ και του συστήματος διεύθυνσης έχουν θετικό αντίκτυπο στην οδική συμπεριφορά του γαλλικού Crossover, το οποίο μάλιστα μπορεί να παραγγελθεί ανάλογα με την έκδοση και με το σύστημα Extended Grip για ιδανική πρόσφυση εκτός δρόμου και σε ολισθηρά οδοστρώματα.
Με άλλα λόγια, μιλάμε για ένα απολύτως ισορροπημένο Crossover με άνεση και λειτουργικότητα, νεανικό σχεδιασμό, ικανοποιητικούς χώρους και κορυφαία συνδεσιμότητα. Αν παραμείνουν και οι τιμές του σε λογικά επίπεδα, τότε θα συνεχίσει και το νέο Captur την επιτυχημένη εμπορική πορεία των προηγούμενων, των οποίων οι συνολικές πωλήσεις έχουν ξεπεράσει τα δύο εκατομμύρια τεμάχια.