Auto - Moto

Πωλείται το τελευταίο Saab

Πωλείται το τελευταίο Saab. Η σουηδική φίρμα εξακολουθεί να βρίσκεται εκτός της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς οι Κινέζοι επιχείρησαν να την αναγεννήσουν το 2012, αλλά δεν τα κατάφεραν.

Πωλείται το τελευταίο Saab. Η σουηδική φίρμα εξακολουθεί να βρίσκεται εκτός της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς οι Κινέζοι επιχείρησαν να την αναγεννήσουν το 2012, αλλά δεν τα κατάφεραν.

Δύο χρόνια αργότερα, η National Electric Vehicle Sweden (NEVS) ξεκίνησε να κατασκευάζει εκ νέου το 9-3, βγάζοντας στην παραγωγή 420 μονάδες. Έκτοτε, η τύχη της Saab αγνοείται.

Τα τελευταία 9-3 Aero πουλήθηκαν όλα, εκτός από ένα. Το αυτοκίνητο με αριθμό παραγωγής #420 παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του «Saab Car Museum Festival» που πραγματοποιήθηκε στο Trollhattän και όπως ανέφερε η NEVS θα βγει προς πώληση μέσα στο 2019.

 Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν για crash test όμως δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ.

Το σουηδικό sedan τροφοδοτείται από έναν δίλιτρο turbo κινητήρα απόδοσης 220 ίππων και 350 Nm ροπής ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Φυσικά, πρόκειται για συλλεκτικής αξίας όχημα.

Η SAAB σταμάτησε την παραγωγή των 93 το 2011, με σχέδια να αποκαλύψει ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο στο επόμενο αυτοκίνητο στο Σαλόνι του Παρισιού. Θα ήταν ένα εντυπωσιακού σχεδιασμού διθέσιο κουπέ, με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.6 λίτρων και 200 ίππων από την BMW.

Η κατάρρευση της εταιρείας το 2012 έθεσε τέλος στην εξέλιξη του νέου 93 και η παραγωγή τελευταίου 93 συνεχίστηκε στο πλαίσιο της NEVS το 2013, με τη συνεισφορά περίπου 400 εξωτερικών προμηθευτών.

Ποια είναι η εταιρεία Saab

Η ιστορία της εταιρείας ξεκινά με την κατασκευή αεροσκαφών για την σουηδική πολεμική αεροπορία το 1937. Με το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου η Saab άρχισε να επεκτείνεται στον χώρο του αυτοκινήτου και το 1944 ξεκίνησε να δουλεύει πάνω στο πρώτο επιβατηγό της, το δίχρονο Project 92, που βγήκε στην αγορά το 1949 ως Saab 92. Το 1952 το αυτοκίνητο δυνάμωσε, βελτιώθηκε και μετονομάστηκε σε Saab 93, ενώ τα υπόλοιπα χρόνια η εταιρεία καθιέρωσε τη γνωστή της τραπεζοειδή μάσκα και συνέχισε να αναβαθμίζει τα αυτοκίνητά της.

Πρώτο της υπερτροφοδοτούμενο αυτοκίνητο ήταν το 99 στα τέλη του ’60, ενώ το 1976 οι πωλήσεις της εταιρείας έφταναν ήδη το ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα. Το 1978 η Saab έκλεισε συμφωνία συνεργασίας με την Fiat, η οποία γέννησε τις Alfa Romeo 164, Lancia Thema και Fiat Croma, αλλά και το Saab 9000. Η Saab συνάντησε δυσκολίες τα επόμενα χρόνια και μέσα στην δεκαετία του 1980 έκανε προσπάθειες να ορθοποδήσει, αλλά τελικά δεν απέφυγε την εξαγορά από την GM.

Ωστόσο, υπό την διοίκηση της εταιρείας από τις Η.Π.Α. δημιουργήθηκε το Saab 900, που έφερε κέρδη στην εταιρεία μετά από επτά ολόκληρα χρόνια. Ακολούθησαν μοντέλα όπως τα νέα 9-3 και 9-5, αλλά και το SUV 9-7Χ, που έδωσαν στην Saab μεγάλο κύρος και οικονομικές ανάσες.

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Χαλυβουργική: Γενική στάση πληρωμών από το εμβληματικό εργοστάσιο
Απόπειρα ληστείας με μαχαίρι σε περίπτερο στο Σύνταγμα
Chevron Right