Με απώτερο στόχο την βιωσιμότητα και τον περιορισμό του αποτυπώματος του άνθρακα, η Mercedes ανακοίνωσε πως το 2030, το ένα στα δύο αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη να είναι ηλεκτροκίνητα (είτε αμιγώς ηλεκτρικά, είτε plug-in υβριδικά).
Μάλιστα, μέχρι το 2039, η γερμανική εταιρία σκοπεύει να πετύχει ένα ουδέτερο ανθρακικό αποτύπωμα, προσφέροντας μετακινήσεις με ουδέτερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Έτσι, η γκάμα των των plug-in hybrid μοντέλων που περιλαμβάνει ήδη περισσότερες από 20 διαφορετικές εκδόσεις (που είναι διαθέσιμες προς παραγγελία και στην χώρα μας), πρόκειται να επεκταθεί ακόμα περισσότερο, μέσα στα επόμενα χρόνια.
Όσον αφορά την κατηγορία compact, στην Ελλάδα είναι διαθέσιμες οι οι plug-in υβριδικές εκδόσεις στα μοντέλα της A-Class, A-Class Sedan, B-Class, CLA Coupe, CLAS hooting Brake and GLA.
Η συνδυαστική απόδοση του τετρακύλινδρου 1.33 λίτρων βενζινοκινητήρα με ισχύ 118 kW (160 ίππων) και του ηλεκτροκινητήρα με ισχύ ο 75 kW (102 ίππους), μπορεί να προσφέρει μια συνολική απόδοση 160 kW (218 ίππων) και συνολική μέγιστη ροπή 450 Νm, η οποία γίνεται αισθητή ήδη από τις χαμηλές στροφές.
Για παράδειγμα, η A 250e (συνδυαστική μεικτή κατανάλωση καυσίμου 1,3-1,0 λτ /100 χλμ., εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα συνδ. 30-22 γρ./χλμ.) ολοκληρώνει το σπριντ 0 – 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,6 δευτερόλεπτα.
Ακόμα και χρησιμοποιώντας μόνο τον ηλεκτροκινητήρα, χωρίς να υπολογίσουμε τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, το αυτοκίνητο μπορεί να πιάσει την τελική ταχύτητα των 140 χλμ/ώρα· μια ταχύτητα υπεραρκετή για καλές επιδόσεις στους αυτοκινητόδρομους εντός των ορίων ταχύτητας στα περισσότερα κράτη.
(Πηγή ΑΠΕ)