Auto - Moto

Αυτοκίνητο σε καραντίνα: Πώς πρέπει να το συντηρούμε με απλά βήματα

Τα αυτοκίνητά μας παραμένουν ακινητοποιημένα για μεγάλο διάστημα γεγονός που μπορεί να μας φέρει προ δυσάρεστων εκπλήξεων – Πώς θα το διατηρήσετε σε καλή κατάσταση χωρίς να είστε μηχανικός!

Μαζί με εμάς σε καραντίνα έχουν μπει και τα αυτοκίνητά μας που έχουν μείνει για μεγάλο διάστημα ακινητοποιημένα είτε σε κλειστό γκαράζ είτε έξω.

Όμως, αυτή η παρατεταμένη ακινησία -που για πολλά αυτοκίνητα θα συνεχίσει για αρκετές μέρες ακόμη καθώς ταξίδια εκτός νομού δεν θα μπορούμε να κάνουμε στην πρώτη φάσης της άρσης των περιοριστικών μέτρων- εγκυμονεί κινδύνους για τα μηχανικά μέρη και μπορεί να μας φέρουν προ δυσάρεστων εκπλήξεων και μη υπολογισμένων εξόδων επισκευής.

Ωστόσο, υπάρχουν πέντε απλά πράγματα που δεν χρειάζονται ειδικές γνώσεις και που αν τα κάνουμε θα κρατήσουμε το όχημά μας σε φόρμα και θα αποφύγουμε άμεσα το συνεργείο:

1) Πλένουμε το αυτοκίνητο και αν δεν υπάρχει γκαράζ ή χώρος στάθμευσης σε πυλωτή, φροντίζουμε να το καλύψουμε με μια κουκούλα. Αν δεν διαθέτουμε ούτε κουκούλα, επιλέγουμε ένα σκιερό μέρος, αποφεύγοντας τα μεγάλα δέντρα αφού τα περιττώματα των πουλιών που πολύ συχνά φωλιάζουν σε αυτά, αποτελούν τον χειρότερο εχθρό του χρώματος.

2) Ελέγχουμε την πίεση του αέρα σε κάθε ελαστικό και στη ρεζέρβα αν υπάρχει. Προτείνεται το φούσκωμα των ελαστικών με λίγο μεγαλύτερη πίεση, +10% από το κανονικό, καθώς όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο τα ελαστικά χάνουν πιο γρήγορα μικροποσότητες αέρα.

3) Θέτουμε τον κινητήρα σε λειτουργία τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα και τον αφήνουμε να δουλέψει έως ότου φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας δηλαδή στους 90οC. Η λειτουργία του κινητήρα συμβάλει στην φόρτιση της μπαταρίας, στην κυκλοφορία του νερού στο σύστημα ψύξης, στη λίπανση του κινητήρα και στην κίνηση τόσο των ιμάντων.

*Προσοχή δεν θέτουμε τον κινητήρα σε λειτουργία σε κλειστό γκαράζ

4) Κάθε φορά που θέτουμε τον κινητήρα σε λειτουργία λύνουμε το χειρόφρενο, μετακινούμε ελάχιστα το αυτοκίνητο μπροστά ή πίσω και ξαναδένουμε το χειρόφρενο. Αυτό θα προστατεύσει το σύστημα χειρόφρενου αλλά και το πέλμα των ελαστικών.

5) Φροντίζουμε οι εμπρός τροχοί να είναι στην ευθεία. Αυτό θα προστατέψει τις φούσκες της κρεμαγιέρας και των ημιαξονίων.

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Η Λαγκάρντ μας χτυπάει καμπάνα-Το Παρίσι στέλνει μας μήνυμα!
Οι πιο διάσημοι «φαντομάδες» στη σύγχρονη ιστορία
Chevron Right