Auto - Moto

Tα τρικ των εταιρειών για να κοιτάμε στον δρόμο και όχι στις οθόνες των αυτοκινήτων μας

Η απόσπαση της προσοχής του οδηγού από τις μεγάλες οθόνες των αυτοκινήτων έχει εξελιχθεί σε σύγχρονη μάστιγα και θεωρείται εξίσου επικίνδυνη με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.

Σε μια τεράστια απειλή για την οδική ασφάλεια έχουν εξελιχθεί οι μεγάλες οθόνες, που υπάρχουν πλέον μέσα σε κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο και φροντίζουν για την πληροφόρηση και την ψυχαγωγία οδηγού και επιβατών.

Η διαχείριση ωστόσο μίας οθόνης αφής αποσπά για κάποια πολύτιμα δευτερόλεπτα την προσοχή του οδηγού από τον δρόμο κατά τη διάρκεια των οποίων κινείται το όχημα ουσιαστικά σε τυφλή πορεία. Αυτήν τη στιγμή εκτιμάται, ότι το ένα στα τρία τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη οφείλεται στην έλλειψη προσοχής του οδηγού, ενώ ο βρετανικός οργανισμός οδικής ασφάλειας IAM RoadSmart είχε καταλήξει πριν μερικά χρόνια στο συμπέρασμα, ότι η ενασχόληση με τις οθόνες πολυμέσων του αυτοκινήτου είναι πιο επικίνδυνη από την οδήγηση στο όριο μέθης ή ακόμη και από τη χρήση κάνναβης πριν την οδήγηση!

Στο εξωτερικό δυναμώνουν οι φωνές ενάντια στις οθόνες αφής των σύγχρονων αυτοκινήτων, ωστόσο πρόκειται για έναν δρόμο χωρίς επιστροφή. Οι οθόνες αποτελούν πλέον καθοριστικό κριτήριο επιλογής για τους πελάτες των αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίοι έχουν εθιστεί στη χρήση Smartphones και Tablets και θα τους φαινόταν αδιανόητο το λανσάρισμα ενός νέου μοντέλου με μια μικροσκοπική οθόνη. Οι εταιρείες αυτοκινήτου προσπαθούν λοιπόν να αντιμετωπίσουν αυτό το υπαρκτό και σημαντικό πρόβλημα εφαρμόζοντας τα εξής τρικ, με τα οποία ευελπιστούν ότι θα βελτιώσουν αισθητά την κατάσταση:

Μεγάλες ενδείξεις

idisplay2_1_8b6de.jpg

Η συνεχής αύξηση των διαστάσεων των οθονών βοηθά τους σχεδιαστές τους να μεγαλώσουν το μέγεθος των ενδείξεων και των επιφανειών αφής, οπότε γίνεται ευκολότερη και γρηγορότερη η διαχείριση των διαφόρων εντολών.

Φωνητικές εντολές

Τα επόμενα χρόνια θα γίνεται η διαχείριση των περισσότερων λειτουργιών του αυτοκινήτου μας μέσω φωνητικών εντολών και δεν θα χρειάζεται να ψάχνουμε στις οθόνες μας. Ο οδηγός θα αναφέρει για παράδειγμα, ότι κρυώνουν τα πόδια του και όλες οι αναγκαίες ρυθμίσεις (θερμοκρασία, ένταση, διεύθυνση αέρα, κλπ.) θα γίνονται από τα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος.

Κλασικά χειριστήρια

idisplay3_1_57f61.jpg

Ορισμένα χειριστήρια, όπως π.χ. για τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, θα λειτουργούν με τον κλασικό τρόπο και όχι ψηφιακά, ενώ τα χειριστήρια στο τιμόνι θα παραμείνουν και στο μέλλον με τη μορφή αναλογικών πλήκτρων και διακοπτών. Έτσι θα μπορεί να κάνει ο οδηγός τις απαιτούμενες ρυθμίσεις με τα δάχτυλα του, χωρίς να παίρνει το βλέμμα του από τον δρόμο.

Ηead Up Displays

idisplay4_1_5839a.jpg

Μία σημαντική εναλλακτική λύση θα αποτελέσουν και οι οθόνες προβολής των σημαντικότερων πληροφοριών για τον οδηγό στο μπροστινό παρμπρίζ. Τα γνωστά μας Head Up Displays εξελίσσονται, ώστε να προσφέρουν μια μεγάλη γκάμα πληροφοριών και να καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα ενημέρωσης του οδηγού, που θα τον βοηθά να μην ψάχνει στην οθόνη. Το κόστος τους θα μειωθεί σταδιακά και θεωρείται πολύ πιθανό, ότι σε λίγα χρόνια θα περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό σχεδόν όλων των αυτοκινήτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Απογοήτευση... για τον καιρό τα Χριστούγεννα - Επίσημη πρόγνωση από 21 έως 31 Δεκεμβρίου
Σπάει τα «κοντέρ» η τιμή του χρυσού: Πάνω από τα 2.100 δολάρια η ουγγιά
Chevron Right